Ο Κυριάκος… influencer

Από τότε που έφτιαξε λογαριασμό στο tiktok μέχρι πριν από τρεις μήνες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε καταφέρει να συγκεντρώσει μόνο 8.000 followers, ενώ τα βιντεάκια του πήγαιναν… κουβά.

Έλα όμως που πλησίαζαν εκλογές. Και το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού γνωρίζει την τεράστια δύναμη του tiktok, το οποίο ως μέσο έχει περάσει εδώ και καιρό την εφηβεία του και χρησιμοποιείται δυναμικά και ως πολιτικό – προεκλογικό εργαλείο.

Πώς πας για εκλογές με 8.000 followers; Ιδίως όταν ο αντίπαλός σου, ο Τσίπρας, έχει 28.000 ακολούθους; Γι’ αυτό το γνωστό μητσοτακικό παρακράτος μπήκε σε πλήρη λειτουργία. Δημιουργήθηκαν εν μία νυκτί χιλιάδες μποτ λογαριασμοί, ακολούθησαν τον μεγάλο ηγέτη και οι 8.000 followers έγιναν 35.000 μέσα σε τρεις μέρες! Κι ύστερα 50.000, κι ύστερα 70.000, και τώρα 99.000 (μέχρι να τελειώσω το κείμενο, μπορεί να έχουν ξεπεράσει και τους 100.000!).

Εδώ, για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να βάλουμε δύο παραμέτρους.

1.Τα μποτ χρειάστηκαν μόνο ως έναν βαθμό, προκειμένου ο απαξιωμένος λογαριασμός να κάνει με «τεχνητό» τρόπο κάποια viral βίντεο και να βγει στα προφίλ των κανονικών χρηστών του tiktok. Μετά ανέλαβαν εκείνοι, με τον τρόπο που θα περιγράψω στη συνέχεια.

2.Ο Μητσοτάκης προσέλαβε ειδικούς συνεργάτες που γνωρίζουν πολύ καλά το μέσο και του έφτιαξαν περιεχόμενο κατάλληλο για το tiktok.

Κι εδώ, από το σημείο 2, αρχίζουν τα προβλήματα. Τα οποία μπορούν να περιγραφούν μόνο με δύο (πολιτικά μη ορθές) παροιμίες: «Τον αράπη κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς» και «Φάνηκε ο κ@λος της μαϊμούς».

Για να το πω πιο ποιητικά, παραφράζοντας Σαββόπουλο: Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά του tiktok, έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα.

Όποιος θαυματοποιός επικοινωνιολόγος κι αν αναλάβει, όποιος διάσημος tiktoker και youtuber κι αν επιστρατευτεί, στο τέλος θα τραβάει τα μαλλιά του γιατί θα έχει πάντα να διαχειριστεί το ίδιο πολιτικό υποκείμενο: Τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αν τον πας στη Νεφέλη Μεγκ, θα βγει Κυριάκος Ουγκ.

Αν τον βάλεις να καλημερίζει από το αυτοκίνητό του τον… λαό του tiktok, θα γίνει περίγελος.

Γι’ αυτό και η επιτυχία του λογαριασμού του Κυριάκου Μητσοτάκη στο tiktok δε βασίζεται πλέον στα χιλιάδες κομματικά μποτ. Έχει λάβει άλλες διαστάσεις.

Δεκάδες χιλιάδες νέοι του tiktok διαδίδουν τον λογαριασμό του από στόμα σε στόμα. Τον ακολουθούν για να έχουν με κάτι να γελάνε, για να παίρνουν να βιντεάκια του και να φτιάχνουν δικά τους σατιρικά πάνω σε αυτά.

Ο Κυριάκος είναι για τους νέους του μέσου ένα trend. Ό,τι πιο cringe κυκλοφορεί σήμερα στο ελληνικό tiktok. Κριντζάρουν και γουστάρουν!

Όπως έγραψε κι ένας χρήστης κάτω από ένα βίντεό του: «Κυριάκο, τώρα που θα πάψεις να είσαι πρωθυπουργός, βρήκες δουλειά: έγινες influencer».