Νέο επενδυτικό πρόγραμμα €100 εκατ. από τη Βίκος

Tα αδέλφια Παύλος και Κωνσταντίνος Σεπετάς κρατούν το τιμόνι της ηπειρωτικής εταιρείας

Στα 100 εκατ. ευρώ φτάνει το νέο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα που αναλαμβάνει η ηπειρωτική εταιρεία Βίκος της οικογένειας Σεπετά, θέτοντας στόχο να κλείσει την ψαλίδα με την Coca-Cola και να καταστεί η πρώτη ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών στην αγορά.

Παρουσιάζοντας το επενδυτικό πρόγραμμα της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων σε ειδική εκδήλωση στο Ιδρυμα Γουλανδρή, τα αδέλφια Κωνσταντίνος και Παύλος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και marketing και operations και tech manager αντίστοιχα, οι οποίοι εκπροσωπούν την επόμενη γενιά της εταιρείας στο τιμόνι, ανέφεραν ότι περιλαμβάνει 79 υποέργα στα τρία εργοστάσια της εταιρείας που βρίσκονται στην περιοχή των Ιωαννίνων (Περίβλεπτος, Καλπάκι και ΒΙΠΕ), τα οποία θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής, την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, την αναβάθμιση των logistics αλλά και την υιοθέτηση τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικών συστημάτων στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Από το σύνολο των 100 εκατ. επενδύσεων, τα 63 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης σε συνεργασία με τη Eurobank, ενώ τα υπόλοιπα 37 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια της επιχείρησης.

Τα πλάνα για την πενταετία 2024-29

Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων θα διατεθεί ωστόσο για βελτιώσεις στη διανομή και για την υποστήριξη των προϊόντων στο ράφι. «Είμαστε εδώ και χρόνια οι μεγαλύτεροι Ελληνες εμφιαλωτές στη χώρα. Θέλουμε πλέον να μειώσουμε τη διαφορά από τον πολυεθνικό ανταγωνιστή και να τον φτάσουμε» τόνισε ο Κων. Σεπετάς, θέτοντας στόχο της πενταετίας 2024-29 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων να διεκδικήσει την πρώτη θέση στα αναψυκτικά από την Coca-Cola.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη του 2023, η διοίκηση της Βίκος ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις έφτασαν τα 120 εκατ. ευρώ, με αύξηση 14% έναντι του 2022, ενώ σημαντική βελτίωση παρουσίασε η κερδοφορία: το 2022 είχε μειωθεί κατά 70% έναντι του προηγούμενου έτους, επειδή η εταιρεία επέλεξε να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του κόστους παραγωγής προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά. Το πείραμα πέτυχε, χάρισε μάλιστα στις πωλήσεις της Βίκος ισχυρή δυναμική, όπως δείχνει το γεγονός ότι η αύξηση του τζίρου κατά το 2023 προήλθε αποκλειστικά από την αύξηση του μεριδίου των προϊόντων της στην αγορά καθώς η εταιρεία τη συγκεκριμένη χρονιά δεν έκανε καμιά ανατίμηση.

Οικογενειακή επιχείρηση

«Τριάντα τρία χρόνια μετά βλέποντας την πορεία μας μπορώ να πω με κάθε σεμνότητα ότι καταφέραμε και κάναμε την έμπνευσή μας πραγματικότητα. Δημιουργήσαμε μια οικογενειακή επιχείρηση που αναγνωρίστηκε και τιμήθηκε από τους Ελληνες καταναλωτές» πρόσθεσε από την πλευρά του μιλώντας για το όραμα και το αποτύπωμα της εταιρείας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Πέτρος Σεπετάς.

Η Βίκος, που πλέον αποτελεί τη δεύτερη σε τζίρο εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα μετά την Coca-Cola 3E, ξεκίνησε και παραμένει οικογενειακή επιχείρηση. Η εταιρεία άρχισε να εμφιαλώνει νερό το 1992, το 2014 εισήλθε στα αναψυκτικά και το 2022 στα mixers. Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων διαθέτει τέσσερα υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή, εκ των οποίων τα τρία εμφιαλώνουν νερό και αναψυκτικά ενώ το τέταρτο, η PETCOM Plastics, παράγει πλαστικά προπλάσματα και πώματα για τη συσκευασία νερού, αναψυκτικών και γάλακτος και για άλλες εταιρείες.