O άλλος Σαρλ Ντε Γκωλ

O άλλος Σαρλ Ντε Γκωλ

Μια αλλιώτικη βιογραφία για τον Γάλλο ηγέτη με τον Λαμπέρ Γουιλσόν να υποδύεται μοναδικά τον Σαρλ ντε Γκωλ

Ντε Γκωλ (De Gaulle)  (**)

Βιογραφική γαλλικής παραγωγής 2020 (118)

Σκηνοθεσία: Γκαμπριέλ Λε Μπομάν Πρωταγωνιστούν: Λαμπέρ Γουιλσόν, Ιζαμπέλ Καρέ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Καθρίν Μουσέτ

Tην άνοιξη του 1940 ο στρατηγός Σαρλ Ντε Γκωλ αντιτάσσεται στον Πετέν που επιδιώκει την συνθηκολόγηση με τους Γερμανούς, καθώς επιθυμεί να συνεχιστεί η στρατιωτική άμυνα εναντία στις χιτλερικές δυνάμεις. Κι ενώ οδηγεί την οικογένεια του στο δρόμο της προσφυγιάς για την Βρετάνη, εκείνος κατευθύνεται στο Λονδίνο με στόχο να πείσει τον Τσόρτσιλ να γίνει σύμμαχος του στον αγώνα κατά των ναζί και να δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο Γαλλίας- Αγγλίας που θα βάλει φρένο στις επεκτατικές διαθέσεις του Άξονα.

Όχι η τυπική αγιογραφία αλλά μια ενδιαφέρουσα αποσπασματική ματιά σε ένα ελάχιστο -αλλά κρίσιμο- ιστορικά δίμηνο (Μάιος- Ιούνιος 1940) όπου αναδείχτηκε η προσωπικότητα του Ντε Γκωλ ο οποίος αρνήθηκε να συνθηκολογήσει και έγινε σημαιοφόρος της γαλλικής αντίστασης. Κι ενώ θα περίμενε κάποιος μια αντίστοιχη με την βρετανική «Πιο κρίσιμη ώρα» που περιέγραφε τις κρίσιμες ώρες που οδήγησαν τον Τσόρτσιλ στην  απόφαση του να οδηγηθεί στον πόλεμο με τους Γερμανούς, ο σκηνοθέτης Γκαμπριέλ Λε Μπομάν επιλέγει ένα ρίσκο διατηρώντας πάντως μια γραμμή συνέπειας και ψυχραιμίας στην χαμηλόφωνη αφήγηση του. Ναι μεν παραθέτει τις κρίσιμες ιστορικές λεπτομέρειες που οδηγούν στην τελική στάση του Ντε Γκωλ (ο οποίος μέχρι εκείνη την περίοδο είναι απλώς ένας «ξεροκέφαλος και άκαμπτος στρατιωτικός που δεν ξέρει να ελίσσεται» σύμφωνα με τους αντιπάλους του), αλλά το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στην πιο ανθρώπινη πλευρά του. Από την απρόσμενη εναρκτήρια σεκάνς όπου ο Ντε Γκωλ κάνει έρωτα με την σύζυγό του, συνειδητοποιούμε ότι αυτή η κινηματογραφική βιογραφία δεν είναι σαν τις υπόλοιπες. Το ρίσκο της συγκεκριμένης επιλογής έχει να κάνει με την κατανόηση του ανθρώπινου παράγοντα, ο οποίος ενισχύεται από την πλέον τρυφερή ιστορία της σχέσης του Ντε Γκώλ με την μικρή του κόρη που έπασχε από σύνδρομο Down. Η ερμηνεία του Γουιλσόν δεν βασίζεται μόνο στην επίτευξη μιας απλής παράστασης μίμησης που θα αποπνέει ρεαλισμό και πιστότητα αλλά κι σε ένα τολμηρό βήμα προς την σκιαγράφηση του ιστορικού πλαισίου που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την έκβαση του πολέμου στην Γηραιά Ήπειρο, με τον χαρακτήρα του να αναρωτιέται αν ο πόλεμος τελικά είναι στρατιωτικό ή πολιτικό ζήτημα;

Ιδρώτας (Sweat) (***)

Κοινωνική πολωνο-σουηδικής συμπαραγωγής 2020 (106)

Σκηνοθεσία: Μάγκνους φον Χορν Πρωταγωνιστούν: Μαγκνταλένα Κολέσνικ, Τζούλιαν Ζβιεσέβσκι, Αλεξάντρα Κονιέζνα

Διάσημη γυμνάστρια με μεγάλο αριθμό ακολούθων στο ίνσταγκραμ προσπαθεί μάταια να βρει ουσιαστική ανθρώπινη επαφή στη ζωή της. Ώσπου ένα τραυματικό συμβάν θα την ταρακουνήσει.

