«Νομίζω ότι όσα συμβαίνουν σήμερα αντικατοπτρίζουν την αγωνία της επόμενης μέρας για τον φόβο της επιστροφής του σκότους όχι μόνο στη Γηραιά Ήπειρο αλλά σε όλο τον κόσμο» λέει ο Γουίλεμ Νταφόε στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη, στην αποκλειστική συνέντευξη που του έδωσε για το Documento. Ο καταξιωμένος Αμερικανός ηθοποιός ο οποίος συνεργάζεται ξανά με τον σκηνοθέτη Ρόμπερτ Eγκερς αναφέρει τους λόγους που το «Nosferatu» (βγαίνει στους κινηματογράφος στις 2 Ιανουαρίου) είναι πιο τρομακτικό και επίκαιρο από ποτέ.
Φεύγει «γεμάτο» το 2024. Η ομάδα του Docville ανατρέχει στις σημαντικότερες στιγμές από τον χώρο του πολιτισμού για τη χρονιά που αφήνουμε πίσω μας. Το μεγάλο αφιέρωμα επιμελήθηκαν οι: Κωνσταντίνος Καϊμάκης, Κατερίνα Αγγελιδάκη, Ειρήνη Δρίβα, Αντώνης Μποσκοΐτης, Ηρακλής Λογοθέτης, Εμυ Ντούρου, Γιάννης Πούλλος.
Το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου με πρωταγωνιστή τον Χρήστο Μάστορα τείνει να δημιουργήσει μια νέα «καζαντζιδομανία». Ο Αντώνης Μποσκοΐτης μεταφέρει το κλίμα που επικρατεί στις αίθουσες κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας, ενώ εξετάζει τις ιστορικές ανακρίβειες, για τις οποίες ευθύνεται η φιλμική οικονομία.
Οι βαμπιρικές ιστορίες συνοδεύουν την ανθρωπότητα από την απαρχή της, ωστόσο ο «Δράκουλας» ήταν που σφράγισε την εποποιία του βρικόλακα. Η Έμυ Ντούρου γράφει για το βιβλίο του Μπραμ Στόκερ στο οποίο βασίστηκε το «Nosferatu» (1922) του Φρίντριχ Μουρνάου από το οποίο εμπνεύστηκε ο Ρόμπερτ Έγκερς.
«Ο Πάνος Βλάχος διαθέτει έμφυτη άνεση, γυμνασμένη αντοχή και το ενεργειακό σθένος που απαιτείται για να παραμείνει αεικίνητος σχεδόν δύο ώρες επί σκηνής». Ο κριτικός θεάτρου Ηρακλής Λογοθέτης είδε τον «Δον Ζουάν».
Φέτος συμπληρώνονται πέντε χρόνια χωρίς τον Θάνο Μικρούτσικο και η κόρη του, Κωνσταντίνα Μικρούτσικου, μοιράζεται μνήμες από τον σπουδαίο συνθέτη ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 28 Δεκεμβρίου 2019.
«Ναι, ήταν πρόσφορος και πλούσιος ο χρόνος που φεύγει για εμάς που μας διέπει μια ηδύτατη μανία για τα όσα προσφέρουν οι δημιουργοί, οι ποιητές, οι λογοτέχνες, οι κινηματογραφιστές». Ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης αποχαιρετά το 2024.
Ένα γιορτινό τραπέζι που έγινε ποίημα. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για την παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1984 όταν στο σπίτι της Λένας Πλάτωνος ήταν και ο Μάνος Χατζιδάκις. Μια βραδιά για την οποία η συνθέτρια έγραψε πολλά χρόνια αργότερα ένα ποίημα.
Ο θεωρητικός και κριτικός κινηματογράφου Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου γράφει για τις κινηματογραφικές πρωτοχρονιές, σε αρκετές από τις οποίες ανατρέπεται το στερεότυπο του καλοκάγαθου Αϊ-Βασίλη.
«Πατρίκιοι τουρίστες και πληβείοι μαθητές. Ή αλλιώς όπου υπάρχει χρήμα υπάρχει επιτροπή καλωσορίσματος στην Ακρόπολη, ενώ μαθητές σχολείων περιμένουν ματαίως στις πύλες εισόδου, χωρίς τελικά να καταφέρνουν να ανέβουν στο μνημείο». Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Μια ιστορία από τη… Μουσική. Ο Γιάννης Πούλλος ανατρέχει στην παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1984, όταν ο Ρικ Αλεν των Def Leppard έχασε το χέρι του σε ατύχημα και έγινε ο πρώτος μονόχειρας ντράμερ.
Κι όμως οι ήρωες του πρώτου «Καλιφόρνια Ντρίμιν» έγιναν σαράντα ετών. Ο Βασίλης Κατσικονούρης υπογράφει το πρώτο θεατρικό σίκουελ που παίζεται στην Ελλάδα και παρουσιάζεται στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Προτείνει η Ειρήνη Δρίβα.
Διαβάστε επίσης:
«Υπόγειος πόλεμος» στη Βαλτική – Το ΝΑΤΟ ενισχύει την παρουσία του
Ευρωκοινοβούλιο: Αντιπρόεδρος σφύριξε «φάουλ» στον Φειδία (Videos)
Στουρνάρας: «Η χώρα έχει ΠτΔ, η οποία κάνει καλά τη δουλειά της»
Ουκρανία: «Νεκρός ο αιχμάλωτος στρατιώτης από τη Βόρεια Κορέα»
Γέρακας: «Άρπαξαν» 270.000 ευρώ από κρύπτη σε σκαλοπάτι και διέφυγαν με… σκοινί