O νομπελίστας που έγινε… μονόστηλο στο Docville εκτάκτως το Σάββατο με το Documento

O νομπελίστας που έγινε… μονόστηλο στο Docville εκτάκτως το Σάββατο με το Documento

Πώς βίωσαν ο Σεφέρης και οι Έλληνες την πρώτη φορά που η χώρα μας τιμήθηκε με την ύψιστη λογοτεχνική διάκριση. Το βραβείο, η μοναξιά, οι φίλοι, οι άσπονδοι εχθροί και η έκθεση του Μουσείου Μπενάκη. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.

Στη χώρα των Ρομά. Η Ηλέκτρα Ζαργάνη κουβεντιάζει με τους σκηνοθέτες – δραματουργούς της παράστασης «Romáland» Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη στη Στέγη του ιδρύματος Ωνάση και με δύο από τις πρωταγωνίστριες που ζουν σε καταυλισμό και αφηγούνται τις δικές τους αληθινές ιστορίες, την Αγγελική Ευαγγελοπούλου και την Μέλπω Σαΐνη. Θέατρο – ντοκιμαντέρ χωρίς φίλτρα ωραιοποίησης που χαρτογραφεί τον τρόπο ζωής των σύγχρονων ρομά και τις συνθήκες περιθωριοποίησης.

Διαβάζονται με τα φώτα… αναμμένα. Κοντοζυγώνει Χάλογουιν και η Έμυ Ντούρου επιλέγει μυθιστορήματα που εκτυλίσσονται μέσα σε στοιχειωμένα σπίτια και μεντεσέδες που τρίζουν, κραυγές από το πουθενά, μαυροφορεμένες γυναίκες που χάνονται στο σκοτάδι. Ο λογοτεχνικός τρόμος είναι … αναζωογονητικός, τουλάχιστον για τους φαν του είδους.

«Άρχων πρωτοψάλτης» της παράδοσης. Αποχαιρετισμός στον Χρόνη Αηδονίδη, το αηδόνι της μουσικής που έφυγε σε ηλικία 95 ετών από τον Αντώνη Μποσκοΐτη.

Μία από τις πιο δημοφιλείς κωμωδίες του Φράνσις Βέμπερ, που στα ελληνικά αποδόθηκε ως «Μη σου τύχει», συν- σκηνοθετεί ο Αιμίλιος Χειλάκης. Κριτική θεάτρου από τον Ηρακλή Λογοθέτη.

«Κάποτε γυρίζαμε μούσκεμα από τον πολύ χορό». Ο Νίκος Μπιζένης (aka Nikonn) μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη για την ιστορία του συγκροτήματος Mikro, τη νοσταλγία από τα παιδιά των 90s και το ποπ στοιχείο στην ηλεκτρονική μουσική.

Τη νύχτα που επιτέθηκαν στη Γη εξωγήινοι. Φέτος συμπληρώνονται 55 χρόνια από τη ραδιοφωνική εκπομπή του Όρσον Ουέλς η οποία προκάλεσε πανικό. Θυμίζει την ιστορία η Εμυ Ντούρου.

Η εξωφρενική παρέλασις του Χατζιδάκι. Το 1990 κυκλοφόρησε από τον δισκογραφικό Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι ένα διπλό βινύλιο με τίτλο «Ελλάς, η χώρα των εμβατηρίων» και υπότιτλο το μακρόσυρτο «Μια εξωφρενική παρέλασις απίθανων ηχογραφημάτων εθνικού και ποδοσφαιρικού ενδιαφέροντος». Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

«Μόνο η ποίηση δεν είναι πεταμένα λεφτά». Ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για τον Ρομπέρτο Μπολάνιο που καταφέρνει να εμπλέκει την μποχερσιανή αχανή ευρυμάθεια με μιαν αλανιάρικη ατίθαση μπαγαποντιά.

Να ξαναμιλήσουμε για καλοκαίρια. Νέα ζωή δίνουν στο χιτ των 90s η Ανδριάνα Μπάμπαλη και ο Γιώργης Χριστοδούλου. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

Οι ρυτίδες του Χόλιγουντ. Έπρεπε να εμφανιστεί αμακιγιάριστη η Πάμελα Αντερσον για να μιλήσουμε, ευρέως, για «την επανάσταση της φυσικής ομορφιάς». Της Χρυσούλας Παπαΐωάννου.

Documento Newsletter