Μια τρομερή ερμηνεία από την λαμπερή Μαγκνταλένα Κολέσνικ σε τούτο το αιχμηρό σχόλιο για τον φαντασμαγορικό αλλά και απατηλό κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το κυνήγι της επιτυχίας και της ευτυχίας γίνεται για την ηρωίδα μια επώδυνη δοκιμασία όπου τα όρια της εικονικής πραγματικότητας και της αληθινής ζωής μπερδεύονται διαρκώς ενώ η εμμονή για την εικόνα λαμβάνει τις διαστάσεις ενός ιλαροτραγικού ναρκισσισμού που δεν σηκώνει θεραπεία.

Οι σπεσιαλίστες (The misfits) (**)

Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2021 (94)

Σκηνοθεσία: Ρένι Χάρλιν Πρωταγωνιστούν: Πιρς Μπρόσναν, Τιμ Ροθ, Ράμι Τζάμπερ, Ερμιόν Κόρφιλντ

Ένας διαβόητος κομπιναδόρος προσεγγίζεται από μία ομάδα ασυνήθιστων ληστών προκειμένου να τον πείσουν να πάρει μέρος σε μία επιχείρηση κλοπής χρυσού που έχει «καλό σκοπό».

Τον τελευταίο καιρό έχει παραγίνει το κακό με τα φιλμ κομπίνας που αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια. Τουλάχιστον εδώ πάει να διατυπωθεί μια διαφορετική άποψη που πηγάζει όχι από το μοτίβο του «να πιάσουμε την καλή» αλλά από την αποφασιστικότητα της συμμορίας να τιμωρηθούν οι αληθινά κακοί. Στυλ, ατμόσφαιρα, κωμικές ατάκες και σφιχτοδεμένη δράση είναι η συνταγή του απενοχοποιημένου θεάματος με ολίγη κοσμοπολίτικη λάμψη ελέω Πιρς Μπρόσναν.

Persona Non Grata (***)

Περιπετειώδες θρίλερ γαλλικής παραγωγής 2019 (92)

Σκηνοθεσία: Ροσντί Ζεμ Πρωταγωνιστούν: Νικολά Ντιβοσέλ, Ραφαέλ Περσονάζ, Ροσντί Ζεμ

Δύο συνεργάτες και φίλοι κάνουν το λάθος να βγάλουν από τη μέση το αφεντικό τους προκειμένου να επιβιώσουν οικονομικά. Όμως ο δολοφόνος δεν αρκείται στην ολοκλήρωση της συμφωνίας τους αλλά αρχίζει να έχει λόγο και στις δουλειές τους.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ροσντί Ζεμ (φοβερός στο ρόλο του δολοφόνου)  κατασκευάζει ένα πολύπλοκο θρίλερ που ξεκινά ως μια αλληγορική ματιά γύρω από τον κόσμο της πολιτικής και επιχειρηματικής διαφθοράς πριν οδηγηθεί στα σκοτεινά μονοπάτια του ψυχολογικού δράματος με έντονο το στοιχείο του ερωτισμού. Κάπου το παραφορτωμένο σενάριο αρχίζει να κάνει νερά όσο οδηγούμαστε στο φινάλε αλλά ο Ζεμ καταφέρνει με επιδέξιες κινήσεις να σώσει την παρτίδα.

Η Πεθερά Χτυπάει την Πόρτα (Un Tour Chez ma Fille) (**)

Κωμωδία γαλλικής παραγωγής 2021 (88)

Σκηνοθεσία: Ερίκ Λαβάν Πρωταγωνιστούν: Ζοσιάν Μπαλασκό, Ματίλντ Σενιέ, Ζερόμ Κομαντέρ

Πέντε – αξέχαστα όπως αποδείχτηκε κι όχι για τους σωστούς λόγους- χρόνια αφότου χρειάστηκε να φιλοξενήσει εκτάκτως την ενήλικη κόρη της- η Ζακλίν αναγκάζεται να μετακομίσει στο σπίτι της άλλης της κόρης που είναι παντρεμένη.

Οι «λίγες μέρες» που τελικά γίνονται… μήνες, η τάση της μητέρας να ανταγωνίζεται (αν όχι μειώνει) διαρκώς την κόρη της, η συνεχής παρουσία της Ζακλίν που δεν αφήνει ελεύθερο χώρο στο παντρεμένο ζευγάρι. Γνωστές καταστάσεις που στην κανονική ζωή μπορεί να προκαλέσουν άλυτα προβλήματα, εδώ χρησιμεύουν ως κωμικές σφήνες που άλλες φορές βγάζουν γέλιο κι άλλες προκαλούν απλώς χασμουρητά. Συνέχεια της επιτυχίας «Μαμά Γύρισα» (2016) με την Ζοσιάν Μπαλασκό να επαναλαμβάνει το ρόλο της ανεπιθύμητης πεθεράς-μαμάς που δεν λέει να το βάλει κάτω!

Ετικέτες

Documento Newsletter