Νέες ταινίες: Ο «Longlegs» δεν είναι ένας ακόμη συμβατικός σίριαλ κίλερ

Χαρές και πανηγύρια για τους φαν του αστυνομικού θρίλερ καθώς το «Longlegs» με τον Νίκολας Κέιτζ και την Μάικα Μονρό είναι ένα φιλμ που θα σας απασχολεί για αρκετό καιρό.

Longlegs (***)

Θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2024 (101

Σκηνοθεσία: Οζγκουντ Πέρκινς Πρωταγωνιστούν: Μάικα Μονρό, Νίκολας Κέιτζ, Αλίσια Βιτ, Μπλερ Άντεργουντ

Αν και άπειρη η νεαρή πράκτορας του FBI Λι Χάρκερ διαθέτει κάποιες ειδικές ικανότητες στην εξιχνίαση δύσκολων υποθέσεων ανθρωποκτονιών, γεγονός που οδηγεί τους προϊσταμένους της να την εντάξουν στο δυναμικό της έρευνας για τον εντοπισμό ενός σίριαλ κίλερ που δρα για πολλά χρόνια και παραμένει «αόρατος».

YouTube video player

Σε αντίθεση με τις αστυνομικές αρχές που πονοκεφαλιάζουν από τη δράση του «Longlegs» καθώς δεν υπάρχει ούτε ένα ίχνος του στα σπίτια των οικογενειών που μακελεύει – αν δεν έστελνε τα κωδικοποιημένα μηνύματα με την υπογραφή του δεν θα είχαν το παραμικρό ίχνος από εκείνον- ο… προνομιούχος θεατής έχει από το πρώτο κιόλας πλάνο, εικόνα του δολοφόνου. Είναι μια ανησυχητική και εξαιρετικά σκηνοθετημένη εισαγωγή, τοποθετημένη στις αρχές των 70ς, που μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως όσα ακολουθήσουν ίσως είναι ένα παραπλανητικό όνειρο. Ή μια κατάδυση στα νοσηρά λημέρια ενός αρρωστημένου εγκεφάλου, με τον οποίο η ηρωίδα διατηρεί ένα είδος σύνδεσης.

Πολύ σωστά θα σκεφτεί κάποιος ότι η «Σιωπή των αμνών» σημαδεύει το φιλμ του ταλαντούχου Οζγκουντ Πέρκινς, ο οποίος υπογράφει και το σενάριο, όμως τα όσα ακολουθούν μετά από τις πρώτες συστάσεις μας αναγκάζουν να δούμε την ιστορία από ένα άλλο πρίσμα. Η απόφαση του Πέρκινς (γιος του Άντονι Πέρκινς) να μπολιάσει το αστυνομικό θρίλερ του με πυκνούς συμβολισμούς μεταφυσικού τρόμου, πετυχαίνει αφενός μεν να ενισχύσει το ζοφερό, αποπνικτικό κλίμα που κινείται η Λι και αφετέρου να τονίσει την ύπαρξη του Κακού που παραμονεύει σε κάθε γωνιά. Η ερμηνεία του Κέιτζ στοχευμένη πλήρως προς την τρομακτικά γκροτέσκα απεικόνιση του δολοφόνου, δένει άψογα με την ελεγχόμενη ερμηνεία της εύθραυστης Μάικα Μονρό που αποδίδει εξαίσια το χαρακτήρα της αινιγματικής νεαρής πράκτορα του FBI. Ένα θρίλερ διαφορετικό που τολμά να πει -αλλά και να απεικονίσει- κάποιες εξαιρετικά αρτιστίκ ιδέες πάνω στη φύση του Κακού και, κυρίως, στο φόβο για το διαφορετικό.

Πάντα υπάρχει το αύριο (C’e ancora domani) (**1/2)

Δραματική ιταλικής παραγωγής 2023 (118)

Σκηνοθεσία: Πάολα Κορτελέζι Πρωταγωνιστούν: Πάολα Κορτελέζι, Βαλέριο Μασταντρέα, Ρομάνα Ματζιόρα Βεργκάνο, Εμανουέλα Φανέλι

Η καταπιεσμένη από τον βίαιο άντρα της αλλά και καπάτσα Ντέλια κάνει δεκάδες δουλειές του ποδαριού (ράφτρα, νοσοκόμα, καθαρίστρια κλπ) προκειμένου να ζήσει την οικογένεια της στην Ρώμη του 1946 που βρίσκεται υπό την εποπτεία του αμερικανού στρατού.

Μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ιταλία (πάνω από 5 εκατομμύρια θεατές την είδαν πέρυσι) που αποτελεί την πρώτη σκηνοθετική δουλειά της έμπειρης ηθοποιού Πάολα Κορτελέζι η οποία μάλιστα αναλαμβάνει και τον απαιτητικό ρόλο της Ντέλια. Γυρισμένη σε ασπρόμαυρο φιλμ, με υποδειγματική χρήση της χαρμολύπης στην αφήγηση αλλά και με σθεναρή αντίσταση σε κάθε τι μελό – ακόμη και οι σκηνές που η Ντέλια βιώνει στο κορμί της τις εκφράσεις… αγάπης του άντρα της είναι δοσμένες σαν λυρικές χορογραφίες συνοδεία ενός ρομαντικού ιταλικού τραγουδιού!- η δουλειά της Κορτελέζι αξίζει και με το παραπάνω την προσοχή μας. Παρότι σε επίπεδο ιστορίας το θέμα δεν προσφέρεται για πρωτότυπες ή βαθυστόχαστες αναλύσεις (ουσιαστικά το φιλμ αποτελεί μια σάτιρα για την πατριαρχία) είναι η απλότητα της αφήγησης, οι καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες και οι απολαυστικοί διάλογοι που χαρίζουν στο έργο κάποιες θαυμάσιες στιγμές, βγαλμένες από το ένδοξο παρελθόν της παλιάς ιταλικής κωμωδίας των 50ς και 60ς.

