Δεν είναι μόνο ο Γιώργος Λάνθιμος που διεκδικεί φέτος τον πρώτο του Χρυσό Φοίνικα αλλά και ο Πάολο Σορεντίνο που βρίσκεται για έβδομη φορά υποψήφιος του ύψιστου βραβείου των Κανών.
Στο πρόγραμμα του 77ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, που θα διεξαχθεί από τις 14 έως τις 25 Μαΐου, συναντάμε μερικά από τα σημαντικότερα ονόματα του παγκόσμιου κινηματογράφου. Φυσικά ξεχωρίζει εκείνο του Φράνσις Φορντ Κόπολα ο οποίος βρίσκεται στη λίστα της κλειστής ελίτ σκηνοθετών κατόχων δύο Φοινίκων με τα «Συνομιλία» και «Αποκάλυψη τώρα», ο οποίος φιλοδοξεί με το «Megalopolis» να γράψει ιστορία και να γίνει ο πρώτος σκηνοθέτης που κατακτά τρεις Χρυσούς Φοίνικες.
Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος για τον 85χρονο αμερικανό, ο οποίος στην επιστροφή του στις Κάνες μετά από 45 χρόνια – με την «Αποκάλυψη τώρα» κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα που τον μοιράστηκε με το «Ταμπούρλο» του Φόλκερ Σλέντορφ- θα βρει απέναντι τον Ζακ Οντιάρ (μόλις ο δεύτερος από τους φετινούς διαγωνιζόμενους που έχει κερδίσει ήδη τον Φοίνικα), τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, την Άντρεα Άρνολντ, τον Πολ Σρέιντερ, τον Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, τον Κριστόφ Ονορέ, τον Σον Μπέικερ αλλά και τον Πάολο Σορεντίνο.
Το νέο φιλμ του ιταλού έχει τίτλο «Parthenope» και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αφορά έναν ύμνο λατρείας του ναπολιτάνου σκηνοθέτη προς τη γενέτειρα του. Κάτι σαν την «Τέλεια ομορφιά» που αποθέωνε την σαγήνη της Αιώνιας πόλης αλλά με την κάμερα του Σορεντίνο αυτή τη φορά να φωτίζει την αγαπημένη του Νάπολη. Όχι όμως με την αυτοβιογραφική ματιά που είχε δώσει στο «Χέρι του Θεού» την προηγούμενη ταινία του, όπου η εκρηκτική εφηβεία, συναντούσε τα απρόσμενα παιχνίδια της μοίρας και τη μαγεία του Θεού Ντιέγκο.
Στην «Parthenope» ο 54χρονος Σορεντίνο αντλεί έμπνευση από την αρχαιοελληνική μυθολογία. Το σενάριο που υπογράφει ο ίδιος αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που ονομάζεται Παρθενόπη. Το όνομα προέρχεται από τη σειρήνα που προσπάθησε να σαγηνεύσει τον Οδυσσέα με τη φωνή της αλλά δεν τα κατάφερε. Η στενοχώρια της ήταν τόσο μεγάλη ώστε βούτηξε στη θάλασσα και πνίγηκε. Σύμφωνα με τον μύθο, το σώμα της ξεβράστηκε στην ξηρά στο σημείο όπου ιδρύθηκε η Νάπολη.
Ως εκ τούτου, οι κάτοικοι της θεωρούν εαυτούς παρτενοπέι (έτσι αυτοχαρακτηρίζονται και οι οπαδοί της ποδοσφαιρικής ομάδας και καμάρι της πόλης Νάπολι) που διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους Ιταλούς και ειδικά εκείνους του ιταλικού βορρά. Στο φιλμ πρωταγωνιστεί ο Γκάρι Ολντμαν. Δίπλα του ξεχωρίζει η πρωτοεμφανιζόμενη Σελέστ Ντάλα Πόρτα ενώ στους υπόλοιπους ρόλους συναντάμε τους Λουίζα Ρανιέρι, Σίλβιο Ορλάντο, Ιζαμπέλα Φεράρι, Στεφανία Σαντρέλι και Σίλβια Ντεγκράντι.
Αυτή είναι η έβδομη προσπάθεια του Σορεντίνο για να κατακτήσει τον Χρυσό Φοίνικα. Την πρώτη φορά ήταν το 2004 με τις «Συνέπειες του έρωτα», ακολούθησαν το 2006 οι «Άσπονδοι εραστές», το 2008 το «Il Divo» (Βραβείο Επιτροπής και Οικουμενικό Βραβείο), το 2011 το «Εκεί που χτυπά η καρδιά μου» με τον Σον Πεν (επίσης Οικουμενικό Βραβείο), το 2013 η «Τέλεια ομορφιά» και το 2015 η «Νιότη». Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Τέλεια ομορφιά» κέρδισε το Όσκαρ αλλά και τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ το 2021 το «Χέρι του Θεού» έχασε το διεθνές όσκαρ από το «Drive my car» του ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι.
Διαβάστε επίσης: Νέες ταινίες: Το αλληγορικό «Club Zerο» απέναντι στο νέο «Πλανήτη των πιθήκων»