Κάποιοι βιάζονται να βάλουν τους πετρελαιοκινητήρες στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όμως φαίνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει άλλη γνώμη. Μοντέλα όπως το νέο Nissan Micra, που οδηγήσαμε πρόσφατα στην Κροατία, έρχονται να τους διαψεύσουν.
Από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους θα διατίθεται το μικρό Nissan, ο ένας θα είναι ντίζελ – και μάλιστα ένας πολύ γνωστός και εξαιρετικά οικονομικός κινητήρας προερχόμενος από τη Renault, η οποία, σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα σκέφτεται να σταματήσει τελείως την παραγωγή πετρελαιοκινητήρων!
Τι συμβαίνει λοιπόν; Η παρουσία του προέδρου της Nissan Ευρώπης, Paul Willcox στη δημοσιογραφική παρουσίαση ήταν μια καλή ευκαιρία για να επιχειρήσει κανείς να μάθει από πρώτο χέρι τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Ο κ. Willcox λοιπόν ήταν σαφής. Οι ντίζελ υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Βεβαίως οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων θα γίνουν ακόμα πιο αυστηρές και αυτό θα απαιτήσει την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, οι οποίες θα ανεβάσουν το κόστος παραγωγής των κινητήρων αυτών – και κατά συνέπεια το κόστος των αυτοκινήτων στα οποία θα τοποθετούνται. Όμως αυτό, προφανώς, δεν είναι το τέλος του κόσμου, και η πρόβλεψη που κάνουν στη Nissan είναι ότι στα επόμενα χρόνια ενδέχεται να δούμε κάποια μικρή κάμψη στις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, αλλά η αγορά και πάλι θα σταθεροποιηθεί.
Γιατί λοιπόν τόσος θόρυβος; Βρισκόμαστε σε μία φάση που τα αυτοκίνητα οφείλουν να γίνουν πιο «καθαρά» και κάθε εταιρία ψάχνει να βρει τον τρόπο που θα μειώσει το μέσο όρο των εκπομπών των αυτοκινήτων που παράγει. Η αύξηση των διαθέσιμων υβριδικών αυτοκινήτων στην αγορά είναι άμεσα συνδεδεμένη με το γεγονός αυτό, ενώ η επιδίωξη της αύξησης των πωλήσεων οδηγεί κάθε εταιρία να προβάλλει την τεχνολογία εκείνη που τη συμφέρει περισσότερο. Ψυχραιμία, λοιπόν… Αν είναι να διαλέξετε μεταξύ βενζίνης και ντίζελ (ή και κάποιου υβριδικού), αποφασίστε με βάση το τι πραγματικά χρειάζεστε και το πόσο αυτό κοστίζει – και όχι με βάση σενάρια καταστροφής…