Ντύνει, στολίζει, διαφημίζεται ως εθνική μας μοδίστρα

Ντύνει, στολίζει, διαφημίζεται ως εθνική μας μοδίστρα

Η σύζυγος του Κυριάκου Μαρέβα Γκραμπόφσκι «επιδεικνύει» τις κολεξιόν της με… μοντέλα στελέχη της ΝΔ και της κυβέρνησης

Οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι χωρίς dress code από τα χεράκια της Μαρέβας Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη δεν μπορούσαν οι κυρίες να εισέλθουν στο προεδρικό μέγαρο την ημέρα της 45ης επετείου αποκατάστασης της δημοκρατίας διασταυρώνονται ως… ανακριβείς. 

Εξάλλου, την ημέρα εκείνη μόνο η νέα υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου εμφανίστηκε φορώντας ένα φόρεμα Zeus+Δione, της εταιρείας της κ. Γκραμπόφσκι. Ηταν δε τόση η χαρά της –μία για το φόρεμα από την πρώτη κυρία και μία για την υπουργοποίηση– που δεν φάνηκε να την πειράζει και πολύ το γεγονός ότι βρέθηκε στον ίδιο χώρο με κάποιους από τους… «ψυχικά νοσούντες», όπως είχε χαρακτηρίσει τους αγωνιστές του αντιδικτατορικού αγώνα.

Κατά τα άλλα, φτώχεια καταραμένη! Βλέπετε, τα ρούχα της Μ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη δεν τα λες και… οικονομικά, οπότε είναι κάπως δύσκολο να τα αποκτήσουν οι «κοινές θνητές». Τι να κάνει και η κ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη; Βρήκε την πελατεία της στα στελέχη της «γαλάζιας» παράταξης! Το έκανε και προτού εκλεγεί πρωθυπουργός της χώρας ο σύζυγός της Κυριάκος Μητσοτάκης, βεβαίως, αλλά όσο να ’ναι τώρα με τη διακυβέρνηση… ποιος την πιάνει! Να θυμίσουμε, για παράδειγμα, ότι η ευρωβουλευτής και πρώην εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Μαρία Σπυράκη διέθετε ολόκληρη κολεξιόν από τη Zeus+Δione – ειδικά δε ένα συγκεκριμένο μοντέλο πουκαμίσας τόσο το αγάπησε που το είχε σε όλους τους χρωματισμούς! Βέβαια, η κ. Σπυράκη είχε και μισθό Ευρωβουλής να διαθέσει…

Και η νεαρή πρώην αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Σοφία Ζαχαράκη κυκλοφορούσε ενίοτε σε τηλεοπτικές εκπομπές με μοντελάκια της Μαρέβας, όπως και η πολιτεύτρια του κόμματος Ιωάννα Καλαντζάκου, ενώ τα είχαν ήδη λανσάρει στην… τηλεοπτική αγορά οι δημοσιογράφοι Σία Κοσιώνη και Μάρα Ζαχαρέα – η μεν σύζυγος του ανιψιού του πρωθυπουργού Κώστα Μπακογιάννη, η δε σύζυγος του πρώην υπουργού και βουλευτή Θόδωρου Ρουσόπουλου. Επίσης τα είχαν προτιμήσει η Ελλη Στάη στο πλατό του σταθμού Open κατά τη βραδιά των ευρωεκλογών και οι τηλεπαρουσιάστριες Τατιάνα Στεφανίδου, που είχε ξιφουλκήσει on air υπέρ των προεκλογικών τοποθετήσεων του Κυρ. Μητσοτάκη για την επένδυση στο Ελληνικό, και Σταματίνα Τσιμτσιλή, στην οποία έδωσε συνέντευξη ο σύζυγος της Μαρέβας προεκλογικά. Οι μπίζνες της πρώτης κυρίας πάντως βρήκαν νέο σύμμαχο στο πρόσωπο του Βασίλη Κικίλια, αφού το γνωστό πρώην μοντέλο Τζένη Μπαλατσινού, που έχουν ντύσει μεγάλοι οίκοι σχεδιαστών στο παρελθόν, δεν δίστασε να εμπιστευτεί τη Zeus+Δione για το νυφικό της στον «γάμο της χρονιάς» με τον σημερινό υπουργό Υγείας.

