Ο Ολυμπιακός στο ελληνικό σινεμά

Ο Ολυμπιακός στο ελληνικό σινεμά

Η 29η Μαΐου είναι πλέον γραμμένη με χρυσά νούμερα στην ιστορία του Θρύλου μετά από το χτεσινό θρίαμβο της κατάκτησης του Conference League απέναντι στην ιταλική Φιορεντίνα. Με αφορμή τη μαγική τούτη βραδιά ας θυμηθούμε κάποιες σκηνές του ελληνικού σινεμά που είχαν για πρωταγωνιστή τον Ολυμπιακό.

Οι «Άσσοι του γηπέδου» του Βασίλη Γεωργιάδη γυρίστηκαν το 1956 σε σενάριο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, ο οποίος βασίστηκε σε ένα πραγματικό περιστατικό για να δώσει εικόνα από την καθημερινότητα των πρωταγωνιστών της μπάλας. Το 1953 έπειτα από έναν αγώνα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου με το Ισραήλ για τα προκριματικά του Μουντιάλ 1954 (νίκη με 1-0), η ομοσπονδία διέγραψε από τα μητρώα της εθνικής τον αρχηγό Ανδρέα Μουράτη και απέπεμψε κάποιους συμπαίκτες του στην εθνική (Μανταλόζης, Καραπατής, Σούλης, Δαρίβας, Δρόσου, Πούλης, Εμμανουηλίδης, Αλούπης, Νεμπίδης, Σεραφείδης, Νεστορίδης, Μπέμπης κ.α.) επειδή αρνήθηκαν αρχικά να συμμετάσχουν στον αγώνα ως συμπαράσταση σε ένα συμπαίκτη τους που ζητούσε να του δοθεί το πριμ που είχαν υποσχεθεί οι άνθρωποι της ομοσπονδίας.

Ο Γεωργιάδης κατέγραψε το συμβάν με τρόπο που συνέδεε την πραγματικότητα με την μυθοπλασία, βάζοντας τους πραγματικούς πρωταγωνιστές στους ρόλους των ανταρτών ποδοσφαιριστών, αναδεικνύοντας παράλληλα σε κεντρικό πρωταγωνιστή τον Μουράτη ο οποίος ήταν αρχηγός και στον Ολυμπιακό. Όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια ο Μουράτης πολεμήθηκε σκληρά από τα αφεντικά της ΕΠΟ όχι επειδή ηγήθηκε της ανταρσίας των παικτών της εθνικής ομάδας αλλά λόγω των αριστερών του φρονημάτων.

Στα 60ς είδαμε σκηνές από τα γήπεδα σε διάφορες κωμωδίες. Ο «Τρελάρας» του 1963 με τον Θανάση Βέγγο και τον Κώστα Δούκα έχει σκηνές στο γήπεδο της Λεωφόρου από ένα ντέρμπι ΠΑΟ- Ολυμπιακού όπου οι δύο οπαδοί των «αιωνίων» κάθονται δίπλα- δίπλα και μάλιστα παίζουν τάβλι αγνοώντας ο ένας την… ταυτότητα του άλλου, μέχρι τη στιγμή που ο Βέγγος ανοίγει μια ομπρέλα με τριφύλλια και γίνεται χαμός.

Ο Σταυρίδης που ήταν ο πιο φανατικός ίσως οπαδός του Ολυμπιακού από τους κωμικούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, δεν δίσταζε να εκφράσει τη λατρεία του στο Θρύλο και ειδικά στον αγαπημένο του παίκτη, τον γαλλοτραφή Υβ Τριαντάφυλλο («Ο διαιτητής», «Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης») κάθε φορά που του δινόταν η ευκαιρία.

Επίσης, ποιος ξεχνάει την τυχερή κεφαλιά- γκολ του Κώστα Βουτσά στην μουσική κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη «Μια Κυρία στα Μπουζούκια», όταν ο κατά λάθος σκόρερ μαζί με τον Φαίδωνα Γεωργίτση δουλεύουν στα ναυπηγεία ενώ ταυτόχρονα είναι και ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού;

Τέλος στο φημισμένο «Ποτέ την Κυριακή» του Ζιλ Ντασέν του 1960 με πρωταγωνιστές τη Μελίνα Μερκούρη, τον Γιώργο Φούντα, τον Τίτο Βανδή, την Δέσπω Διαμαντίδου αλλά και τον ίδιο τον αμερικανό σκηνοθέτη, η μουσική και κυρίως το οσκαρικό τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι για τα θρυλικά «Παιδιά του Πειραιά», ταξίδεψε τον Ολυμπιακό – η φοβερή σκηνή με την Μελίνα να τραγουδάει το δημοφιλές κομμάτι μπροστά στην αφίσα του Θρύλου- στα πέρατα του κόσμου.

Διαβάστε επίσης: Ολυμπιακός: Ο «Μεντιλόπουλος» και ο Ελ Κααμπί του Ολύμπου – Τι γράφουν τα διεθνή ΜΜΕ για την κατάκτηση του Conference

Ετικέτες

Documento Newsletter