Ο Κεν Λόουτς στο Docville την Κυριακή με το Documento – «Ο ρατσισμός είναι το μεγάλο κόλπο της Δεξιάς»

Ο Κεν Λόουτς στο Docville την Κυριακή με το Documento – «Ο ρατσισμός είναι το μεγάλο κόλπο της Δεξιάς»

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλάει στη Χρυσούλα Παπαΐωάννου με αφορμή την ταινία του «Η Τελευταία Παμπ». Μία συζήτηση για την εργατική τάξη, τη Θάτσερ, την απογοήτευσή του από το Κόμμα των Εργατικών, την προσφυγική κρίση και τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Ο 86άχρονος δημιουργός, συνεπής μια ζωή στην ιδεολογία του αλλά και στο πολιτικό σινεμά, επιμένει να έχει σε πρώτο πλάνο την εργατική τάξη και εξακολουθεί να φτιάχνει ταινίες που χωρίς να σηκώνουν το δάχτυλο παίρνουν θέση για τον κόσμο και για όσα συμβαίνουν μέσα σε αυτόν.

Η τελευταία η παράσταση στο… Ιντεάλ.Θυμόμαστε σινεφίλ ιστορίες από το εμβληματικό σινεμά της Αθήνας που ρίχνει οριστικά αυλαία στις 29 Δεκεμβρίου αφού ο e-ΕΦΚΑ εκμίσθωσε το ακίνητο σε ξενοδοχειακή μονάδα. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.

Λυδία Κονιόρδου: «Οι προσωπικές φιλοδοξίες λερώνουν τις ιδεολογίες». Μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης του Αντώνη Μποσκοΐτη με την ηθοποιό για το θέατρο που υπηρετεί μια ζωή και για τη νεόκοπη σχέση της με την τηλεόραση, για την πολιτική και τη θητεία της στο υπουργείο Πολιτισμού.

Μιζέρια και εγκατάλειψη στις δημοτικές βιβλιοθήκες της Αθήνας. Χωρίς δικτύωση, κονδύλια, προσωπικό και κατάλληλα κτίρια, ο Δήμος Αθηναίων δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας ως προς την πολιτική τού βιβλίου. Με την Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων στον σταθμό Λαρίσης κλειστή εδώ και περίπου ένα χρόνο, με την Ιωάννειο Βιβλιοθήκη στην οδό Πανόρμου να υπολειτουργεί, με υπαλλήλους που συνταξιοδοτούνται χωρίς να αντικαθίστανται, με ωράριο λειτουργίας που δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες και με φθαρμένα βιβλία στις παιδικές βιβλιοθήκες η εικόνα είναι απογοητευτική. Ρεπορτάζ της Κατερίνας Αγγελιδάκη.

«Ο πόλεμος καταργεί την ανθρώπινη φύση». Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς της παράστασης «Το νούμερο 31328», εμπνευσμένης από το εμβληματικό έργο του Ηλία Βενέζη που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου μεταφέρει επί σκηνής ένα σπουδαίο μυθιστόρημα για την προσφυγιά, τη φρίκη του πολέμου και την ομορφιά που γεννιέται ανάμεσα στα χαλάσματα. Γράφει η Ηλέκτρα Ζαργάνη.

Σε ιδιώτες τα κλειδιά του Ιερού Βράχου. Η προκήρυξη διαγωνισμού από τον ΟΔΑΠ ανοίγει την πόρτα στην ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών στην Ακρόπολη. Αντί η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη να ενισχύσει τους αρχαιοφύλακες, όπως ζητάει εδώ και χρόνια η Πανελλήνια Ενωση Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ), προχωράει στον διαγωνισμό μέσω του ΟΔΑΠ για την παροχή ιδιωτικών υπηρεσιών. Ρεπορτάζ της Κατερίνας Αγγελιδάκη.

Κριτική Θεάτρου από τον Ηρακλή Λογοθέτη. Η παράσταση «Αυτές που δεν προλάβατε» της Δανάης Λιοδάκη είναι μια φεμινιστική κωμωδία με χιούμορ χωρίς βαρετό διδακτισμό.

Ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για τον Βασίλη Βασιλικό, την ανήσυχη «φράξια» της γενιάς του,  και για τη λυτρωτική γέφυρα με το παρελθόν που δημιούργησαν τα βιβλία του.

Η Ηλέκτρα Ζαργάνη επισκέφθηκε την περιοδική έκθεση «ΝοΗΜΑΤΑ. Προσωποποιήσεις και Αλληγορίες από την Αρχαιότητα έως Σήμερα» που άνοιξε τις πόρτες της στο Μουσείο της Ακρόπολης με σπουδαίες δημιουργίες των Ρούμπενς, Μποτιτσέλι, Μπελίνι κ.ά.

Χορεύοντας με τον Parov Stelar. Ο Αυστριακός βασιλιάς του electro swing γιορτάζει 20 χρόνια πορείας με δύο συναυλίες στην Αθήνα. Γράφει ο Γιάννης Πούλος.

Oταν η Κορίνα Λεγάκη ζήτησε από τη Ναντίνα Κυριαζή να ενώσει μια σεκάνς με μια ρεβάνς. Ο Αντώνης Μποσκοίτης γράφει μία ιστορία από τη μουσική.

Documento Newsletter