Νίκος Γεωργιάδης: Τον καταζητούσαν και στην Ελλάδα αλλά ο Κυριάκος δεν… ήξερε, στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το HOTDOC HISTORY και το DOCVILLE

Και στην Ελλάδα ήταν καταζητούμενος με ένταλμα της Ιντερπόλ ο Νίκος Γεωργιάδης για την εμπλοκή του στο κύκλωμα trafficking-παιδεραστίας. Πότε και πώς συνελήφθη (και) στη Γερμανία. Η Κομισιόν διέκοψε αμέσως τη συνεργασία μαζί του. Μόνο η ΝΔ του Κυριάκου δεν ήξερε και τον στηρίζει στις δίκες. Ανοιχτή η έρευνα των μολδαβικών αρχών. Αποστολή του Documento στη Μολδαβία.

-Οι υπουργοί της… αμνησίας. Πώς χάθηκαν υπέρ των φαρμακευτικών 241 εκατομμύρια ευρώ.

-«Γαλάζια» στήριξη στον «βρόμικο Χάρη». «Μου την έστησε ο Σαμαράς γιατί ήμουν με την Ντόρα» κατέθεσε στο δικαστήριο ο «φακελάκιας» Τομπούλογλου που κατεβαίνει για δήμαρχος στη Νέα Φιλαδέλφεια-Χαλκηδόνα.

-Νέα Ζηλανδία. Ο Αυστραλός TURKOFAGOS και το ρατσιστικό μανιφέστο του.

-Μυρσίνη Λοΐζου: «Με ενοχλεί ότι δέχομαι επιθέσεις και από αυτούς που λένε ότι είναι ΚΚΕ». Η υποψήφια ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μιλάει εκ βαθέων στο Documento.

-Συνέδριο ΚΙΝΑΛ: Φώφη η ΠΑ.ΣΟ.Κ.Α.

-Κοινοβούλιο VS Ευρωκοινοβούλιο. Μισθοί και προνόμια. Γιατί οι πολιτικοί προτιμούν τις Βρυξέλλες.

Το HOTDOC HISTORY

ΙRA-ΙΡΛΑΝΔΙΑ: Η «λευκή αποικία», στο HOTDOC HISTORY που κυκλοφορείμε το Documento

Για τους Ιρλανδούς, οι Έλληνες αισθανόμαστε αυθόρμητη συμπάθεια και αλληλεγγύη. Γνωρίζουμε, παρά ταύτα, λιγότερα από όσα θα έπρεπε για τα πάθη ενός λαού που εδώ και τουλάχιστον δυο αιώνες αγωνίζεται για την απαγκίστρωση του από τα δεσμά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το νησί, στην άλλη εσχατιά της Ευρώπης, είναι «σπασμένο» στο βόρειο, Προτεσταντικό, τμήμα του –ενταγμένο με τη θέληση του στο Στέμμα- και το νότιο, την ανεξάρτητη Δημοκρατία της Ιρλανδίας που καταλαμβάνει τα 5/6 του εδάφους.

Στο τεύχος του HOT DOC HISTORY, που κυκλοφορεί την Κυριακή μέσα στη συγκυρία του Brexit και το οποίο συναρτάται (και) με το πρόβλημα των τελωνειακών συνόρων των δύο μερών, ανατρέχουμε στην αγνοημένη Ιστορία της «Χώρας των Κελτών». Στους γενάρχες του ιρλανδικού εθνικισμού: Τον Τζέιμς Στιβενς, τον προτεστάντη(!) Αρθουρ Γκρίφιθ, τον μεταρρυθμιστή Τσαρλς Παρνέλ, τον μαρξιστικών τάσεων πατριώτη Τζέιμς Κόνολι. Στο «γελαστό παιδί» Μάικλ Κόλινς, «πιστό στρατιώτη της Ιρλανδίας», που δολοφονήθηκε από συντρόφους του όταν συμβιβάστηκε με τη μισή ανεξαρτησία που πρότεινε ο δαιμόνιος Λόιντ Τζορτζ. Στον Ιμον Ντε Βαλέρα που, χωρίς να δεχτεί την πίεση της διαπραγμάτευσης, αναδείχτηκε σε «διαχρονικό» πρωθυπουργό και στον Μπόμπι Σαντς που έσβησε μετά από απεργία πείνας 66 ημερών.

