Νέες «υποσχέσεις» και μπόλικη επικοινωνιακή εκμετάλλευση από Μητσοτάκη στη συνάντηση με τους καλλιτέχνες

Νέες «υποσχέσεις» και μπόλικη επικοινωνιακή εκμετάλλευση από Μητσοτάκη στη συνάντηση με τους καλλιτέχνες

Επί τρεις σχεδόν ώρες διήρκεσε η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με εκπροσώπους των καλλιτεχνών, στην οποία σύρθηκε έπειτα από τις παταγώδεις αποτυχίες του Μεγάρου Μαξίμου να ρυθμίσει τα ζητήματά τους και τις προκλητικές αποφάσεις που τους οδήγησαν σε εκτεταμένες κινητοποιήσεις επί σχεδόν δύο μήνες, με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργικού γραφείου να δείχνουν πρόθεση για μερική -έστω- οπισθοχώρηση καθώς οι καλλιτέχνες επιμένουν.

Δείτε επίσης: Οι καλλιτέχνες συνεχίζουν τον αγώνα και προσφεύγουν στο ΣτΕ – Καμία εμπιστοσύνη στις «δεσμεύσεις» Μητσοτάκη

Χρειάστηκε να περάσουν κινητοποιήσεις, απεργίες, παραιτήσεις και ένα τεράστιο κύμα αλληλεγγύης στους πολίτες για να «αναλάβει» ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις ευθύνες της κυβέρνησης απέναντι στον καλλιτεχνικό κόσμο, με τον ίδιο να δεσμεύεται για συγκεκριμένες αποφάσεις κατά τη συνάντησή του μαζί τους το μεσημέρι της Τετάρτης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργικού γραφείου, η συνάντηση που διεξήχθη «σε δημιουργικό κλίμα», προέκυψαν τρία σημεία δεσμεύσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη στους καλλιτέχνες, για τα οποία αναμένεται να κατατεθεί από την κυβέρνηση νέα τροπολογία μέχρι την Παρασκευή.

Το πρώτο, αφορά την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, με αναφορές στη συγκρότηση Ομάδων Εργασίας οι οποίες ως το τέλος Μαρτίου θα καταθέσουν συγκεκριμένο πλαίσιο για τον χαρακτήρα της Σχολής και τον τρόπο λειτουργίας της, από το 2025. Όπως αναφέρεται, στο πλαίσιο της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, θα αξιολογηθεί η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτήν με εξετάσεις αποφοίτων από άλλες συναφείς σχολές.

Το δεύτερο που περιγράφεται στην ανακοίνωση, σημειώνεται η δέσμευση της κυβέρνηση να κατατεθεί έως την Παρασκευή συγκεκριμένη πρόταση προκειμένου «να θεραπευτεί το ζήτημα που προέκυψε το 2017 και αφορά τη διαφοροποίηση μισθολογικά και ως προς την βαθμολογική εξέλιξη αποφοίτων δραματικών σχολών και σχολών χορού ανεξαρτήτως του έτους αποφοίτησής τους (προ ή μετά του 2003), για την παροχή καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού και συναφούς έργου στο δημόσιο».

Το τρίτο σημείο που αναφέρεται από το Μέγαρο Μαξίμου, αφορά «συμφωνία για την ύπαρξη οριζόντιας ακαδημαϊκής διαπερατότητας, δηλαδή δυνατότητας εισόδου αποφοίτων δραματικων και συναφών σχολών με κατατακτήριες εξετάσεις στο 3ο εξάμηνο τμημάτων ΑΕΙ», χωρίς να έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

Σημειώνεται πως εκ μέρους των καλλιτεχνών στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος Κωνσταντίνος Κεχαγιόγλου, ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΗ Άρης Λάσκος, η Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Χορό Μίνα Ανανιάδου, ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου Βασίλης Παρασκευόπουλος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Αστέρης Πελτέκης, η Διευθύντρια Σπουδών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου Δηώ Καγγελάρη, ο Διευθυντής Σπουδών της Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Γιάννης Ρήγας, ο εκπρόσωπος των σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου Θάνος Παπαδογιάννης, ο εκπρόσωπος ιδιωτικών δραματικών σχολών Μιχάλης Καλαμπόκης και ο νομικός σύμβουλος των σωματείων Μάνος Ελευθερόγλου.

«Καπέλωμα» Μητσοτάκη πριν τη συζήτηση

Το εάν η κυβερνητική αντίδραση και οι δεσμεύσεις του πρωθυπουργού αρκούν στον καλλιτεχνικό κόσμο μένει να φανεί, αν και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι καλλιτέχνες συνεχίζουν κανονικά τις κινητοποιήσεις τους, μέχρι νεοτέρας. Όμως δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει το επικοινωνιακό σόου που φρόντισε και πάλι να στήσει το επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη, ποζάροντας και κάνοντας χειραψίες μπροστά στις κάμερες πριν τη συζήτηση, ενώ το βίντεο που διένειμε το Μέγαρο Μαξίμου περιλαμβάνει μόνο ένα απόσπασμα των δηλώσεων Μητσοτάκη, δίχως την παραμικρή αναφορά από μέρους καλλιτεχνών.

