Σε μία… ενδιαφέρουσα ανάλυση του τι θα σήμαινε μία μείωση του φόρου στα καύσιμα προχώρησε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, υποστηρίζοντας πως μία τέτοια μείωση δεν θα ευνοούσε τους φτωχότερους αλλά εκείνους που έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα, αποδομώντας ουσιαστικά τον φιλολαϊκό χαρακτήρα της οριζόντιας μείωσης του ΕΝΦΙΑ που ανακοίνωσε την Τετάρτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ένα εξωφρενικό επιχείρημα σκαρφίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, στην προσπάθειά του να καλύψει την άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ουσιαστικές παρεμβάσεις απέναντι στην ενεργειακή και οικονομική κρίση, καταφέρνοντας ωστόσο να «αποκαθηλώσει» τις σημερινές ανακοινώσεις της οριζόντιας μείωσης του ΕΝΦΙΑ.
Σύμφωνα με τον εκλεκτό του Κυριάκου Μητσοτάκη, μία μείωση του φόρου στα καύσιμα θα ήταν «ένας αντίστροφος φόρος δηλαδή τα πιο φτωχά νοικοκυριά τα καύσιμα τα χρησιμοποιούν πολύ πιο λίγο γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο». Μάλιστα, δε σταματά εκεί, αφού συμπληρώνει πως «αυτοί δε που έχουν δύο ή τρία αυτοκίνητα που δεν τους λες και τους φτωχούς της κοινωνίας θα ωφεληθούν περισσότερο».
«Οπότε να κάνουμε μια μείωση φόρου που θα ωφελεί κατά κύριο λόγο τους πιο πλούσιους και θα αφήνει απροστάτευτους τους πιο φτωχότερους φαίνεται παράλογο ιδίως όταν έχουμε κάνει διπλασιασμό του επιδόματος θέρμανσης» καταλήγει υπερηφάνως ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Ας μας εξηγήσει τώρα ο κ. Σκυλακάκης, ποιους ευνοεί η οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ. Τους φτωχότερους που δεν έχουν ούτε ένα σπίτι και ζουν στο νοίκι; Ή εκείνους που έχουν δύο ή τρία, που «δεν τους λες και τους φτωχούς της κοινωνίας»;