Ο φονιάς των όσκαρ, η «Φόνισσα» της αξιοπρέπειας – Τραγέλαφος Φωτήλα

Ο φονιάς των όσκαρ, η «Φόνισσα» της αξιοπρέπειας – Τραγέλαφος Φωτήλα

Θα περίμενε κανείς ότι αυτή η φαρσοκωμωδία με την επιτροπή για τα Όσκαρ κάποια στιγμή θα τελείωνε με ένα πάγωμα της διαδικασίας-δε θα έχανε η βενετιά βελόνι εάν μία χρονιά δεν στέλναμε υποψηφιότητα- ότι θα σταματούσαν οι παλινωδίες του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού, ότι θα λάμβαναν τέλος οι αστειότητες με τα ράβε-ξήλωνε της επιτροπής, ότι θα σταματούσε το ανέκδοτο «πούν’ το πούν’ το το μέλος της επιτροπής, ψάξε δε θα το βρεις», και ότι η Εύα Νάθενα θα αποφάσιζε να αποσύρει την ταινία της από μια διαδικασία που και έχει ξεφτιλιστεί και δεν έχει (τουλάχιστον ηθική και δεοντολογική) εγκυρότητα και τελοσπάντων δεν την τιμά καθόλου να είναι η μία και μοναδική υποψήφια. Έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα πλέον ήταν μονόδρομος να γίνει αποδεκτή η πρόταση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου να μην υπάρχει φέτος ελληνική υποψηφιότητα στα Όσκαρ. Και μετά να γίνει μια σοβαρή διαβούλευση για το πώς πρέπει να γίνεται η διαδικασία, με τι κριτήρια διορίζονται μέλη και εάν εκπροσωπούνται σημαντικοί κλάδοι του κινηματογράφου σε αυτήν κτλ κτλ. Μην ξεχνάμε ότι γίναμε και διεθνώς ρεζίλι με δημοσιεύματα στα μεγαλύτερα διεθνή κινηματογραφικά περιοδικά. Αλλά να που ο κ. Ιάσονας Φωτήλας μας φύλαγε το καλύτερο για το τέλος, αποδεικνύοντας ότι γίνεται και χειρότερο το φιάσκο.

Πριν από λίγη ώρα λάβαμε δελτίο Τύπου από το ΥΠΠΟ με δήλωση του κ. Φωτήλα που μας ενημερώνει ότι το απόγευμα της Τρίτης συνεδρίασε η επιτροπή επιλογής της ελληνικής ταινίας, ότι τα μέλη ενέκριναν τη συμμετοχή στη διαδικασία των OSCAR, της ταινίας «Η Φόνισσα», της Εύας Νάθενα, κρίνοντας ότι πληροί τις προϋποθέσεις για μια δυναμική παρουσία, και ότι την επόμενη μέρα, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησαν οι παραιτήσεις των Αναστάσιου Μίχου και Νίκου Πλατύραχου.

Διαβάστε περισσότερα: Ντόμινο αποχωρήσεων από την επιτροπή για τα Όσκαρ: Παραιτήθηκε και ο Νίκος Πλατύραχος – Τι δήλωσε στο Documento

Δηλαδή με το που παραιτήθηκαν τα δύο μέλη της επιτροπής, Μίχος και Πλατύραχος, σπεύδει να βγάλει δελτίο Τύπου ο κ. Φωτήλας όπου μας ενημερώνει ότι είχαν όμως, ήδη προλάβει να κάνουν συνεδρίαση και να επιλέξουν την Φόνισσα για να μας εκπροσωπήσει στα Όσκαρ. Σαν να θέλει να βγάλει τη γλώσσα στην κινηματογραφική κοινότητα με ένα «σας την έφερα» πίσω από τις (επίσημες) γραμμές. Βιάζεται να κλειδώσει το αποτέλεσμα. Προφανώς έχει τους λόγους του. Αλήθεια όμως, πόσο έγκυρο αλλά και ηθικό τελικά είναι το αποτέλεσμα-πόρισμα της επιτροπής αυτής, αφού την επόμενη ημέρα παραιτήθηκαν τα δύο μέλη, που ναι όντως είχαν συμμετάσχει στη συνεδρίαση, επισημαίνοντας όμως, ότι δεν γνώριζαν όλα αυτά που είχαν συμβεί, τις απανωτές δηλαδή αστοχίες της πολιτικής ηγεσίας. Ο κ. Φωτήλας δεν είναι αυτός που διαρρηγνύει τα ιμάτια του για την τήρηση της τυπικότητας και πάνω σε αυτό πατάει για το ξήλωμα της πρώτης επιτροπής με πρόεδρο τον Βασίλη Κεκάτο; Είναι λοιπόν… τύποις σωστό να ισχύσει η απόφαση μιας επιτροπής όταν την επόμενη μέρα δύο μέλη της παραιτήθηκαν; Αλήθεια πόσο έγκυρο είναι το αποτέλεσμα αυτό όταν, όπως μάθαμε, το ερώτημα που τέθηκε στην επιτροπή δεν είναι το σύνηθες, δηλαδή ποια ταινία θα εκπροσωπήσει τη χώρα-αφού δεν υπήρχαν άλλες-αλλά εάν είναι ικανή η Φόνισσα να εκπροσωπήσει τη χώρα; (7,5 στα 10 ήταν η βαθμολογία που πήρε από τα μέλη της επιτροπής, από την συνεδρίαση της οποίας έλειπε ο Δημήτρης Δανίκας). Αλήθεια η κ. Νάθενα είναι ευχαριστημένη που η ταινία της είχε να ανταγωνιστεί μόνο τον ..εαυτό της σε μια διαδικασία που έθιξε, προσέβαλε και υποτίμησε σύσσωμη την κινηματογραφική κοινότητα, την οποία σε δηλώσεις της χαρακτήριζε «οικογένεια της;». Τόσο καιρό ρίχνει την ευθύνη στον παραγωγό της, τον Διονύση Σαμιώτη. Δηλαδή την κρατάει αλυσοδεμένη ο κ. Σαμιώτης σε μια διαδικασία με την οποία η ίδια διαφωνεί; Δεν αξίζει στην ταινία της, που είναι πραγματικά καλή, να κουβαλήσει αυτή την μαύρη σκιά που μπορεί και να εξελιχθεί σε ρετσινιά. Γιατί κακά τα ψέματα, όταν ξεκίνησε όλη αυτή η ιστορία με την εκ παραδρομής επιτροπή και όσα ακολούθησαν στη συνέχεια, αποχωρήσεις ταινιών, αναζήτηση διακοσμητικής επιτροπής (όχι απαραίτητα σε γνώση των μελών της) η φράση που ψιθυριζόταν «όλο αυτό γίνεται για να πάει η Φόνισσα στα Όσκαρ» ακουγόταν λίγο και σαν ακραίο σενάριο συνωμοσιολογίας. Δυστυχώς είναι ένα σενάριο που πλέον δεν ακούγεται εξωπραγματικό.

