#Novartis_Gate: Επιθέματα σε απευθείας πώληση

#Novartis_Gate: Επιθέματα σε απευθείας πώληση

Τη μεθοδολογία που χρησιμοποιούσαν κατά το παρελθόν οι υπάλληλοι της Novartis προς οικονομικό όφελος της φαρμακευτικής εταιρείας καθώς και τις «αμαρτωλές» σχέσεις της με το ιατρικό προσωπικό των νοσοκομείων περιγράφει λεπτομερώς με επιστολή του στο Documento κάτοικος της δυτικής Ελλάδας.

Όπως αναφέρει, το 2012 στενή συγγενής του ηλικίας 72 ετών άρχισε να εμφανίζει σοβαρά προβλήματα στα κάτω άκρα με πληγές και πυώδες υγρό. Η ηλικιωμένη μεταφέρθηκε αμέσως σε δερματολόγο του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών (ΠΓΝΠ, Ρίο) προκειμένου να εξεταστεί, να λάβει ιατρικές οδηγίες και φαρμακευτική αγωγή.

Επειτα από νοσηλεία και αναλυτικές εξετάσεις δύο εβδομάδων η 72χρονη έλαβε εξιτήριο και ο δερματολόγος, που διατηρούσε και ιατρείο εκτός του νοσοκομείου, στην πόλη της Πάτρας, χορήγησε στην ηλικιωμένη θεραπευτική αγωγή η οποία μεταξύ άλλων περιελάμβανε ειδικά επιθέματα τα οποία κόστιζαν 798 ευρώ τα 40 τεμάχια.

Η ηλικιωμένη όμως χρειαζόταν 60 επιθέματα τον μήνα, άρα δύο συσκευασίες. Το ΙΚΑ όμως όπου ήταν ασφαλισμένη τής κάλυπτε μόνο το ποσό των 360 ευρώ για τη μία συσκευασία. Τη λύση του προβλήματος έδωσε αμέσως ο γιατρός, ο οποίος έφερε τους συγγενείς της σε επαφή απευθείας με τον πωλητή της φαρμακευτικής εταιρείας ο οποίος λάμβανε και τις σχετικές παραγγελίες.

Το 2014 και ενώ η υγεία της ηλικιωμένης δεν παρουσίαζε σημάδια βελτίωσης, ρωτήθηκε εκ νέου ο γιατρός αν υπήρχε άλλη θεραπεία, διότι εκείνη που είχε δώσει ήταν πολύ ακριβή και δεν είχε φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα στην ασθενή. Ο δερματολόγος του ΠΓΝ Πατρών απάντησε αρνητικά σημειώνοντας ότι αυτή ήταν η μόνη ενδεδειγμένη θεραπεία.

Ο νέος γιατρός

Το 2015 η ηλικιωμένη επισκέπτεται με τους συγγενείς της ξανά το ΠΓΝ Πατρών και διαπιστώνουν ότι στη θέση του δερματολόγου βρισκόταν άλλος γιατρός. Επειτα από εξετάσεις και προς γενική έκπληξη των συγγενών ο νέος γιατρός ανέφερε ότι έπρεπε να διακοπεί η φαρμακευτική αγωγή των πανάκριβων επιθεμάτων και να αφήσουν τα πόδια της ηλικιωμένης «να αναπνεύσουν». Παράλληλα τους συμβούλεψε να κάνουν συχνές πλύσεις για την αποφυγή μόλυνσης.

Η 72χρονη παρουσιάζει εκπληκτική βελτίωση στα πόδια της σε μικρό χρονικό διάστημα. Οι πληγές κλείνουν και η ταλαιπωρία της οδεύει προς το τέλος.

Λίγο καιρό αργότερα εκπρόσωπος της φαρμακευτικής εταιρείας τηλεφωνεί στην οικία της ηλικιωμένης και προτείνει τα παλιά ακριβά επιθέματα στην τιμή των 6 ευρώ από την αρχική των 20 ευρώ!

«Με αφορμή τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Novartis και συνδυάζοντας όλα αυτά, κοιτάξαμε την εταιρεία των επιθεμάτων και ανακαλύψαμε έκπληκτοι ότι ήταν της Novartis. Με αυτό τον τρόπο για να ξεπεράσουν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και για να φαίνεται ότι πέφτει η φαρμακευτική δαπάνη έκαναν το κόλπο με το να φέρνει ο γιατρός τον ασθενή σε απευθείας συνεννόηση με τον πωλητή της εταιρείας. Έτσι έριχναν τη φαρμακευτική δαπάνη, η Νovartis κονόμαγε και ο γιατρός έπαιρνε το κατιτίς του…» καταλήγει στην επιστολή του ο πολίτης, το όνομα του οποίου είναι στη διάθεση της εφημερίδας. 

Ετικέτες

Documento Newsletter