Ο Γουίλεμ Νταφόε στο κλειστοφοβικό θρίλερ «Inside»

Ο Γουίλεμ Νταφόε στο κλειστοφοβικό θρίλερ «Inside»

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη με τίτλο «Inside» στηρίζεται απόλυτα στην συναρπαστική ερμηνεία του Γουίλεμ Νταφόε.

Inside (***)

Θρίλερ διεθνούς συμπαραγωγής 2023 (105’)

Σκηνοθεσία: Βασίλης Κατσούπης

Πρωταγωνιστούν: Γουίλεμ Νταφόε, Τζιν Μπέρβετς, Ελίζα Στούικ

Ένας κλέφτης έργων τέχνης εγκλωβίζεται σε ένα πολυτελές διαμέρισμα-οχυρό που είναι γεμάτο με πανάκριβους πίνακες και βρίσκεται στην κορυφή μοντέρνου ουρανοξύστη του Μανχάταν.

Στο ιδιοσυγκρασιακό ψυχολογικό θρίλερ του πρωτοεμφανιζόμενου Βασίλη Κατσούπη ο Γουίλεμ Νταφόε παίζει με όλο του το είναι: με τις εκφράσεις του προσώπου, τις συνεχείς κινήσεις, τις ψυχολογικές διακυμάνσεις και κυρίως τις σωματικές δοκιμασίες που υφίσταται. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το σώμα και το πρόσωπο του Νταφόε γίνεται ο καμβάς του Κατσούπη ώστε να «ζωγραφίσει» το δικό του κινηματογραφικό έργο τέχνης. Η υψηλή μοντέρνα τέχνη είναι προφανώς ένα από τα ζητήματα του σεναρίου: η εμπορευματοποίηση της με τα ασύλληπτα ποσά που δίνονται για κάποιους πίνακες (ο στόχος του κλέφτη είναι κάποια έργα του Σίλε) είναι το κυρίαρχο στοιχείο το οποίο ο έλληνας σκηνοθέτης αντιμετωπίζει με ολοφάνερη ειρωνεία καθηλώνοντας τον πρωταγωνιστή του σε μια πανάκριβη φυλακή η οποία όμως μετά από μερικές μέρες δεν μπορεί να του ικανοποιήσει τις βασικές ζωτικές του ανάγκες. Εκτός της ερμηνείας του πρωταγωνιστή το δεύτερο δυνατό στοιχείο σε τούτο το κλειστοφοβικό ψυχολογικό θρίλερ είναι η αλληγορική του διάσταση. Ο εγκλεισμός του ληστή παραπέμπει στην σύγχρονη κοινωνική αποξένωση, τα σπίτια που μοιάζουν πλέον με προσωπικές φυλακές προσφέρουν μια ψεύτικη εικόνα ευτυχίας και ασφάλειας, το οικολογικό ζήτημα και η καταστροφή του πλανήτη είναι διαρκώς στο κέντρο της προβληματικής του Κατσούπη είτε με υπαινικτικούς συμβολισμούς (η θερμοκρασία στο σπίτι που αυξομειώνεται επικίνδυνα χωρίς ο Νίμο να μπορεί να την ελέγξει) είτε με δυσοίωνες εικόνες που φωτογραφίζουν την τρέλα στην οποία οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια ο δράστης.

Αντιγόνη (Antigone) (**)

Δραματική καναδικής παραγωγής 2019 (109)

Σε προάστιο του Μόντρεαλ η νεαρή Αντιγόνη βιώνει μια διπλή οικογενειακή τραγωδία όταν χάνει τον αγαπημένο της αδελφό Ετεοκλή από αστυνομικά πυρά και βλέπει τον μικρότερο αδελφό της Πολυνείκη να οδηγείται στη φυλακή.

Η τραγωδία του Σοφοκλή μεταφέρεται στο σήμερα με μια αξιόλογη ιδέα η οποία μεταφέρει τα κεντρικά στοιχεία του έργου από τον Θηβαϊκό κύκλο στο σύγχρονο Καναδά . Η λιβανέζικης καταγωγής Αντιγόνη αποφασίζει να παραβεί τον νόμο βοηθώντας τον αδερφό της να δραπετεύσει από τη φυλακή. Η σκηνοθέτρια ποντάρει πολλά στην χαρισματική πρωταγωνίστρια αλλά η ιστορία της αντιμετωπίζεται με υψηλούς αφηγηματικούς τόνους και με mainstream συγκινητική συνταγή.

