Ο Μπραντ Πιτ και ο Νικ Κέιβ εκθέτουν τα έργα τέχνης τους στη Φινλανδία

Ο Μπραντ Πιτ και ο Νικ Κέιβ συμμετέχουν με κεραμικά και γλυπτά στην έκθεση «We» μαζί με τον Τόμας Χαουζάγκο.

Μπορεί στον τομέα του ο καθένας να είναι κορυφή, αλλά εδώ ο Μπραντ Πιτ και ο Νικ Κέιβ παρουσιάζουν για πρώτη φορά τις γλυπτικές δημιουργίες τους κάτω από τις «φτερούγες» του σαφώς πιο έμπειρου – περί τα εικαστικά –  Τόμας Χαουζάγκο. Στην έκθεση «We» που μόλις ξεκίνησε στο Μουσείο Τέχνης Sara Hildén στο Τάμπερε της Φινλανδίας, ο διάσημος ηθοποιός και ο post-punk θρύλος δείχνουν μια διαφορετική πτυχή του ταλέντου τους και η οποία τα τελευταία χρόνια μοιάζει να τους απασχολεί σοβαρά.

Ο Μπραντ Πιτ παρουσιάζει εννέα έργα και ανάμεσα τους είναι το πρώτο που έφτιαξε ποτέ, πριν μια πενταετία δηλαδή, το «House A Go Go» (ένα σπίτι 46 εκατοστών από φλοιό δέντρου) αλλά και ένα ανάγλυφο με οκτώ οπλισμένες φιγούρες που φαίνεται να μονομαχούν. Ακόμη ένα μπρούτζινο μεγάλο κιβώτιο από το οποίο πρόσωπα, χέρια και πόδια φαίνεται σαν να προσπαθούν να αποδράσουν. Ο Πιτ άρχισε την ενασχόληση του με την γλυπτική / κεραμική περίπου το 2017, την εποχή μετά  το ταραχώδες διαζύγιό του από την Αντζελίνα Τζολί και μάλιστα έφτιαξε ένα εργαστήριο στο σπίτι του στο Λος Άντζελες. Στα γυρίσματα του «Once Upon A Time in Hollywood» του Κουεντίν Ταραντίνο είχε προσκαλέσει εκεί τον συμπρωταγωνιστή του, Λεονάρντο ντι Κάπριο, δεδομένου ότι τους δένει η κοινή αγάπη για την τέχνη αυτή.

Έργο του Νικ Κέιβ

 

Μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης ο Πιτ – με μια αυτοκριτική διάθεση – είπε ότι η ασχολία του αυτή προέκυψε από αυτό που ο ίδιος αποκαλεί «ριζοσπαστική αυτό-απογραφή». Έχει (λέει) να κάνει με την ειλικρίνεια προς τον εαυτό του και την αποδοχή του ότι έχει πληγώσει ανθρώπους και έχει κάνει λάθη.

Από την άλλη, ο Νικ Κέιβ (που τον είδαμε και το καλοκαίρι στην Αθήνα σε μια συγκλονιστική συναυλία) εκθέτει κεραμικές φιγούρες οι οποίες έχουν ως κόνσεπτ τη ζωή του Διαβόλου. Η σειρά «The Devil: A Life» είναι το πρώτο σημαντικό σύνολο εικαστικών έργων του Cave. Περιλαμβάνει 17 κομμάτια ύψους μεταξύ 15 εκατοστών και 50 εκατοστών, το καθένα χειροποίητο και ζωγραφισμένο και επιγυαλισμένα από τον Cave στην Αγγλία, μεταξύ 2020 και 2022. Αισθητικά, η σειρά υποδηλώνει το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη για τις πορσελάνινες βικτωριανές φιγούρες τύπου Staffordshire, των οποίων είναι συλλέκτης

Μπραντ Πιτ “Aiming At You I Saw Me But It Was Too Late This Time” (2020) Photo: Instagram/ deBranne Treu

Η τριάδα της έκθεσης συμπληρώνεται όπως είπαμε με τον Τόμας Χαουζάγκο ο οποίος είναι και ο μόνος από την παρέα που τα εικαστικά είναι η κύρια ασχολία του. Ο Βρετανός καλλιτέχνης (γνωστός περισσότερο ως γλύπτης) παρουσιάζει εδώ μια σειρά από πίνακες οι οποίοι προέρχονται από τη μεγάλης κλίμακας σειρά του «Visions» που φτιάχτηκε σε εξωτερικούς χώρους και εμπνεύστηκε από Ευρωπαίους συμβολιστές, συμπεριλαμβανομένου του Edvard Munch. Εκθέτει επίσης νέα γλυπτά από κοκκινόξυλο και γύψο που έφτιαξε για να «συνομιλήσουν» με έργα της συλλογής του Ιδρύματος Sara Hildén, όπως το γλυπτό του Alberto Giacometti «Γυναίκα σε άρμα».

Η έκθεση θα λειτουργεί μέχρι τις 15 Ιανουαρίου.

Πηγή: theartnewspaper.gr