«Μην ξεχνάς ότι και ως πρωθυπουργό πρέπει να συνεχίσουν να σε βλέπουν δίπλα τους οι εκλογείς ανά τη χώρα» είναι το μότο των ειδικών συμβούλων επικοινωνίας από τη στιγμή που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέλαβε τα ηνία της εξουσίας.
Τρέχει σαν να μην έχει τελειώσει η προεκλογική περίοδος ή κατ’ άλλους σαν να είναι ένα promo επελαύνουσας προεκλογικής περιόδου. Θέλουν τον ηγέτη… σούπερμαν με non stop κίνηση και λιώσιμο του… τεχνοκρατικού πάγου, κυρίως σε περιοχές (τοπικά) και σε χώρους (τομείς) όπου υπάρχουν προβλήματα της καθημερινότητας αλλά και κονδύλια… ΕΣΠΑ.
Την ομάδα «γαλάζιων» στελεχών ή συνοδοιπόρων οι οποίοι πίστεψαν στη δυναμική του από το 2016 -ή σωστότερα με βάση την «αναπτυξιακή» ορολογία των «γαλάζιων», «επένδυσαν» σε αυτόν- τη βλέπουμε να κατανέμεται αργά και σταθερά σε καίριες θέσεις του Μαξίμου ή της Πειραιώς, στο προσκήνιο ή το παρασκήνιο. Πόσοι σύμβουλοι στρατηγικής και επικοινωνίας, σύμβουλοι επιχειρήσεων χωράνε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη ή στο κόμμα; Πάμπολλοι.
Πίσω από κάθε πτυχή των κυβερνητικών δράσεων που ξεδιπλώνει η ΝΔ υπάρχει ένα ολόκληρο επικοινωνιακό επιτελείο με πρόσωπα που όχι μόνο τις συντονίζουν κεντρικά αλλά και ελέγχουν την εφαρμογή τους in situ στα υπουργεία. Πρόσφατα ρόλο συμβούλου στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέλαβε ο Ανδρέας Δρυμιώτης. Δίπλα στον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη και τον υφυπουργό Γιώργο Γεωργαντά ο σύμβουλος επιχειρήσεων με μακρά εμπειρία σε ζητήματα πληροφορικής και εκλογικών αναλύσεων πρωτοστατεί στον λεγόμενο «ψηφιακό μετασχηματισμό» του κράτους με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.
Πρόγραμμα… επικοινωνίας
Πίσω από κάθε πτυχή των κυβερνητικών δράσεων υπάρχει ολόκληρο επικοινωνιακό επιτελείο με πρόσωπα που όχι μόνο τις συντονίζουν κεντρικά αλλά και ελέγχουν την εφαρμογή τους
Παράλληλα, εδώ και καιρό ο πρόεδρος της ΝΔ ενισχύει με δικά του στελέχη τον κομματικό μηχανισμό, με πρόσωπα που φέρνουν πιο νεανικό αέρα αλλά και μπορούν να «εικονοποιήσουν» τις νεοδεξιές πολιτικές. Ενόψει του συνεδρίου της ΝΔ τον Δεκέμβριο, το οποίο θα είναι προγραμματικό, σχεδιάζει πώς θα προσδώσει νέα ταυτοτικά χαρακτηριστικά στη μητσοτακική ΝΔ, πιο… κεντροδεξιά. Πέρα από τις αναδιατάξεις που έγιναν στον κομματικό μηχανισμό λόγω ανάληψης κυβερνητικών καθηκόντων ή τοποθέτησης στελεχών σε θέσεις ευθύνης, δεν είναι άνευ σημασίας ότι ανέλαβε γραμματέας προγράμματος της ΝΔ ένας επικοινωνιολόγος. Πρόκειται για τον 41χρονο Δημήτρη Παπαγγελόπουλο ο οποίος μπαίνει σε θέση-κλειδί, στην εποχή των σόσιαλ μίντια και των Instagram stories που λέει και σε δημόσιες παρεμβάσεις του. Από τη Γλυφάδα βρέθηκε μετά τις σπουδές του στο Πάντειο να ειδικεύεται στην Πολιτική Διαχείριση στο Πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσινγκτον και μέχρι πρόσφατα να δουλεύει ως σύμβουλος επικοινωνίας. Εχοντας διατελέσει και μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κ. Καραμανλής (2016-17) –ενώ απουσιάζει από το βιογραφικό που έδωσε η ΝΔ ότι το 2016 ήταν διευθυντής επικοινωνίας της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ΕΠΟ)– ήταν μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του κόμματος το 2016.
Και Αμερικανός «γκουρού»
Το 2016 ήταν η χρονιά που άρχισε η σαρωτική διείσδυση επικοινωνιολόγων στη ΝΔ. Σε καίριες θέσεις τοποθετούνται πολιτικοί επιστήμονες, σύμβουλοι επικοινωνίας και νέοι σε ηλικία με ειδίκευση στα new media, όπως έγινε από το 10ο Τακτικό Συνέδριο της ΝΔ και μετά μεταξύ άλλων με τους Ομηρο Τσάπαλο, Ελπιδοφόρο Παπανικολόπουλο, Μαρία Ξυτάκη, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, Κύρα Κάπη κ.ά. Μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Κυρ. Μητσοτάκη εμφανίστηκαν με επίσημο πια ρόλο δημοσιογράφοι και δημοσιολόγοι που είχαν πορευτεί από πριν με τον πρόεδρο της ΝΔ, όπως ο Δημήτρης Μητρόπουλος, σύμβουλος στρατηγικής και ευρωπαϊκών θεμάτων πλέον στο Μαξίμου. Μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής, στο γραφείο του Κυρ. Μητσοτάκη στην Αθήνα προεκλογικά έκανε στάση ο Σταν Γκρίνμπεργκ, Αμερικανός «γκουρού» της επικοινωνίας, ο οποίος θεωρείται ειδικός στο να οδηγεί υποψηφίους να γίνονται πρόεδροι και πρωθυπουργοί ανά τον κόσμο. Είχε αναλάβει σύμβουλος επικοινωνίας στις προεκλογικές εκστρατείες των Μπιλ Κλίντον, Τόνι Μπλερ, Γκέρχαρντ Σρέντερ, Λιονέλ Ζοσπέν κ.ά. Οι επαφές με τον φιλελεύθερο επικοινωνιολόγο παραπέμπουν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, και στο πιο κεντροδεξιό προφίλ που θέλει να παρουσιάσει ο Κυρ. Μητσοτάκης. Την ίδια ώρα στα «γαλάζια» κομματικά γραφεία δεν παύουν να μιλάνε για επικοινωνιολόγους όπως ο Ευτύχης Βαρδουλάκης ή εκλογολόγους όπως ο μετρ των δημοσκοπήσεων Γιώργος Μαύρος, ενώ δεν λείπουν οι αναφορές σε συμβούλους επικοινωνίας, όπως ο Ερικ Παρκς.