Τελετουργία Θανάτου (The ritual killer/ Muti) (**)

Αστυνομικό θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2019 (91)

Σκηνοθεσία: Τζορτζ Γκάλο

Πρωταγωνιστούν: Κόουλ Χάουζερ, Μόργκαν Φρίμαν, Βέρνον Ντέιβις, Πίτερ Στόρμαρ

Ένας βίαιος αμερικανός αστυνομικός που δεν μπορεί να ξεπεράσει το θάνατο της κόρης του καταδιώκει ένα σίριαλ κίλερ που εξολοθρεύει με τελετουργικό τρόπο τα θύματα του.

Παλιομοδίτικο θρίλερ από το σκηνοθέτη του «Πώς να σκοτώσει τον πρωταγωνιστή σου»  που παρότι δεν πρωτοτυπεί – αμέτρητη η λίστα των κινηματογραφικών σίριαλ κίλερ- καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας, χάρη στη συνεπή αφήγηση, τους δυναμικούς χαρακτήρες και τα σκοτεινά κίνητρα των δολοφονιών που συνδέουν ένα ενδιαφέρον σύγχρονο πολιτικό σχόλιο, με τη μεταφυσική διάσταση των τελετών μαύρης μαγείας.

Scream VI (**)

Θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2023 (123)

Σκηνοθεσία: Ματ Μπετινέλι Όλπιν, Τάιλερ Γκίτι

Πρωταγωνιστούν: Μελίσα Μπαρέρα, Τζένα Ορτέγκα, Κόρτνεϊ Κοξ

Έχοντας καταφέρει να γλιτώσουν από το μαχαίρι του Ghostface οι αδελφές Σαμ και Τάρα φεύγουν από την καταραμένη – και διάσημη πλέον για όλες τις σφαγές του παρελθόντος- πόλη του Γουέστμπορο με σκοπό να ζήσουν ήσυχα στη Νέα Υόρκη. Όμως ο μασκοφόρος δολοφόνος τις ακολουθεί κι εκεί.

Αν δεν έχετε δει τα πρώτα φιλμ του Γουές Κρέιβεν προφανώς και θα δυσκολευτείτε να βγάλετε άκρη με το αυτοαναφορικό «Scream VI». Οι φαν της σειράς όμως θα το απολαύσουν καθώς το νέο φιλμ είναι πιο τρομακτικό, αιματοβαμμένο και χιουμοριστικό από την περσινή ταινία που κατάφερε να ξαναζωντανέψει το franchise. Δένοντας τα παλιά θρίλερ (της σειράς αλλά και κλασικών) με το σύγχρονο σαρκασμό περί νοσταλγίας το σκηνοθετικό δίδυμο των Ματ Μπετινέλι Όλπιν  και Τάιλερ Γκίτι πετυχαίνει τους περισσότερους στόχους αν και το ανατρεπτικό φινάλε ήταν αρκετά τραβηγμένο.

Αρκούδες δεν υπάρχουν (No bears) (**1/2)

Δραματική ιρανικής παραγωγής 2022 (106)

Σκηνοθεσία: Τζαφάρ Παναχί

Πρωταγωνιστούν: Τζαφάρ Παναχί, Νασέρ Χασεμί, Βαχίντ Μομπασέρι

Ο καθηλωμένος σε ένα χωριό που βρίσκεται κοντά στα ιρανο-τουρκικά σύνορα σκηνοθέτης Τζαφάρ Παναχί προσπαθεί να γυρίσει μέσω του λάπτοπ του μια ταινία με θέμα έναν τα γυρίσματα της οποίας γίνονται στην Τουρκία.

Είναι έντιμη κι έξυπνη (αλλά όχι και αφηγηματικά συναρπαστική) η ιδέα του Παναχί να κάνει την προσωπική του οδύσσεια – τα τελευταία 12 χρόνια μπαινοβγαίνει στη φυλακή ενώ του έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα – όχημα για την αφήγηση μιας διπλής ερωτικής ιστορίας. Η πρώτη με θέμα την μετανάστευση συντελείται στα κινηματογραφικά καρέ της ταινίας που γυρίζει κι η δεύτερη αφορά ένα νεανικό έρωτα στο χωριό που τον φιλοξενεί, ο οποίος συνθλίβεται κάτω από τη δύναμη των λαϊκών προκαταλήψεων και των μηχανισμών της εξουσίας. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στη Βενετία.

Documento Newsletter