To περασμένο Σαββατοκύριακο η Λένα Κιτσοπούλου ανέβασε σε ελεύθερη διασκευή τους «Σφήκες» του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο. Η παράσταση δίχασε τόσο το κοινό όσο και τους κριτικούς, δημιουργώντας ένας ακραίο κλίμα πόλωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ανάμεσα σε όσες κι όσους τοποθετήθηκαν είναι και ο βουλευτής με την Πλεύση Ελευθερίας Σπύρος Μπιμπίλας, μέσω μιας μακροσκελής ανάρτησης του στα social media, σημειώνοντας ότι το όνομά του κανιβαλίστηκε κατά τη διάρκεια της παράστασης. Ο ίδιος υποστήριξε πως στην Τέχνη όλα επιτρέπονται, παρόλα αυτά εξέφρασε την αντίθεσή του με τον «κανιβαλισμό» που φαίνεται να έλαβε χώρα.
Διαβάστε σχετικά: Της ΚΙΤΣοπούλου η μάνα κάθονταν…
Ολόκληρη η ανάρτησή του:
«Άφησα να καταλαγιάσει κάπως ο πόλεμος που ξέσπασε ευτυχώς για την τέχνη αυτήν την φορά για να πω και εγώ δύο ψύχραιμα λόγια! Προσωπικά δεν γνωρίζω την αιρετική αντισυστημική και εξτρήμ καλλιτέχνιδα Λένα Κιτσοπούλου, ούτε είχα την χαρά να δουλέψω μαζί της, γιατί έχω δει δουλειές της, άλλες θαύμασα κι άλλες με άφησαν με απορία για όσα είδα.
Στην τέχνη όλα επιτρέπονται και κανείς δεν μπορεί να βάλει χαλινάρι στις απόψεις των δημιουργών όσο κι αν προκαλούν το κοινό αίσθημα. Τα ίδια λέγαμε όταν οι Χριστιανοταλιμπάν ούρλιαζαν έξω από θέατρα που έθιγαν κατά την άποψή τους τα ιερά και όσιά τους. Αν δεν σου αρέσει το θέαμα φεύγεις κι έχεις δικαίωμα κριτικής.
Ο κανιβαλισμός δεν είναι δείγμα πολιτισμένων ανθρώπων κι αυτό ισχύει και για τους υποστηρικτές της Λένας που κανιβαλίζουν τους αντίθετους με αυτήν. Κι η ίδια κανιβαλίζει με ανορθόδοξους τρόπους γιατί έτσι εκφράζεται.
Μαθαίνω ότι στην παράστασή της και την ελεύθερη διασκευή που έκανε για το έργο του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ “ΣΦΗΚΕΣ” που (σημειωτέον είναι το πρώτο έργο που εμφανίστηκα στην Επίδαυρο ως κορυφαίος του Χορού πλάι στον Κωστα Βουτσά το ’85), κανιβάλισε επί μακρόν εμένα ή με σατίρισε ή με πρόσβαλε ή με ανέφερε, όπως μου είπαν πολλοί.
Ίσως να μην με γνωρίζει καλά, ίσως της έχουν δώσει λάθος πληροφορίες. Κρίμα που δεν έχουμε ποτέ μιλήσει ανθρώπινα για να με καταλάβει. Προσωπικά δεν με πειράζει μιας και τελευταία οι επιθέσεις στο πρόσωπό μου μέσα από την ελευθεριότητα του διαδικτύου εντείνονται. Αυτό ίσως αναπαρήγαγε αλλά πού υπάρχει συνειρμός με το συγκεκριμένο έργο; Παρ’ όλα αυτά είμαι υπέρ της ελευθερίας στην όποια τέχνη, υπέρ της όποιας Λένας που θυμίζει πολύ την Ξενουδάκη του ’80 που έβριζε το κοινό και άρεσε, η οποία όμως δεν είχε καμιά κρατική υποστήριξη, καμιά βοήθεια κι επέμενε με δικά της έξοδα κ μικρές βοήθειες από φίλους, σε αντίθεση με τη Λένα που όλα είναι δοσμένα σε αυτήν από το σύστημα που κατακρίνει ορθώς και εξευτελίζει. Ασφαλώς και θα δω την παράσταση της».