Οι στολές της Λυρικής Σκηνής

Η πρώτη κυρία όμως δεν αρκείται στην ένδυση πολιτικών στελεχών και μελών του εγχώριου και διεθνούς τζετ σετ. Γι’ αυτό, όπως διαβάσαμε σε ανακοίνωση του οίκου μόδας των Μ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη και Μιμίκας Κολοτούρα, «η Zeus+Δione είναι στην ευχάριστη θέση να μοιραστεί με το φιλόμουσο κοινό της χώρας τη συνεργασία της με την Εθνική Λυρική Σκηνή και τη συμβολή της στην εικόνα του οργανισμού μέσω του σχεδιασμού των νέων στολών της παιδικής χορωδίας και ταξιθεσίας»! Στην παρουσίαση του νέου προγράμματος της Λυρικής, μάλιστα, στην οποία παρέστη και η κ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, έγινε ιδιαίτερη αναφορά σε αυτήν τη συνεργασία αλλά και στην «ευγενική χορηγία» του οίκου.

Φρόντισε άλλωστε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Κουμεντάκης να ανακοινώσει ότι ξεκινάει «μια νέα πολύ δημιουργική συνεργασία φέτος με τη Zeus+Δione, ένα ιδιαίτερο ελληνικό brand», όπως είπε, «που έχει φθάσει στα πέρατα του κόσμου»! Ο κ. Κουμεντάκης μίλησε επίσης για μια πολύ δημιουργική και ανοιχτή επαφή «που αναπτύξαμε τους τελευταίους έξι μήνες», δηλαδή επί ΣΥΡΙΖΑ, με υπουργό Πολιτισμού τη Μυρσίνη Ζορμπά . Με τη διαφορά ότι η κυρία Ζορμπά και το Υπουργείο Πολιτισμού δεν είχαν καμία ανάμειξη, αφού πρόκειται για απευθείας συνεννόηση του διοικητικού συμβουλίου της Λυρικής με την εταιρεία της κυρίας Μητσοτάκη. Πάντως, η κυρία Μητσοτάκη, η οποία μιλά για «χορηγία», αν και δέχτηκε σχετικά ερωτήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν απάντησε εάν πρόκειται για χορηγία της εταιρείας της ή κάποιου ιδιώτη…

Ουδείς θα κατηγορούσε την κ. Μητσοτάκη, βέβαια, για το ότι αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια «ευγενική χορηγία» σε έναν υψηλού κύρους κρατικό φορέα πολιτισμού, ωστόσο η τζάμπα διαφήμιση του οίκου μόδας της συζύγου του πρωθυπουργού είναι ένα θέμα. Η κ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη –προφανώς ως σύζυγος του προέδρου– είχε ήδη βρει ευήκοα ώτα στο ακροατήριο εντός της ΝΔ καθώς μεταξύ άλλων είχε κληθεί να παρουσιάσει το δικό της «success story» στο επιχειρείν στην τοπική οργάνωση του κόμματος στην Καλλιθέα στα τέλη του 2018. Το αξιοσημείωτο, πάντως, είναι ότι η κ. Μητσοτάκη κατηγορούσε το Documento ότι τη στοχοποίησε με τα δημοσιεύματά του περί offshore και Paradise Ρapers αλλά αφού ανέλαβε την πρωθυπουργία ο σύζυγός της ουδέν πρόβλημα έχει να προωθεί την εταιρεία της αξιοποιώντας την ιδιότητα της πρώτης κυρίας…

Εμπρός στον δρόμο που χάραξε η Ιβάνκα!

Για να είμαστε δίκαιοι, όμως, το… φαινόμενο δεν είναι πρωτότυπο, αφού εγκαινιάστηκε επί Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ όταν η κόρη του Ιβάνκα βρήκε την ευκαιρία να ντύσει με τα ρούχα της και να στολίσει με τα αξεσουάρ της πλειάδα κυριών εντός και πέριξ του Λευκού Οίκου!

Και ενώ η Ιβάνκα Τραμπ, παρότι έφτιαξε την επιχείρησή της επενδύοντας σε μια εταιρική κουλτούρα που ευνοεί τις γυναίκες με μικρά παιδιά, καταγγέλθηκε από υπαλλήλους της για τις εργασιακές συνθήκες μέσα στην επιχείρηση, το αξιοπερίεργο με τη Zeus+Δione είναι ότι η Μ. Μητσοτάκη συχνά παραπονιόταν ότι η επιχείρησή της δεν πάει καλά…

Οταν η Zeus+Δione είχε οικονομικά προβλήματα

Η Μαρέβα Γκραμπόφκσι δεν βαδίζει –ως πρώτη κυρία– στα χνάρια της πεθεράς της Μαρίκας Μητσοτάκη, η οποία το μόνο που διαφήμιζε ήταν τα… ντολμαδάκια της

Τον Ιούνιο του 2017 η πρόεδρος, διευθύνουσα σύμβουλος και εκ των βασικών μετόχων της εταιρείας Μ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη συγκαλούσε γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας της επειδή είχε να λύσει μερικά πολύ σοβαρά προβλήματα.