Οι προκλήσεις δεν σταμάτησαν εδώ, αφού στις ίδιες τις δηλώσεις του, ο πρωθυπουργός φρόντισε αφενός να αποποιηθεί των ευθυνών των δικών του και της κυβέρνησής του, μιλώντας για «διαχρονικά» προβλήματα, ή προβλήματα που χρονίζουν εδώ και δεκαετίες, αποσιωπώντας την αναταραχή που έφερε το προεδρικό διάταγμα, αλλά και η επί τρία και πλέον χρόνια απαξιωτική συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στον καλλιτεχνικό κόσμο.

«Είναι βέβαιο ότι έχουν γίνει πολλά λάθη στο παρελθόν και από προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς, δεν είμαστε εδώ για να κρύψουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, είμαστε εδώ για να λύνουμε προβλήματα και σίγουρα δεν έχουμε κανένα λόγο ή σχέδιο -επειδή τα άκουσα κι αυτά στο δημόσιο διάλογο- να βάζουμε απέναντί μας τον καλλιτεχνικό κόσμο. Kαι νομίζω ότι είμαστε εδώ για να λύσουμε με ειλικρίνεια κάποιες παρεξηγήσεις οι οποίες νομίζω ότι προέκυψαν από τη δημόσια συζήτηση γύρω από το θέμα αυτό» ανέφερε σε μία αποστροφή του λόγου του ο πρωθυπουργός, υποστηρίζοντας ακολούθως πως η συζήτηση ξεκινάει από τη βάση των όσων ίσχυαν πριν την δημοσίευσή του.

Περιπαικτικός ήταν και στη συνέχεια, αφού ανέφερε πως «αυτό που θέλω να καταλάβω σήμερα από εσάς, δεν είναι τόσο πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε κάτι το οποίο κρίνουμε ότι ως προς το Προεδρικό Διάταγμα ήδη έχουμε θεραπεύσει, αλλά να δούμε κάποιες χρόνιες παθογένειες στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική εκπαίδευση, τη διαβάθμιση, την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία την οποία μπορεί να ακολουθεί κάποιος καλλιτέχνης και ελπίζω να μπορούμε να καταλήξουμε τουλάχιστον σε έναν οδικό χάρτη για το πώς μπορούμε να κινηθούμε από εδώ και στο εξής».

Μάλιστα, αμέσως μετά τα παραπάνω έφτασε στο σημείο να επιχειρήσει να σύρει τους καλλιτέχνες ως… συμμάχους στα σχέδια Κεραμέως για απόλυτη διασάλευση του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας που ακόμα προβλέπει το Σύνταγμα, ζητώντας τους υποστήριξη στην επόμενη συνταγματική αναθεώρηση για την αλλαγή του άρθρου 16.

«Θα ακούσετε από εμάς πράγματα τα οποία μπορούν να γίνουν και πράγματα τα οποία δεν μπορούν να γίνουν, διότι νομίζω ότι όλοι σας αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν και συνταγματικοί περιορισμοί, ως προς τη δυνατότητα να παρέχεται ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και όσο δεν αλλάζει το άρθρο 16, αυτό δεν είναι κάτι το οποίο θα είναι εφικτό. Θα χαρώ πάρα πολύ βέβαια, πρέπει να πω, όταν με το καλό προχωρήσει αυτή η μεταρρύθμιση -γιατί είναι στις προθέσεις μας στην επόμενη συνταγματική μεταρρύθμιση να αλλάξουμε το άρθρο 16-, όσοι διαμαρτυρήθηκαν μετ’ επιτάσεως και ζήτησαν την αναγνώριση της δυνατότητας της ιδιωτικής εκπαίδευσης να παρέχει πτυχία τα οποία θα είναι ουσιαστικά πανεπιστημιακά, να μάς στηρίξουν σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που θα κάνουμε τότε» ανέφερε χωρίς αιδώ, επιβεβαιώνοντας πως οι βασικές επιδιώξεις αφορούσαν την εκμετάλλευση της συνάντησης και όχι την επί της ουσίας επίλυση ζητημάτων. .

Αξίζει να σημειωθεί πως η κυβερνητική κουστωδία που βρέθηκε στο πλευρό του Κυρ. Μητσοτάκη ήταν εξαιρετικά μεγάλη για ένα ζήτημα που επί δύο μήνες υπήρξε αναλγησία και απαξίωση. Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό συμμετείχαν, εκ μέρους της Κυβέρνησης, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης,  η Γενική Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Ελένη Δουνδουλάκη, η Γενική Γραμματέας Ανθρώπινου Δυναμικού Βιβή Χαραλαμπογιάννη, ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Οδυσσέας-Ιωάννης Ζώρας, ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γιώργος Βούτσινος και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Θανάσης Κοντογεώργης.

Documento Newsletter