Περιμέναμε, ή έστω ελπίζαμε, ότι αυτό που ξεκίνησε ως παλινωδία, θα τέλειωνε με έναν ψύχραιμο χειρισμό. δυστυχώς μετά και το σημερινό δελτίο Τύπου απλά επιβεβαιώσαμε για μια ακόμη φορά ότι το αλαζονικό ΥΠΠΟ και απαξιώνει τους δημιουργούς μας και λειτουργεί βάση σκοπιμοτήτων ανεξαρτήτως κόστους. Κι αν όλα αυτά, το άνευ προηγουμένου μπάχαλο που υποκρύπτει ασχετοσύνη, αλαζονεία, σκοπιμότητα, ίσως και εκδικητικότητα απέναντι σε μια κοινότητα που είναι πολύ συχνά παρεμβατική-δύο πρόσφατα παραδείγματα ο λόγος του Γιώργου Ζώη στο Φεστιβάλ του Σεράγεβο και του Γιώργου Φουρτούνη στο Φεστιβάλ Δράμας- γίνονται για ένα θέμα πραγματικά μικρής σημασίας, το ποια θα είναι η ελληνική υποψηφιότητα, ήδη τρέμουμε για το μέλλον του ελληνικού σινεμά και του οπτικοακουστικού τομέα που ενοποιήθηκε στον νέο φορέα «Creative Greece» και πέρασε «πακέτο» στην εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού.

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟ:

Δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα, για τη συνεδρίαση της Επιτροπής και την επιλογή της Ελληνικής Υποψηφιότητας για τα Βραβεία OSCAR

Συνεδρίασε το απόγευμα της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου 2024 η Επιτροπή Επιλογής της ελληνικής ταινίας που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία των βραβείων OSCAR.

Στην διαδικασία συμμετείχαν 6 μέλη της επιτροπής και αφού διαπιστώθηκε η απαρτία τα μέλη ενέκριναν τη συμμετοχή στη διαδικασία των OSCAR, της ταινίας Η Φόνισσα, της Εύας Νάθενα, κρίνοντας ότι πληροί τις προϋποθέσεις για μια δυναμική παρουσία.

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησαν οι παραιτήσεις των κ.κ. Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου, τους οποίους και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους.

Διαβάστε επίσης

Μύλος με Μυλωνάκη στο Μαξίμου: Φουντώνουν οι φήμες για «εκπαραθύρωση» και επιστροφή Γεραπετρίτη

Ντόμινο αποχωρήσεων από την επιτροπή για τα Όσκαρ: Παραιτήθηκε και ο Νίκος Πλατύραχος – Τι δήλωσε στο Documento

Τροπολογία για ημέτερους: Έρχεται αναδρομική διαγραφή προστίμων της εφορίας σε βάθος 10ετίας – Πώς «έθαψαν» την ένσταση του Documento

Νέα καρφιά Κακλαμάνη: Δεν θα «υφίσταντο» Λατινοπούλου και Βελόπουλος αν η ΝΔ ήταν στον σωστό ιδεολογικό δρόμο

Παίζει με τις λέξεις ο Μητσοτάκης: Βάφτισε… αναπροσαρμογή τις αυξήσεις στους λογαριασμούς νερού

Η λειψυδρία «όχημα» για αυξήσεις στους λογαριασμούς νερού

Τροπολογία για ημέτερους: Έρχεται αναδρομική διαγραφή προστίμων της εφορίας σε βάθος 10ετίας – Πώς «έθαψαν» την ένσταση του Documento

Τζον Μπον Τζόβι: Η στιγμή που ο θρύλος της ροκ αποτρέπει γυναίκα να πέσει από γέφυρα (Video)

Ντέγιαν Λόβρεν: Φινάλε στις μεταγραφές για τον ΠΑΟΚ – Πώς έκλεισε το deal στο… 90′ της προθεσμίας

Καιρός: Από την Atena στην Boris με… παρένθεση την Πέμπτη – Τι ακολουθεί τα επόμενα 24ωρα

Με καπέλο… «Τραμπ 2024» εμφανίστηκε ο Τζο Μπάιντεν – Το «παρασκήνιο» πίσω από τη φωτογραφία που έγινε viral

Και από τη… μίζα ξίγκι στο ΕΣΥ

 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter