Σύμφωνα με απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Γερμανίας το Facebook έκανε κατάχρηση της πλεονεκτικής θέσης που κατέχει στην ψηφιακή αγορά της χώρας αφού συνδύασε δεδομένα χρηστών από άλλα sites και εφαρμογές για στοχευμένη διαφήμιση.
Το δικαστήριο επιβάλλει μια προηγούμενη απόφαση από την «επιτροπή ανταγωνισμού» της Γερμανίας» που θα μπορούσε να εμποδίσει το Facebook να συλλέγει δεδομένα χρηστών για διαφημιστική στόχευση.
Η ουσία της δικαστικής απόφασης, με την οποία το Facebook πρέπει να συμμορφωθεί στη Γερμανία, ακόμη και αν την εφεσιβάλει, είναι ότι η πλατφόρμα πρέπει να επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν σαφώς εάν θα συνδυάσουν τα δεδομένα τους στο Facebook με τη συμπεριφορά τους σε άλλες εφαρμογές και υπηρεσίες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία του Facebook.
Η νέα ερμηνεία του αντιμονοπωλιακού νόμου δίνει ιδιαίτερη αξία στα δεδομένα χρηστών που συλλέγει το Facebook και όχι απλώς το μέγεθος της αγοράς. Η απόφαση δείχνει ότι το Facebook έχει εκμεταλλευτεί σε βάρος άλλων τη μονοπωλιακή θέση του στην κοινωνική δικτύωση δίνοντας στους χρήστες τη λανθασμένη επιλογή είτε να αποδεχθούν τις σαρωτικές τεχνικές συλλογής δεδομένων είτε να μη χρησιμοποιήσουν καθόλου τις υπηρεσίες του.
Ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης υπόθεσης στη Γερμανία, η απόφαση της Τρίτης πιθανότατα θα επηρεάσει τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές έρευνες για το Facebook και άλλους τεχνολογικούς γίγαντες στην ΕΕ και αλλού.
Δείτε την απόφαση εδώ