Fly me to the moon (**)

Αισθηματική κομεντί αμερικανικής παραγωγής 2024 (132)

Σκηνοθεσία: Γκρεγκ Μπερλάντι Πρωταγωνιστούν: Σκάρλετ Τζοχάνσον, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Γούντι Χάρελσον

Το καλοκαίρι του 1969 μια δυναμική διαφημίστρια αναλαμβάνει να κάνει και πάλι δημοφιλή την εικόνα της NASA στο αμερικανικό κοινό αλλά έρχεται σε σύγκρουση με τον υπεύθυνο διευθυντή που έχει αναλάβει την ιστορική αποστολή του Apollo 11 στο φεγγάρι.

Ρομαντική κομεντί παλιάς κοπής με την Σκάρλετ Τζοχάνσον και τον Τσάνινγκ Τέιτουμ να έχουν κάτι από τη λάμψη σταρ των 60ς τύπου Ντόρις Ντέι-Ροκ Χάτσον. Η αφήγηση του Γκρεγκ Μπελάρντι («Με αγάπη Σάιμον») επιχειρεί να συνδέσει το σκαμπρόζικο ύφος με τα προοδευτικά πολιτικά μηνύματα της ιστορίας από την οποία δεν λείπουν οι ευφυείς αναφορές («αυτά παθαίνει όποιος δουλεύει για τον Νίξον» λέει η βοηθός της διαφημίστριας όταν μαθαίνει ότι πρέπει να φτιάξουν plan b στην περίπτωση που η προσελήνωση του Apollo αποτύχει) καθώς και τα απαραίτητα ανθρωπιστικά κλισέ, ενώ δεν λείπουν οι σινεφίλ θεωρίες συνωμοσίας: βλέπε Κιούμπρικ και «Οδύσσεια του διαστήματος».

Ανεξιχνίαστοι Φόνοι (Boneyard) (*1/2)

Αστυνομικό θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2024 (93)

Σκηνοθεσία: Ασίφ Ακμπάρ Πρωταγωνιστούν: Μελ Γκίμπσον, Μπράιαν Βαν Χολτ, Kέρτις «50 Cent» Τζάκσον

Τα πτώματα γυναικών που εντοπίζονται στην έρημο του Νέου Μεξικού κινητοποιούν τις αστυνομικές αρχές που εξαπολύουν ένα πρωτοφανές κυνήγι για τον εντοπισμό του δολοφόνου. Της έρευνας ηγείται ένας βετεράνος ντετέκτιβ που έχει προσωπικό κίνητρο για την υπόθεση.
Παρότι η ιστορία έχει ρεαλιστική βάση (μια σειρά μακάβριων φόνων που είχαν θύματα δεκάδες γυναίκες συγκλόνισαν τις νοτιοδυτικές πολιτείες στα τέλη των 00ς), η ταινία του Ασίφ Ακμπάρ δεν μπορεί να ξεφύγει από τις αγκυλώσεις μιας συμβατικής αφήγησης που επιχειρεί να διατηρήσει το σασπένς με σκηνές πυκνής δράσης και εύκολες «ανατροπές» που επαναλαμβάνονται επιπόλαια και δίχως λόγο.

Twisters (**)

Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2024 (133)

Σκηνοθεσία: Λι Αϊζακ Τσανγκ Πρωταγωνιστούν: Ντέιζι Έντγκαρ -Τζόουνς, Γκλεν Πάουελ, Άντονι Ράμος, Μπράντον Περέα, Μόρνα Τίρνι, Σάσα Λέιν

Κυνηγοί ανεμοστρόβιλων κάνουν θέαμα στο διαδίκτυο τα «κατορθώματα» τους την ίδια στιγμή που κάποιοι ευσυνείδητοι επιστήμονες προσπαθούν να κάνουν απλώς τη δουλειά τους.
Το «Twisters» του Λι Αϊζακ Τσανγκ («Minari») αποτελεί συνέχεια της ταινίας καταστροφής του Γιαν ντε Μποντ «Twister» με τους φονικούς ανεμοστρόβιλους που είχαν σαρώσει τα ταμεία το 1996. Χορταστικά ψηφιακά εφέ προσφέρουν μια ανατριχιαστική αληθοφάνεια στις σκηνές όπου τα πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα εντείνονται αλλά σε επίπεδο ιστορίας (η επιζήσασα φονικού ανεμοστρόβιλου Κέιτ της Ντέιζι Έντγκαρ -Τζόουνς ανταγωνίζεται με τον φιγουρατζή αρχηγό των «Κυνηγών» που υποδύεται ο συνεχώς ανερχόμενος Γκλεν Πάουελ) το σενάριο παίρνει βαθμό κάτω από τη βάση. Το πιο εύστοχο σχόλιο αφορά στους ανεγκέφαλους ινφλουένσερς που κάνουν τα πάντα για να μεγαλώσουν τον αριθμό των ακόλουθων τους.