Εξηγείται η κοινωνική-ταξική βάση της διαίρεσης και περιγράφονται η εξέγερση του Πάσχα 1916, ο πόλεμος της ανεξαρτησίας 1919-21, ο Εμφύλιος 1922-23, η ουδετερότητα στον Β΄ Παγκόσμιο, η «Ματωμένη Κυριακή» του 1972, η φονική απόπειρα εναντίον της Θάτσερ το 1984 και ο διαρκής ανταρτοπόλεμος του ΙΡΑ μέχρι το 1985. Τότε που η «σιδηρά κυρία» αναγκάστηκε να συνυπογράψει στο Χίλσμπορο μια συμφωνία με τους «τρομοκράτες», οδυνηρή και για τις δύο πλευρές.

Μέσα από τις σελίδες αναδεικνύονται σημαντικές αναλογίες με τα καθ΄ ημάς. Η αγγλική επέμβαση, το συρματόπλεγμα του Μπέλφαστ σαν της Λευκωσίας, ο θρησκευτικός διχασμός όπως στην Κύπρο, η αναγνώριση της Βόρειας Ιρλανδίας από το Δουβλίνο με αποκήρυξη των εδαφικών αξιώσεων. Και ο χαρακτηρισμός της σκληροπυρηνικής Θάτσερ σαν προδότριας από τους φανατικούς του Ολστερ. Τέλος η «Συμφωνία της Μεγάλης Παρασκευής» 1998 όταν η Δημοκρατία της Ιρλανδίας τροποποίησε 2 «αλυτρωτικά» άρθρα του συντάγματος της.

Το Docville

Ο πατριάρχης του ρεμπέτικου Μάρκος Βαμβακάρης σε ταινία stop motion, στο Docville

– Ένας 27χρονος Ιταλός με γερμανικό επίθετο φτιάχνει μια μικρού μήκους ταινία stop motion με θέμα τη ζωή του Μάρκου Βαμβακάρη. Ο Τόμας Κούνστλερ εξηγεί στην Εμυ Ντούρου τι ήταν αυτό που του κέντρισε το ενδιαφέρον στην περίπτωση του «πατριάρχη του ρεμπέτικου».

– H Κατερίνα Ευαγγελάτου καταπιάνεται με ένα δύσκολο, εξπρεσιονιστικό έργο, το «Βόιτσεκ» του Μπίχνερ και αφηγείται στην Αφροδίτη Ερμίδη τις λεπτομέρειες της παράστασης που ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Πορεία Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στην πόλη της Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται την Κυριακή 17 Μαρτίου από το Δήμο Θεσσαλονίκης, την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας υπό τον τίτλο «Ποτέ Ξανά. 76 χρόνια από την αναχώρηση του πρώτου συρμού για το στρατόπεδο Αουσβιτς – Μπίρκεναου». Στο ρεπορτάζ η Μαρίνα Αγγελάκη.

– Από το Χονγκ Κονγκ του ’50 στον Ζανγκ Γιμού. Με αφορμή την ταινία του τελευταίου με τίτλο «Σκιά» που παίζεται στις αίθουσες ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης κάνει μια αναδρομή στις ταινίες των πολεμικών τεχνών που γιγαντώθηκαν στο Χονγκ Κονγκ της δεκαετίας του 50, παρήκμασαν στα 80ς και επανήλθαν στο προσκήνιο με την αλλαγή του αιώνα.

– Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας που έγραψε ο Θανάσης Τριαρίδης μετά το ταξίδι του στην Αιθιοπία. Για το έργο αυτό και τις σοκαριστικές εικόνες φτώχειας που αντίκρισε στην αφρικανική χώρα μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη.

– Ο Σταύρος Παναγιωτίδης, προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών του Πρωθυπουργού γράφει για το SKG Bridges Festival ενός δωρεάν ανοιχτού πολυήμερου φεστιβάλ στο δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης (δρόμους, πλατείες, αρχαιολογικά μνημεία), όπου νέοι έλληνες δημιουργοί παρουσιάζουν το έργο τους μαζί με καλλιτέχνες άλλων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου.

– Ξεκίνησαν οι εργασίες για την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το σημείο-φορέας της σύγχρονης ιστορικής μνήμης, όπου το «Μαύρο Σάββατο» τον Ιούλιο του 1942 οι άρρενες Θεσσαλονικείς Εβραίοι ηλικίας από 18 έως 45 χρόνων διατάχτηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής να παρουσιαστούν. Στο ρεπορτάζ η Μαρίνα Αγγελάκη.