Νέες ταινίες: Ο κύκλος της ζωής στο πρωτότυπο «Εδώ» του Ρόμπερτ Ζεμέκις

Νέες ταινίες: Ο κύκλος της ζωής στο πρωτότυπο «Εδώ» του Ρόμπερτ Ζεμέκις

Τριάντα χρόνια μετά από το «Φόρεστ Γκαμπ» οι συντελεστές του φημισμένου οσκαρικού φιλμ ενώνονται και πάλι για να δώσουν αυτή τη φορά μια διαφορετική και εξαιρετικά πρωτότυπη ματιά πάνω στην εμπειρία της ανθρώπινης περιπέτειας.

Εδώ (Here) (***)

Δραματική αμερικανικής παραγωγής 2024 (108)

Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ζεμέκις Πρωταγωνιστούν: Τομ Χανκς, Ρόμπιν Ράιτ, Πολ Μπέτανι, Κέλι Ράιλι, Μισέλ Ντόκερι

Οι ιστορίες διαφορετικών προσώπων και οικογενειών που έζησαν στο ίδιο σπίτι μέσω μιας διαδρομής δύο αιώνων περίπου.

Ο Ρόμπερτ Ζεμέκις όπως είχε κάνει και με το «Φόρεστ Γκαμπ» επιχειρεί μια νέα κινηματογραφική εποποιία με θέμα την Ιστορία και πάλι μέσα από το βλέμμα του απλού ανθρώπου. Ενώ όμως σε εκείνο το φιλμ που είχε αποσπάσει το όσκαρ καλύτερης ταινία του 1994, ο Φόρεστ του Τομ Χανκς έτρεχε για να προλάβει τα κοσμογονικά γεγονότα (θάνατος JFK, πόλεμος στο Βιετνάμ, σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ κ.α.) εδώ η επιλογή του Ζεμέκις στον τρόπο προσέγγισης της αφήγησης είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Η κάμερα στέκεται καθηλωμένη στο ίδιο σημείο (είτε του σπιτιού είτε του φυσικού τοπίου πριν ακόμη μπουν τα αρχικά θεμέλια της μονοκατοικίας) και καταγράφει τόσο τις αλλαγές του περιβάλλοντος – μέχρι και δεινόσαυροι παρελαύνουν από το σημείο που κάποτε θα χτιστεί το εν λόγω οίκημα- όσο και τις εξελίξεις στη ζωή του εκάστοτε ενοίκου του σπιτιού.

Η εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο βασικά προβλήματα. Το πρώτο αφορά στο ζωντάνεμα της δράσης και το δεύτερο σχετίζεται με το χαοτικό σενάριο που αναγκαστικά πρέπει να στέψει πρωταγωνιστές κάποιους εκ των βασικών χαρακτήρων. Η θεατρική στατικότητα ξεπερνιέται χάρη στην καπατσοσύνη του Ζεμέκις στις εναλλαγές εποχών και αφηγηματικού ρυθμού, όμως η φλυαρία σε κάποιες σεκάνς δεν μπορεί να αποφευχθεί.

Το φιλμ πάντως κερδίζει το στοίχημα όταν στο κέντρο του κάδρου μπαίνει ο γεννημένος στο πρωταγωνιστικό σπίτι Ρίτσαρντ του Τομ Χανκς: από την ιστορία των γονιών του μέχρι και το δικό του δραματικό φινάλε, όλη η διαδρομή είναι μια δυνατή συναισθηματική εμπειρία (ο κύκλος της ζωής δοσμένος με μοναδική έμπνευση) αλλά κι ένα τολμηρό – και πυκνό πολιτικού περιεχομένου-  δοκίμιο για την ιστορία της ανθρωπότητας.

The end (**1/2)

Φαντασίας διεθνούς συμπαραγωγής 2024 (148)

Σκηνοθεσία: Τζόσουα Οπενχάιμερ Πρωταγωνιστούν: Tίλντα Σουίντον, Μάικλ Σάνον, Τζορτζ Μακ Κέι


Μετά από μια περιβαλλοντική καταστροφή που έχει ερημώσει την επιφάνεια της Γης, μια πλούσια οικογένεια έχει επιβιώσει και ζει αρμονικά σε υπόγειο πολυτελές καταφύγιο. Ώσπου μια απρόσμενη «επισκέπτρια» σπάει την μονοτονία της καθημερινότητας τους.