Το πιο βασικό ήταν η εξασφάλιση κεφαλαίων και χρηματοδότησης, μιας και ύστερα από… μερικά χρόνια αλλεπάλληλων ζημιών η Zeus+Δione, εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γυναικείων ενδυμάτων πολυτελείας, ήταν εμφανώς προβληματική, έχοντας χάσει περισσότερο από το ένα τρίτο των κεφαλαίων της! Σύμφωνα με το πρακτικό της γενικής συνέλευσης της εταιρείας της 16ης Ιουνίου 2017, εγκρίθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1,487 εκατ. ευρώ. Μάλιστα οι παλαιοί μέτοχοι παραιτήθηκαν από μέρος των δικαιωμάτων τους στην αύξηση κεφαλαίου υπέρ ενός νέου μετόχου – της παναμέζικης offshore Velvet, άγνωστου ιδιοκτήτη και με μηδενική, μέχρι τότε τουλάχιστον, οικονομική δραστηριότητα!

Η Velvet, ως νέος μέτοχος με μηδενική συμμετοχή πριν από τη γενική συνέλευση των μετόχων στο κεφάλαιο της Zeus+Δione, offshore εταιρεία με έδρα τον Παναμά, συμμετείχε στην αύξηση με 799.918 ευρώ και απέκτησε ποσοστό 12,33% στο νέο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Να θυμίσουμε ότι, όπως είχε αποκαλύψει το Documento στο φύλλο της 3ης Δεκεμβρίου 2017, η αύξηση του Ιουνίου εκείνης της χρονιάς έγινε σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή (72,67 ευρώ). Και αυτό γιατί μετά την τελευταία αύξηση κεφαλαίου η εσωτερική αξία της μετοχής (ίδια κεφάλαια ανά μετοχή) διαμορφώθηκε περίπου στα 33 ευρώ. Με λίγα λόγια, κάποιοι πλήρωσαν 72,6 ευρώ για να αποκτήσουν κάτι που αξίζει 33! Γιατί άραγε;

Μια πρώτη κυρία… αλλιώτικη απ’ τις άλλες

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η «δυναμική», όπως την αποκαλούν, πρώτη κυρία Μ. Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη δεν ξεκίνησε τη… θητεία της με ιδιαίτερα διακριτικό τρόπο! Συγκριτικά μάλιστα με τις προκατόχους της. Ξεκινώντας από την πεθερά της Μαρίκα Μητσοτάκη –χαμηλών τόνων δεν την έλεγες, βεβαίως, ειδικά αν πιστέψουμε τον αστικό μύθο περί χαστουκιού στον Σταύρο Δήμα πολύ προτού τον προτείνει η ΝΔ για πρόεδρο της Δημοκρατίας– και φτάνοντας μέχρι την Περιστέρα Μπαζιάνα. Και αυτό γιατί καμία από τις πρώτες κυρίες στη διάρκεια της πρωθυπουργικής θητείας του συζύγου τους –ούτε η Δάφνη Σημίτη ούτε η Νατάσα Παζαΐτη μήτε η Αντα Παπανδρέου ή η Γεωργία Σαμαρά– δεν εξασφάλισε δωρεάν διαφήμιση ούτε προώθησε οικονομικά τις δικές της δραστηριότητες. Μόνη εξαίρεση αποτέλεσε η σύζυγος του Γεωργίου Ράλλη Λένα Βούλτσου-Ράλλη, η οποία ήταν αντιπρόσωπος της γαλλικής εταιρείας ενδυμάτων Lacoste στην Ελλάδα και το όνομά της εμφανίστηκε σε αρνητικά δημοσιεύματα της εποχής.

Εδώ που τα λέμε, το μόνο που διαφήμιζε η αείμνηστη Μ. Μητσοτάκη –και μάλιστα όχι η ίδια, αλλά οι κατά καιρούς καλεσμένοι της– ήταν τα περίφημα ντολμαδάκια που έφτιαχνε! Βέβαια, οι καιροί αλλάζουν, οι γυναίκες στέκονται στα πόδια τους και συχνά μεγαλουργούν –και καλά κάνουν– αλλά καλό θα ήταν οι προσωπικές τους μπίζνες να μην περνάνε μέσα από το κράτος και δη από την Ηρώδου Αττικού…

Documento Newsletter