Στη στρίμινγκ κόντρα μεταξύ Netflix και Disney νικητής μοιάζει να αναδεικνύεται η πρώτη πλατφόρμα, αλλά η δεύτερη καιροφυλακτεί.
Αφήνοντας πίσω της μια δύσκολη περίοδο (πανδημία, οικονομική κρίση, πολιτική ανασφάλεια) στη διάρκεια της οποίας είδε τις οικονομικές ζημιές να συσσωρεύονται, η διάσημη στρίμινγκ πλατφόρμα του Netflix κατάφερε όχι μόνο να ορθοποδήσει αλλά και να πάρει και πάλι τα πρωτεία στην παγκόσμια αγορά της βιομηχανίας του τηλεοπτικού περιεχομένου. Συγκεκριμένα το Netflix κατέχει πλέον το μεγαλύτερο αριθμό συνδρομητών σε παγκόσμια κλίμακα – περίπου 280 εκατομμύρια – και κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο. Αν και οι επιδόσεις του δεν πλησιάζονται από καμιά άλλη πλατφόρμα, τα πράγματα πριν από δύο χρόνια δεν έδειχναν και τόσο καλά. Στις αρχές του 2022, το Netflix άρχισε να χάνει δεκάδες χιλιάδες συνδρομητές για πρώτη φορά στην ιστορία του και προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών που έκρυβαν μεγάλο ρίσκο. Οι διαφημίσεις που ενσωμάτωσε στο πρόγραμμα του και η κατάργηση στα προνόμια των καταναλωτών που «μοιράζονταν» ένα λογαριασμό, οδήγησε σε μια μεγαλειώδη βουτιά την μετοχή της εταιρείας, ανοίγοντας την όρεξη στον ανταγωνισμό.
Όμως οι άνθρωποι του Netflix αντεπιτέθηκαν για να αποδείξουν ότι η αρνητική κατάσταση ήταν αναστρέψιμη και τα «θεμελιώδη ζητήματα» που θα οδηγούσαν στην εξαγορά του, όπως προέβλεπαν οι αντίπαλοι του, στην ουσία ήταν προβλήματα που είχαν τη λύση τους. Με μια επιθετική πολιτική το Netflix αναδιαρθρώθηκε και στόχευσε σε μια νέου τύπου ανάπτυξη, με φρέσκο αποκλειστικό περιεχόμενο αλλά και αγορές ταινιών και σειρών από τον ανταγωνισμό! Σήμερα η τιμή της μετοχής του Netflix είναι στα 725 δολάρια ενώ τον Ιούνιο του 2022 είχε κατρακυλήσει στα 180.
Όμως η Disney ετοιμάζει μεθοδικά την αντεπίθεση της. Το πρόβλημα των στρίμινγκ πλατφόρμων ήταν πως πλην του Netflix, σχεδόν καμιά από αυτές δεν παρουσίαζε κερδοφορία τα προηγούμενα χρόνια. Το τελευταίο διάστημα η Disney σταθεροποιεί τα ποσοστά των κερδών της και το τρίτο τρίμηνο του 2024 είδε την μετοχή της να σημειώνει αύξηση της τάξης του 8%.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bob Iger «αυτή ήταν μια κομβική και επιτυχημένη χρονιά για την Walt Disney Company και χάρη στη σημαντική πρόοδο που έχουμε σημειώσει, αφήσαμε πίσω μιας μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων και αναταραχών. Πλέον καταλαμβάνουμε καλή θέση στην αγορά και είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον και την ανάπτυξη μας».
Για να συμβεί αυτό προηγήθηκαν μια αλυσίδα γεγονότων που οδήγησαν το τέταρτο τρίμηνο του 2024 να είναι ένα από τα καλύτερα τρίμηνα στην ιστορία της Disney. Το βελτιωμένο και πλουσιότερο περιεχόμενο, τα 60 βραβεία Emmy με το θρίαμβο του «Shogun» που έσπασαν ρεκόρ για την εταιρεία, οι προβολές αθλητικών γεγονότων ζωντανών σπορ και τα πρωτότυπα προγράμματα (ειδικής αξίας το αποκαλυπτικό «Experiences»), έκαναν τα κέρδη της Disney να αυξηθούν κατά 74% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα ανήλθαν στα 460 εκατομμύρια δολάρια, από τα 264 εκατομμύρια δολάρια που είχαν συγκεντρώσει την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Σε γενικότερη κλίμακα τα λειτουργικά έσοδα των πλατφορμών άγγιξαν τα 321 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης την ίδια περίοδο για το 2023, καταγράφηκαν απώλειες της τάξης των 387 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Disney χρειάστηκε πέντε χρόνια από την κυκλοφορία του Disney+ για να παρουσιάσει κέρδη και μάλιστα νωρίτερα από την αρχική πρόβλεψη. Τα προγράμματα της στα οποία ανήκουν τα κανάλια Hulu και ESPN+ πραγματοποίησαν κέρδη για πρώτη φορά το περασμένο τρίμηνο ενώ η εταιρεία ανέμενε την πραγματοποίηση κερδών στο τέταρτο τρίμηνο του 2024. Προφανώς και το νέο πακέτο συνεργασίας της Disney με τη Max βοήθησε στην αύξηση των συνδρομητών το τέταρτο τρίμηνο: οι συνδρομές για το Disney+ αυξήθηκαν κατά 4% (122 εκατομμύρια ετησίως) και οι συνδρομές στο Hulu αυξήθηκαν κατά 2% (52 εκατομμύρια).
Διαβάστε επίσης:
Περού: Η Κίνα έφτιαξε μεγαλιμάνι και διευρύνει την επιρροή της στην Λατινική Αμερική
ΗΠΑ: Αθωώνεται μετά από 16 χρόνια φυλακή μία μητέρα που είχε καταδικαστεί σε θάνατο για παιδοκτονία