Nissan Micra: Η μεγάλη στροφή

Nissan Micra: Η μεγάλη στροφή

_x000D_
Το λανσάρισμα του καινούριου Micra σηματοδοτεί την ποιοτική αναβάθμιση της παρουσίας της Nissan στην κατηγορία

Καθώς ο αντικαταστάτης του απερχόμενου Nissan Micra βρίσκεται προ των πυλών, το πρώτο σχόλιο που οφείλουμε να κάνουμε είναι ότι στην περίπτωση του νέου μοντέλου, η λέξη «νέο» αντανακλά 100% την πραγματικότητα. Ενώ θα κινδυνεύαμε να υποπέσουμε και στο αδίκημα της αντιγραφής «τσιτάτων» από τα επίσημα κείμενα της Nissan, μιλώντας για επανάσταση, προκειμένου να περιγράψουμε αυτό που αποκομίσαμε από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο, προσκεκλημένοι της εταιρίας στο Ντουμπρόβνικ, για την επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου.

Αν έχετε ήδη καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το καινούριο τέκνο της Nissan μας άρεσε, δεν έχετε κάνει λάθος. Και δεν είναι μόνο η απόσταση –πραγματικό χάος- που το χωρίζει από το απερχόμενο, made in India, τρικύλινδρο 1200άρι, που ήταν μεν αξιόπιστο, οικονομικό και χρηστικό, αλλά δύσκολα θα έλεγες πως θα το επέλεγες για κάτι παραπάνω από αυτοκίνητο πόλης. Είναι και το πώς δείχνει το νέο μοντέλο, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, ότι αντιπαρατίθεται στον ανταγωνισμό.

Οι φωτογραφίες δίνουν μια πρώτη ένδειξη της μοντέρνας αισθητικής, μέσα έξω, ωστόσο πιο σημαντική από την ομορφιά είναι η αίσθηση του δεμένου και της ποιότητας που εισπράττεις όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού του καινούριου Micra. Που εκτός των άλλων είναι και μεγαλύτερο σε μέγεθος από τον προκάτοχό του (17 ολόκληρα εκατοστά επιπλέον στο μήκος), αλλά και εφοδιασμένο με ένα σωρό high-tech βοηθήματα, όπως η κάμερα 360 μοιρών για το παρκάρισμα, το intelligent lane intervention (η έξυπνη διατήρηση λωρίδας), αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών κλπ. που το προηγούμενο μοντέλο δεν διέθετε.

Δεμένο λοιπόν, με σωστό «πάτημα» και πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι, χωρίς όμως να είναι σκληρό – αντιθέτως το νέο μικρό Nissan αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτισμένο, κάτι που έχει να κάνει αφενός με την ανάρτηση και αφετέρου με την ηχομόνωση. Και για να μην προχωρήσουμε σε άλλες συγκρίσεις με αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, θα τολμήσουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η συνολική αίσθηση ποιότητας είναι καλύτερη από αυτή και του παρεμφερούς μεγέθους Nissan Note, αλλά και του μεγαλύτερου Pulsar. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι το νέο Micra είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Note, συγγενεύοντας με τον τρόπο αυτό και με το αντίπαλο δέος της συμμάχου Renault, το Clio, που σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οδηγεί την κούρσα των πωλήσεων στην Ευρώπη.

Και μιλώντας για συμμαχίες, είναι ώρα να περάσουμε στους προερχόμενους από τη Renault κινητήρες, που επιτρέπουν στο Micra να λανσάρεται με μία μικρή, μεν, αποτελεσματική, δε, γκάμα. Η «βασική» έκδοση κινείται από βενζινοκινητήρα 998 κ.εκ. 73 ίππων, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η «σωστή» επιλογή για όσους επιλέξουν βενζίνη: πρόκειται για τον τρικύλινδρο 0.9 TCe, που καθότι υπερτροφοδοτούμενος αποδίδει 90 ίππους, και κινεί το Micra όχι μόνο αξιοπρεπώς, αλλά και καταναλώνοντας πολύ λίγη βενζίνη. Ενώ για όσους κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα ο turbodiesel 1.5 DCi αποτελεί την εγγύηση απόδοσης και εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης. Είναι – στη βάση του – ο ίδιος κινητήρας που θα δείτε σε πολλά μοντέλα της Renault και της Nissan να σημειώνει το ένα «ρεκόρ» κατανάλωσης μετά το άλλο.

Κατά πάσαν πιθανότητα η Nissan έχει δημιουργήσει ένα νέο best seller. Θα χρειαστεί όμως να περιμένουμε και την ανακοίνωση του τιμοκατάλογου της εταιρίας για πιο ασφαλή πρόγνωση. Πάντως, αυτό το σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ειδικά –και αποκλειστικά – για την Ευρώπη Micra, που είναι η πέμπτη γενιά ενός μοντέλου που έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1983 και κατάφερε μέχρι σήμερα να πουλήσει περισσότερα από 3,5 εκ. «κομμάτια» μόνο στην Ευρώπη, έχει τα προσόντα για κάτι παραπάνω από τον προκάτοχό του…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά*

Κινητήρας: 898/ 1461 cm3

Ισχύς: 90 / 90 PS

0-100 km/h: 12,1’’ / 11,9’’

Ταχύτητα: 175 / 179 km/h

Κατανάλωση**: 4,8 / 3,7 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 99 / 85 g/km

M x Π x Y: 3.999 x 1.743 x 1.455 mm

Πορτμπαγκάζ: 300 λίτρα

Τιμή: Αναμένεται

*Στοιχεία για τις εκδόσεις 0.9 TCe και 1.5 DCi

**Τυποποιημένη μεικτή, χωρίς ISS (intelligent stop & start)

Ετικέτες

Documento Newsletter