Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Φερνάντο Αλόνσο ανακοίνωσε ότι δεν θα αγωνιστεί στη Formula 1 στη σεζόν του 2019.
«Μετά από 17 υπέροχα χρόνια σε αυτό το εκπληκτικό άθλημα, ήρθε η ώρα να κάνω μια αλλαγή και να προχωρήσω. Έχω απολαύσει κάθε λεπτό από αυτές τις απίστευτες εποχές και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους που συνέβαλαν ώστε όλα αυτά χρόνια να γίνουν όλα τόσο ξεχωριστά» Δήλωσε ο Αλόνσο και πρόσθεσε: «Υπάρχουν ακόμα πολλά Grand Prix για να τελειώσει αυτή τη σεζόν, και εγώ θα συμμετέχω σε αυτά με περισσότερη δέσμευση και πάθος από ποτέ. Ας δούμε τι φέρνει το μέλλον. Νέες συναρπαστικές προκλήσεις περιμένουν.»
Ο Αλόνσο εγκαταλείπει την Formula 1 σε μία χρονιά με πολλές απογοητεύσεις κλείνοντας ένα δεύτερο χρόνο χωρίς επιτυχία με την McLaren και τους άλλους οδηγούς να έχουν καλά αποτελέσματα στο πρωτάθλημα. Ο Ισπανός έκανε το ντεμπούτο του στο Indianapolis 500 του 2017 και διεκδικούσε την νίκη στον διάσημο αγώνα πριν εγκαταλείψει.
Ο αρχηγός της McLaren, Ζακ Μπράουν, δήλωσε: “Ο Φερνάντο δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός πρεσβευτής της McLaren αλλά και της Formula 1. Τα 17 χρόνια του στο άθλημα αποδεικνύουν αναμφισβήτητα πως είναι ένας κορυφαίος οδηγός της γενιάς του.Σεβόμαστε την απόφασή του, ακόμα κι αν πιστεύουμε ότι είναι στην καλύτερη μορφή της καριέρας του».
Η McLaren δήλωσε ότι δεν του επέτρεψε να επαναλάβει την συμμετοχή του στο Indy 500 αυτής της χρονιάς, αλλά του έδωσε την άδεια να αγωνιστεί στο FIA World Endurance Championship και κατάφερε να κερδίσει τον 24ωρο αγώνα του Le Mans στην πρώτη προσπάθεια με την Toyota.Με δύο νίκες στο Grand Prix του Μονακό και την επιτυχία του στο Le Mans μένει μία ακόμη νίκη, στο Indy 500 για να κατακτήσει τοTriple Crown.
Δυστυχώς δεν θα προλάβει να φτάσει στις 32 νίκες πριν φύγει από τη F1 στο τέλος του έτους αλλά κοντά (μόλις 3 ευκαιρίες έχει) για να φτάσει τους 100 τερματισμούς στο podium. Ωστόσο, ο Αλόνσο θα ξεπεράσει τον Τζένσον Μπάτον και τον Μίκαελ Σουμάχερ στον κατάλογο των περισσότερων εκκινήσεων (στο τέλος της χρονιάς θα φτάσει τις 311).
Δεν αποκλείεται, πάντως, ο Αλόνσο να επιστρέψει στη Formula αφού η απόφασή του αφορά στο 2019. Βέβαια, είναι λίγες οι περιπτώσεις οδηγών, οι οποίοι κατά το παρελθόν αποχώρησαν από την F1 και επέστρεψαν είτε για μικρό (Τζένσον Μπάτον για το Grand Prix του Μονακό το 2017) είτε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (Μίχαελ Σουμάχερ την τριετία 2010-2012).
Πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το 2001 με τη Minardi και το 2002 μεταπήδησε στην Renault, στην οποία έμεινε μέχρι το 2006, κατακτώντας δύο τίτλους. Το 2007 πήρε μεταγραφή για τη McLaren, όμως η «προβληματική» συμβίωσή του με τον πρωτοεμφανιζόμενο, τότε Λιούις Χάμιλτον, τον οδήγησε στην αποχώρηση στο τέλος της ίδιας σεζόν.
Η Renault του άνοιξε και πάλι την «αγκαλιά» της για τη διετία 2008-2009, για να ακολουθήσει το μεγάλο βήμα προς την Ferrari το 2010. Οδήγησε για λογαριασμό της Scuderia για πέντε σεζόν, πριν επιστρέψει το 2015 στη McLaren.
Η απόφαση αυτή του Αλόνσο ανακατεύει το μεταγραφικό παζάρι. Ο Σάινθ μπορεί να πάρει τη θέση του, αν η Red Bull προτιμήσει τον Γκασλί ως αντικαταστάτη του Ρικιάρντο. Επίσης και το δεύτερο κάθισμα στη McLaren είναι ουσιαστικά κενό, αφού ούτε ο Βαντούρν έχει συμβόλαιο για του χρόνου. Ο Λάντο Νόρις, από το φυτώριο της McLaren, θα μείνει μια ακόμη σεζόν ως τρίτος οδηγός με συμμετοχή σε ελεύθερες δοκιμές πριν προαχθεί σε οδηγό αγώνων το 2020..