Φέτος είναι η χρονιά του. Ο Λεωνίδας Κακούρης μιλάει στην Κατερίνα Αγγελιδάκη για τον ρόλο του στο τηλεοπτικό «Ναυάγιο» και για τις προετοιμασίες για τον βασιλιά Ληρ που θα υποδυθεί στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά.
Έπειτα από ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας, η ελληνική τηλεοπτική μυθοπλασία επιστρέφει δυναμικά. Είδαμε τις πιο συζητημένες και δημοφιλείς νέες σειρές της τηλεόρασης και σημειώνουμε όσα μας άρεσαν και όσα μας απογοήτευσαν.
Ο θάνατος του Μάθιου Πέρι πυροδότησε ένα τεράστιο κύμα πένθους για τον Τσάντλερ από τα «Φιλαράκια», έναν τηλεοπτικό ήρωα που συμπαθήσαμε πολύ. Ο στιχουργός Γεράσιμος Ευαγγελάτος και η διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / ερευνήτρια τεκμηρίωσης Ορσαλίας-Ελένης Κασσαβέτη γράφουν για τη σειρά-φαινόμενο και τον τρόπο που επηρέασε την ποπ κουλτούρα.
Κυκλοφόρησε το άλμπουμ με σπάνιες ραδιοφωνικές ηχογραφήσεις της Νάνας Μούσχουρη. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης το άκουσε και γράφει γι’ αυτό το μοναδικό ηχητικό ντοκουμέντο, το οποίο περιλαμβάνει 24 τραγούδια από τις δεκαετίες των ’50 και ’60 τα οποία η Μούσχουρη ηχογράφησε με την Ορχήστρα Ελαφράς Μουσικής του ΕΪΡ.
Τo «Fingernails» του Χρήστου Νίκου προβάλλεται αυτές τις μέρες στους κινηματογράφους. Ο σκηνοθέτης μίλησε στον Κωνσταντίνο Καΐμάκη για την ταινία του και για το πώς τον ξεχώρισε η Κέιτ Μπλάνσετ η οποία ανέλαβε την παραγωγή.
Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για τον Λου Ριντ με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από τον θάνατό του.
Ο «Πλατόνωφ», το νεανικό έργο του Άντον Τσέχωφ, ανεβαίνει με φρέσκια ματιά, σαν μέσα από τις φωτογραφίες της νιότης του ήρωα, σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη. Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε την παράσταση.
Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι υπήρξε ο πιο παρεμβατικός Ιταλός διανοούμενος της εποχής του κι αυτό πυροδότησε ένα μηχανισμό δίωξης εναντίον του. Με αφορμή τη συμπλήρωση 48 χρόνων από τη δολοφονία του, η Έμυ Ντούρου υπενθυμίζει το βιβλίο του «Πετρέλαιο», το οποίο παρέμενε ανέκδοτο μέχρι το 1992. Σε αυτό ο Παζολίνι αναφέρεται στις έρευνες που έκανε σχετικά με το πετρέλαιο και τις πολιτικο-κοινωνικές του προεκτάσεις στην Ιταλία της εποχής του.
«Για μια κυβέρνηση που μας έχει συνηθίσει σε επικοινωνιακές φανφάρες και λαθροχειρίες δεν ήταν έκπληξη το δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού για το κτίριο της Ερμού που έχει παραχωρηθεί στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων» γράφει η Χρυσούλα Παπαϊωάννου σε ένα άρθρο που ξεκινάει από την Πύλο και φτάνει ως την Παλαιστίνη.