Η καλλιτέχνις Χλόη Ακριθάκη ανοίγει το αρχείο του πατέρα της, Αλέξη Ακριθάκη, στην έκθεση «1973» στην οποία παρουσιάζει την εξέγερση του Πολυτεχνείου μέσα από τη συλλογή ντοκουμέντων του αντισυμβατικού ζωγράφου. Γράφει ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης.
«Ο Μιχάλης, κάτι που δεν το έχω συναντήσει ξανά, ήταν σε όλους αμέσως αγαπητός, γιατί η συγκρατημένη από ένα αδιόρατο χιούμορ και εντούτοις αισθητή πάραυτα θέρμη του, το βάθος που διαισθανόσουν στα απλούστερα λόγια κι εκείνο το αγωνιωδώς προστατευμένο από την διαρκή επιφυλακτικότητα ράγισμα στα μάτια («θά ’χουμε σε παλιό καθρέφτη γνωριστεί») έπλεκαν μια σαγήνη στην οποία δεν γινόταν να μην πιαστείς αν δεν ήσουν μικρόψυχος». Ο ποιητής Γιώργος Κοροπούλης γράφει για τον Μιχάλη Γκανά.
Με αφορμή την επέτειο από τον θάνατο του Μαρσέλ Προυστ στις 18 Νοεμβρίου του 1922 η Κατερίνα Αγγελιδάκη επιλέγει μερικές από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές ερωτικής ζήλιας από το μυθιστόρημα «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο».
«Ο Τζορτζ Σμάιλι ήταν πάντα κομμάτι της ζωής μου. Γεννήθηκα το 1972 και σε όλη τη δεκαετία του 1970 ο πατέρας μου έγραφε τα βιβλία του. Συνήθιζε να γράφει νωρίς το πρωί και να διαβάζει στη μητέρα μου την ώρα που έτρωγαν το πρωινό τους, ενώ συνομιλούσαν για το κείμενο. Ετσι, την εποχή που άρχιζα να μιλάω άκουγα καθημερινά ενενήντα λεπτά Σμάιλι». Ο Βρετανός συγγραφέας Νικ Χάρκαγουεϊ μιλά για το λογοτεχνικό σύμπαν του πατέρα του, Τζον λε Καρέ, το οποίο επαναφέρει στο μυθιστόρημα «Η επιλογή του Κάρλα» (εκδ. Bell, μτφρ. Βεατρίκη Κάντζολα Σαμπατάκου).
Με ορμή και εφευρετικότητα ανεβαίνει στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου η «Κόρη του λοχαγού», η αριστουργηματική νουβέλα του Αλεξάντρ Σεργκέγιεβιτς Πούσκιν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη. Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε την παράσταση.
«Το μιούζικαλ που αναβιώνει στις μέρες μας οφείλεται στο γεγονός πως πλέον δεν χορεύουμε ή δεν τραγουδάμε. Πώς θα μπορούσε όμως να είναι διαφορετικά με όσα τραγικά συμβαίνουν γύρω μας;» λέει η Κάτια Γκουλιώνη στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη με αφορμή τη συμμετοχή της στο νέο φιλμ του Άγγελου Φραντζή με τίτλο «Ο νόμος του Μέρφυ» που βγαίνει στις αίθουσες στις 21 Νοεμβρίου.
Η Ειρήνη Δρίβα παρακολούθησε πρόβα της παράστασης «Η μέρα της φούστας» του Ζ.Π.Λίλιενφελντ που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Ζωής Χατζηαντωνίου και μίλησε με τους συντελεστές της.
Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει μια ιστορία για την εποχή που η Έλλη Πασπαλά συμμετείχε στην κινηματογραφική «Δοκιμή» του Μίκη Θεοδωράκη και του Ζιλ Ντασέν.
Συνεχίζει να ψυχαγωγεί αλλά και να… εκπαιδεύει τους σινεφίλ ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης με το Πανόραμά του, που μετρά 37 έτη ζωής. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης αναφέρει τις δυνατές στιγμές του φετινού φεστιβάλ που ξεκινάει στις 21 Νοεμβρίου.
Πολλά ιδιωτικά σχολεία απέφυγαν κάθε αφιερωματική εκδήλωση για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος. Σύμφωνα με την καταγγελία αυτό συμβαίνει διότι αρκετά παιδιά μένουν μακριά από τα σχολεία τους και υπάρχει πρόβλημα μεταφοράς με τα σχολικά λεωφορεία. Γράφει η Έμυ Ντούρου
Οι «Μέρες Επιταφίου» είναι μία ποιητική αλληγορία για τα δεινά που πέρασε η Ελλάδα στον 20ό αιώνα. Ο Κώστας Γανωτής μελοποίησε το έργο του Γκάτσου σε ένα πολύ ενδιαφέρον άλμπουμ. Προτείνει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.
Η ιέρεια του ατμοσφαιρικού ήχου Τσέλσι Γουλφ επιστρέφει στην Ελλάδα για μια συναυλία στο Gagarin 205 τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου. Ο Γιάννης Πούλλος σκιαγραφεί το πορτρέτο της.