Ο οίκος Chanel εγκατέλειψε τις γούνες και τις σαύρες αλλά θυμήθηκε τον Φαραώ

Ο οίκος Chanel εγκατέλειψε τις γούνες και τις σαύρες αλλά θυμήθηκε τον Φαραώ

Μπορεί χθες να έγινε γνωστό πως ο οίκος Chanel δεν θα περιλαμβάνει πλέον στα πολυτελή αξεσουάρ του δέρματα από κροκόδειλο, σαύρες και φίδια, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν θα ξαφνιάζει με αυτά που προτείνει… 

Ο oίκος Chanel ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για το παραδοσιακό του ντεφιλέ χθες βράδυ που είχε θέμα την Αίγυπτο των φαραώ και παρουσιάστηκε μπροστά από τον ναό της Ίσιδος που ανοικοδομήθηκε μέσα στο Μητροπολιτικό Μουσείο (Met).

Οι μεγάλοι ευρωπαίοι σχεδιαστές που συνήθως δεν πολυεπισκέπτονται τη Νέα Υόρκη, τους τελευταίους μήνες ταξιδεύουν ο ένας μετά τον άλλον στην αμερικανική πολιτιστική πρωτεύουσα.

Μετά τον Ιβ Σεν Λοράν τον Ιούνιο, τον Βερσάτσε την Κυριακή, ήρθε και η σειρά της Σανέλ για πρώτη φορά τα τελευταία 12 χρόνια για να παρουσιάσει μια κολεξιόν με ρούχα για ταξίδι και για διακοπές στον νεοϋορκέζικο σιδηροδρομικό σταθμό Γκραντ Σέντραλ.

Η επιστροφή αυτή ήταν μια ευκαιρία για τον καλλιτεχνικό διευθυντή Καρλ Λάγκερφελντ να αποτίσει φόρο τιμής σε μια πόλη που τον εμπνέει και αγαπά την “ενέργειά της, την ατμόσφαιρα, το χωνευτήρι πολιτισμών, τον κόσμο, την αρχιτεκτονική, τη σύγχυσή της”, όπως ανέφερε στην παρουσίαση της κολεξιόν.

Οι αφίσες υπήρχαν σχεδόν παντού στην πόλη και έδειχναν μια γυναίκα να φορά το χαρακτηριστικό ταγιέρ του οίκου και πράσινο στέμμα, ενώ κρατούσε πράσινο πυρσό παραπέμποντας στο Άγαλμα της Ελευθερίας.

Ωστόσο μέσα από αυτή την κολεξιόν “metiers d’art”, ο Λάγκερφελντ θέλησε κυρίως να κάνει μια περιήγηση στην Αίγυπτο γι΄αυτό και επέλεξε αυτό τον διάκοσμο για το ντεφιλέ. Στο κέντρο της μεγάλης αίθουσας δεσπόζει ο Ναός της ‘Ισιδος, που αποσυναρμολογήθηκε από την Αίγυπτο για να μην βυθιστεί κάτω από τον ταμιευτήρα του φράγματος του Ασουάν και στη συνέχεια προσφέρθηκε στις ΗΠΑ, οι οποίες το έδωσαν στο Μητροπολιτικό Μουσείο.

Όπως συνηθίζει να βασίζεται στα κλασικά κομμάτια της Σανέλ για να παρουσιάζει κάτι καινούργιο, ο Λάγκερφελντ ξέρει να δίνει έναν αέρα νεωτερικότητας σε παλιά κομμάτια που αποτελούν σημείο αναφοράς. ‘Ετσι, παρουσίασε μια πολύ χολιγουντιανή οπτική της αρχαίας Αιγύπτου, όπως είχε κάνει στην ταινία “Κλεοπάτρα” ο αμερικανός σκηνοθέτης Τζόζεφ Μάνκιεβιτς (1963) με τη λαμπερή Ελίζαμπεθ Τέιλορ, με έναν τόνο γκλάμουρ.

Ο γερμανός σχεδιαστής συνδύασε το DNA του γαλλικού οίκου με εκείνο των φαραώ, ντύνοντας τις καλλονές του ντεφιλέ με ταγιέρ ή φούστα πάνω από το παραδοσιακό λευκό φόρεμα των αιγυπτίων γυναικών, όπως απεικονίζονται στις τοιχογραφίες της εποχής. Άλλες φορές πάλι, τα μοντέλα φορούσαν χρυσά κολάν όπως ο Λάγκερφελντ ξέρει να συνδυάζει, χωρίς ποτέ να υπερβάλλει.

Η κολεξιόν “metiers d’art” που καθιερώθηκε το 2002 και κάθε χρόνο περνά από μια πόλη του κόσμου που έχει σημασία για τη Σανέλ, αναδεικνύει τα επαγγέλματα που ειδικεύονται στην υψηλή ραπτική, από τον τεχνίτη που φτιάχνει τις λεπτομέρειες με τα φτερά μέχρι τον κατασκευαστή γυναικείων αξεσουάρ ή αυτόν που φτιάχνει τα γάντια.

Ο οίκος Chanel έχει δημιουργήσει μια θυγατρική εταιρία, την Paraffection, που συνεργάζεται με αρκετούς από αυτούς τους ειδικούς προμηθευτές.

Με την αιγυπτιάζουσα αυτή συλλογή, αυτοί οι βοηθοί έδειξαν την τεχνογνωσία τους, στολίζοντας μπούστα ή τιράντες φορεμάτων με ημιπολύτιμες πέτρες και όλα αυτά υπό το βλέμμα των ηγεριών του οίκου όπως η Μαριόν Κοτιγιάρ, η Πενέλοπε Κρουζ, η Λίλι-Ρόουζ Ντεπ που παρακολούθησαν το θέαμα από τις πρώτες θέσεις.









Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες

Documento Newsletter