Ο δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ Τζόσουα Οπενχάιμερ (τα «Η πράξη του φόνου» και «Η όψη της σιωπής»  αφορούσαν στις σφαγές της Ινδονησίας στα μέσα των 60ς) στην πρώτη μυθοπλαστική ταινία του παρουσιάζει μια διαφορετική ιστορία γύρω από το τέλος του κόσμου. Το εσχατολογικό θρίλερ δένει εύστοχα με την αλληγορία ενός σεναρίου με πολιτική συνείδηση, που «φωτογραφίζει» όχι μόνο την καταστροφική επέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον αλλά και το ρόλο της πλούσιας ελίτ του 1% στις καίριες διεθνείς αποφάσεις. Όμως ο σκηνοθέτης επιδιώκει να πει ακόμη περισσότερα για να κρατήσει ζωηρό το ενδιαφέρον του θεατή και δεν τα καταφέρνει πάντα. Η αστοχία του μιούζικαλ και η μεγάλη διάρκεια του φιλμ αποδυναμώνουν αισθητά τις αρχικά θετικές εντυπώσεις.

Ο Aρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο Πόλεμος των Ροχίριμ (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim) (***)

Animation αμερικανο-ιαπωνικής συμπαραγωγής 2024 (134)

Σκηνοθεσία: Κέντζι Καμιγιάμα Παραγωγή: Πίτερ Τζάκσον, Φιλίπα Μπόγιενς

Ο βασιλιάς Χελμ του Οίκου Ρόχαν βλέπει το βασικό αντίπαλο του να τον αμφισβητεί. Όμως στη μεταξύ τους αναμέτρηση που ακολουθεί η μοίρα παίζει άσχημο παιχνίδι και στους δύο.

Πολύ πριν ο Φρόντο και τα άλλα χόμπιτ γίνουν η παρέα που θα φυλάξει το ανεκτίμητο δαχτυλίδι, υπήρξαν κάποιοι λαοί της Μέσης Γης που πάλευαν να αποκτήσουν την υπέρτατη εξουσία. Απόλυτα προσηλωμένο τόσο στο πνεύμα των βιβλίων του Τόλκιν όσο και στην μεγαλοπρεπή μεταφορά τους στη μεγάλη οθόνη από τον Τζάκσον, το animation του Κέντζι Καμιγιάμα αν και παλιομοδίτικο (το σχέδιο είναι κυρίως δύο διαστάσεων) είναι ένα χορταστικό, προσεγμένο και κατά διαστήματα εντυπωσιακό φιλμ που θα εκτιμήσουν κυρίως οι θαυμαστές του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών».

Kraven ο Κυνηγός (Kraven the Hunter) (**)

Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής 2024 (127)

Σκηνοθεσία: Τζέι Σι Τσάντορ Πρωταγωνιστούν: Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Ράσελ Κρόου, Αριάνα Ντεμπός, Αλεσάντρο Νίβολα, Κρίστοφερ Άμποτ

Ο γιος ενός σκληρού βαρώνου ναρκωτικών από τη Ρωσία χτυπάει άσχημα στη διάρκεια ενός κυνηγιού. Όταν τελικά συνέρχεται (χάρη στο φίλτρο που του δίνει μια άγνωστη του γυναίκα) ανακαλύπτει ότι έχει αποκτήσει υπερφυσικές δυνάμεις.

Ο σκηνοθέτης του προ δεκαετίας «Στα χρόνια της βίας» επιχειρεί να κάνει μια υπερηρωική περιπέτεια χωρίς τα ανούσια κενά δράσης που συνήθως μπαλώνουν τα φιλμ του είδους. Οριακά τα καταφέρνει χάρη σε κάποιες ενδιαφέρουσες ψυχολογικές πινελιές με τις οποίες σκιτσάρει το προφίλ του ήρωα του. Όμως το  φιλμ που αφορά στη γέννηση του εμβληματικού κακού της Marvel αρκετά πριν συναντηθεί με τον Spider-Man, όταν το πράγμα ζορίζει αναγκαστικά στρέφεται στις εύκολες λύσεις. Ποιες είναι αυτές; Φρενήρης δράση, απάνθρωποι μέθοδοι άσκησης βίας, χαρακτήρες καρικατούρες σαν αυτόν του Ράσελ Κρόου που υποδύεται τον αδίστακτο ρώσο πατέρα με την ανάλογη προφορά. Καλός στο ρόλο του πάντως ο Ααρον Τέιλορ Τζόνσον έχει όλα τα φόντα να μακροημερεύσει ως Kraven αν η ταινία βγάλει αρκετό κέρδος στα ταμεία για λογαριασμό του στούντιο της Marvel.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter