Ο «Δράκος», η εμβληματική ταινία του Νίκου Κούνδουρου, με τον Ντίνο Ηλιόπουλο στον πιο δραματικό του ρόλο, βγαίνει ξανά στο σινεμά σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για την ιστορία πίσω από το φιλμ.
Επιφανείς επιστήμονες μιλούν για την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη να κάνει έξωση στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων και εξηγούν τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό στον ελεύθερο, ανοικτό και ακηδεμόνευτο δημόσιο διάλογο. Ο Δημήτρης Πλάντζος (Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ) και ο Αντώνης Λιάκος (Ιστορικός, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ) μιλούν στην Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Ο Γούντι Άλεν έρχεται στο Ηρώδειο για μια μοναδική συναυλία με την ιδιότητα του μουσικού και ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για τη σχέση ζωής του σκηνοθέτη με τη μουσική και το τζαζ κλαρινέτο.
Η ελληνική τηλεοπτική μυθοπλασία τα τελευταία χρόνια πήρε την… εκδίκηση της από τις ξένες σαπουνόπερες και το φετινό φθινόπωρο ανοίγει εντυπωσιακά με σειρές που έχουν θέμα αληθινές ιστορίες, μεγάλους έρωτες, βεντέτες και εγκλήματα. Η Ηλέκτρα Ζαργάνη έχει τα «SOS» της σεζόν.
«Όταν ζεις μέσα στον ωκεανό του χρόνου, περνάς ώρες πολλές μες στη σκιά της μελαγχολίας. Αλλά το τέχνημα, το κόλπο, είναι να φωτίζεις αυτή τη σκιά, να μετατρέπεις σε δημιουργικότητα τη μελαγχολία, να τραγουδάς το τραγούδι που ξεγελάει τον χρόνο». Ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για το Καλοκαίρι της Παιδικής Ηλικίας.
Ένα μήνα πριν από το θρυλικό φεστιβάλ του Γούντστοκ, διεξήχθη το άλλο, άγνωστο μέχρι πρότινος, φεστιβάλ των Αφροαμερικανών μουσικών. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για το Harlem Cultural Festival και το ντοκιμαντέρ «Το καλοκαίρι της σόουλ ή Όταν η Επανάσταση δεν μπορούσε να αποδοθεί τηλεοπτικά» το οποίο αποτελεί μια σπάνια καταγραφή όσων συνέβησαν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.
«Υπήρχε και μια σημαδούρα στη θάλασσα μας που έγινε το μέρος για τα κουτσομπολιά μας. Κολυμπούσαμε ως εκεί, σκαρφαλώναμε και αράζαμε απάνω της για ώρες». Η Δέσποινα Γλέζου γράφει για τη δική της Νάξο.
Ο Σίγκμουντ Φρόιντ στην Ακρόπολη: Η έκθεση «Tracing Freud on the Acropolis» στο Λονδίνο αναδεικνύει την επεισοδιακή επίσκεψη του πατέρα της ψυχανάλυσης στον Ιερό Βράχο, μια εμπειρία την οποία κατέγραψε πολλές δεκαετίες μετά στο κείμενο του «Μια διαταραχή της μνήμης στην Ακρόπολη». Γράφει η Έμυ Ντούρου.
Τέσσερα εμβληματικά βιβλία («Μυστικοί Αρραβώνες», «Αναδυόμενη», «Κατήφορος» και «Στέλλα Βιολάντη») του Γρηγορίου Ξενόπουλου επανεκδόθηκαν πρόσφατα και η Ηλέκτρα Ζαργάνη γράφει για τον συγγραφέα και την εποχή του.
Στις 27 Αυγούστου 1922 (8 Σεπτεμβρίου 1922 με το νέο ημερολόγιο) τα τελευταία ελληνικά τμήματα εγκατέλειψαν τη Σμύρνη. Μία εβδομάδα μετά ακολούθησε η πυρπόληση της πόλης. Η Έμυ Ντούρου παρουσιάζει μαρτυρίες της εποχής από τη λογοτεχνία.