Τα γεγονότα στην Αυστρία, μετά την παραίτηση του Καγκελαρίου Σεμπάστιαν Κουρτς, λειτουργούν ως «καναρίνι στο ορυχείο», κατά τη βρετανική παροιμία. Συνιστούν, δηλαδή, το προοίμιο εκτεταμένης αμφισβήτησης προβεβλημένων ως «επιτυχημένων» ηγετών ανά την Ευρώπη, που μόνο «επιτυχημένοι» δεν είναι! Αποτελούν θρυαλλίδα αποδόμησης των διαρκών προσπαθειών «θεοποίησης» πολιτικών προσώπων, που με όχημα τις στενές σχέσεις τους με επιχειρηματικούς ομίλους, μεγάλα ειδησεογραφικά μέσα και δήθεν αλάθητες εταιρείες δημοσκοπήσεων, επιχειρούν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη.
Το “know-how της αλαζονείας” δε συνιστά ελληνική εφεύρεση, με τον κ. Κουρτς να κατηγορείται ότι, μεταξύ 2016-2018, πριν γίνει Καγκελάριος, κατηύθυνε δημόσιους πόρους ύψους 1 εκατ. ευρώ προς Μ.Μ.Ε. για να γράφουν πόσο… «κομψός» και «όμορφος» είναι! Βέβαια, τα εγκωμιαστικά σχόλια προς τον κ. Κουρτς ήταν ενίοτε και αυθόρμητα και πηγαία (!), όπως όταν ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριακός Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο «οξύ πνεύμα» και στο «ρεαλισμό» του τότε Καγκελάριου, ο οποίος είναι ένας «παθιασμένος υπερασπιστής της χώρας του». Εδώ λείπει η διευκρίνιση περί του πόσο κοστίζει αυτό το «πάθος για την πατρίδα», καθώς … το τσάμπα πέθανε!
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Αυστρίας και… άλλων κρατών του βαλκανικού νότου; Φυσικά, η λειτουργία της Δικαιοσύνης, η οποία επεμβαίνει ως αυτόνομο θεσμικό κύτταρο της Δημοκρατίας, ελέγχει και θέτει την εκτελεστική εξουσία προ των ευθυνών της. Με εφαλτήριο την αρχή της διάκρισης των εξουσιών, η δικαστική εξουσία δεν κλείνει τα μάτια της ενώπιον «λιστών», μέσω των οποίων διοχετεύθηκαν τεράστιοι δημόσιοι πόροι προς ιστοσελίδες χωρίς περιεχόμενο, αμφιβόλου αξιοπιστίας και εγκυρότητας Μ.Μ.Ε. και ήδη επαρκώς χρηματοδοτούμενους ενημερωτικούς ομίλους, χάριν… της ενημέρωσης των πολιτών για την πανδημία! Μιας ενημέρωσης, η οποία συντελούταν ούτως ή άλλως, χωρίς κρατική οικονομική στήριξη και μάλιστα, με σημαντικά διαφημιστικά κέρδη για τα μεγάλα Μ.Μ.Ε. λόγω του δεδομένου ενδιαφέροντος των πολιτών.
Και ο σκοπός εν πολλοίς επετεύχθη! Μπορεί ορισμένα Μ.Μ.Ε. να δέχονται «επισκέψεις» από τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς κάθε δεύτερη μέρα, όμως υπάρχουν και άλλα Μ.Μ.Ε., τα οποία «συντονίστηκαν με τις κυβερνητικές ντιρεκτίβες». Και όλα κυλούν «φυσιολογικά»..!
• 3 Νοεμβρίου 2019: Ξεσηκώνεται «θύελλα» μετά τη δήλωση του τότε Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Πέτσα ότι «περισσότερες περιπολίες σημαίνουν περισσότερα ατυχήματα στο Αιγαίο»; 18 μονάδες η διαφορά.
• 15 Ιουλίου 2020: Διαρρέουν οι πρώτες πληροφορίες για τις εισηγήσεις της «Επιτροπής Πισσαρίδη» περί «Ασφαλιστικού Πινοσέτ» και «κλείσιμο των αντιπαραγωγικών – «ζόμπι» μικρομεσαίων επιχειρήσεων»; 21 μονάδες η διαφορά.
• 17 Δεκεμβρίου 2020: Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος “Oruc Reis” πλέει ανενόχλητο στην ελληνική υφαλοκρηπίδα κατά παράβαση κάθε έννοιας Διεθνούς Δικαίου, εκθέτοντας την αδιάφορη Κυβέρνηση της Ν.Δ.; 16 μονάδες η διαφορά.
• 19 Μαΐου 2021: Καλπάζει η πανδημία και αποδεικνύονται τα τεράστια κενά στο Ε.Σ.Υ. με ευθύνη της Κυβέρνησης της Ν.Δ.; 16 μονάδες η διαφορά.
• 28 Αυγούστου 2021: Πρωτοφανούς έκτασης πυρκαγιές σε όλη την Ελλάδα και παντελής απουσία συντονισμού; 11 μονάδες η διαφορά.
• 11 Οκτωβρίου 2021: Πλημμυρίζει η Βόρεια Εύβοια, παρά τις εκκλήσεις για έγκαιρες και στοχευμένες παρεμβάσεις από τον Αύγουστο και ο Πρωθυπουργός απολαμβάνει προκλητικά, ανέμελος το μπάνιο του στα Χανιά; 14 μονάδες η διαφορά.
Για να μην αναφερθούμε στην καταλληλότητα του Πρωθυπουργού, ιστορικό προηγούμενο της οποίας θα μπορούσε να εντοπιστεί μόνο στο Χαρίλαο Τρικούπη και στον Ελευθέριο Βενιζέλο! Η στέγη των εν λόγω φαινομένων έκπτωσης της πολιτικής ηθικής είναι κοινή: το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Και αυτό ίσως εξηγεί και την έκρηξη του κ. Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή, όταν φωνασκούσε ότι «γράφουν θετικά σχόλια για την Κυβέρνηση της Ν.Δ. ορισμένα ΜΜΕ του εξωτερικού – έχουν εξαγοραστεί και αυτοί μέσω της Λίστας Πέτσα;» Σε όλα αυτά θα κληθούν να απαντήσουν οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας στην υπό σύσταση Εξεταστική Επιτροπή, την οποία πρότεινε ο Πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας. Και ίσως η διαδικασία αυτή να τους βοηθήσει να αντιληφθούν ότι η διαχείριση του δημοσίου χρήματος, απαιτεί διαφάνεια και σεβασμό απέναντι προς τους δοκιμαζόμενους από τις πολλαπλές κρίσεις, πολίτες.
O Ιωάννης Αθ. Σαρακιώτης είναι δικηγόρος – βουλευτής Φθιώτιδας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων