Μια γενική μυστικότητα καλύπτει τις κυβερνητικές κινήσεις για την απόκτηση των πολυτελών –VIP- αεροσκαφών που χρησιμοποιεί αφού οι κτήσεις και αγορές τόσο πολυτελών μέσων δεν είναι καλό να διαφημίζονται τη στιγμή που οι Έλληνες αγκομαχούν ακόμα και όταν πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ.
Είναι γεγονός πως ακόμα και ερώτηση έγινε στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τον Οκτώβριο του ΄21 όσον αφορά την απόκτηση του πρόσφατου Falcon 7X της γαλλικής Dassault που εμφανίστηκε αρχικά ως δωρεά της απόκτησης των πανάκριβων μαχητικών Rafale, αλλά όπως αναφέρεται μας κόστισε 22 εκατομμύρια.
Όπως όλα δείχνουν ωστόσο η κυβέρνηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δηλαδή, προσανατολίζεται στην αγορά ενός ακόμα πολυτελούς αεροσκάφους αφού ήταν τόση η ζήτηση του Falcon από υπουργούς και παρατρεχάμενους που χρειάστηκε να βγει και οδηγία για το ποιοι μπορούν να το χρησιμοποιούν.
Αναφέρεται μάλιστα πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος έμεινε από βλάβη στο Πεκίνο και ο πρωθυπουργός αναγκάστηκε να γυρίσει από το Πεκίνο με πτήση της γραμμής των κοινών θνητών, μέσω Κωνσταντινούπολης.
Όπως αποκαλύπτουν ωστόσο οι Data Journalists και ο δημοσιογράφος Πάρις Καρβουνόπουλος, το Μέγαρο Μαξίμου σκέφτεται να αποκτήσει και ένα ακόμα τέτοιο αεροσκάφος, ένα ακόμα Falcon. To 6X ή το 8X με κόστος αγοράς που φτάνει ακόμα και τα 70 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως σημειώνει πηγές του ΓΕΕΘΑ, του ΓΕΑ και της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών δηλώνουν άγνοια και όπως και στην περίπτωση του προηγούμενου Falcon την αγορά μάλλον την διαχειρίζονται από πιο ψηλά και συγκεκριμένα από το Μέγαρο Μαξίμου.
Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο πρωθυπουργός μετά από τη συνάντησή του –χρησιμοποιώντας το VIP αεροσκάφος – στη Χάγη της Ολλανδίας με τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό της Ολλανδίας Μάρκ Ρούτε, μετά τη συνάντηση δεν επέστρεψε στην Αθήνα.
Αντίθετα πέταξε στο Παρίσι όπου έμεινε στο αεροδρόμιο του Μπουρζέ όπου η έδρα της Dassault για περίπου 25 λεπτά και από εκεί επέστρεψε στην Αθήνα στις 9 Δεκεμβρίου.
Όπως αναφέρεται κανείς δεν μπορεί να συνδέσει την αγορά ενός νέου VIP με την παραμονή αυτή για 25 λεπτά στο Παρίσι αλλά υπάρχει σοβαρό κενό αφού κάθε κυβέρνηση οφείλει να ενημερώνει για τις κινήσεις του πρωθυπουργού για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις και σχόλια, όπως και έγινε και στην επιστροφή του από το Παρίσι.
Σημειώνεται μάλιστα πως η κυβέρνηση ήδη χρησιμοποιεί τρία αεροσκάφη ενώ αρκεί ένα ή δύο για να καλύπτονται οι άμεσες ανάγκες, όταν χρειάζεται, αλλά τα τέσσερα αεροσκάφη είναι πρόκληση και υπερβολή.
Προστίθεται μάλιστα πως το κόστος για ένα αεροσκάφος δεν είναι μόνον η αγορά αλλά η ακριβή συντήρησή του που για το υπάρχον Falcon ανέρχεται σε πάνω από 13 εκατομμύρια ευρώ για μια τετραετία.
Υπολογίστε και την εκπαίδευση των οκτώ πιλότων και αντιληφθείτε την υπερβολή και την πρόκληση αν ο πρωθυπουργός σκέπτεται να πετάξει τα λεφτά του ελληνικού λαού με τους μισθούς στα τάρταρα και την ακρίβεια στο ζενίθ…