Νέες ταινίες: Η σοφία του έρωτα στο μελαγχολικό «Μαζί ξανά» του Στεφάν Μπριζέ

Νέες ταινίες: Η σοφία του έρωτα στο μελαγχολικό «Μαζί ξανά» του Στεφάν Μπριζέ

Με το νέο του φιλμ που είναι ένα ευαίσθητο και διαφορετικό love story, ο Στεφάν Μπριζέ αποδεικνύει ότι είναι ένας πολυδιάστατος δημιουργός που δεν σταματά να πειραματίζεται.

Μαζί ξανά (Hors-saison) (***1/2)

Αισθηματική γαλλικής παραγωγής 2023 (115)
Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ Πρωταγωνιστούν: Γκιγιόμ Κανέ, Αλμπα Ρορβάκερ, Σαρίφ Αντούρα, Εμί Μπουασάρ Πομέλ, Λισέτ Μπεντέν

Ένας γνωστός σταρ του σινεμά που επιχειρεί να πάρει το βάπτισμα του πυρός στο θέατρο, βιώνει πρωτόγνωρη υπαρξιακή κρίση και εγκαταλείπει το θίασο του, προκειμένου να «κρυφτεί» σε πολυτελές ξενοδοχείο- θεραπευτήριο για VIP, το οποίο βρίσκεται πλησίον παραθαλάσσιας γαλλικής κωμόπολης. Εκεί ζει μόνιμα εδώ και χρόνια μια πρώην αγαπημένη του, με την οποία είχε χωρίσει όταν πραγματοποιούσε τα πρώτα βήματα στην καριέρα του. 

Ο πολιτικοποιημένος Γάλλος σκηνοθέτης Στεφάν Μπριζέ («Ο νόμος της αγοράς», «Σε πόλεμο») έχει κατά καιρούς αποδείξει ότι το ερωτικό στοιχείο δεν βρίσκεται μακριά από τα κινηματογραφικά ενδιαφέροντα του. Στο πρόσφατο κομψοτέχνημα του «Ένας άλλος κόσμος» ο Βενσάν Λιντόν ήταν ο διευθυντής μεγάλης εταιρείας ο οποίος εκτός της κρίσιμης επαγγελματικής απόφασης που έπρεπε να λάβει, βίωνε κι ένα επώδυνο διαζύγιο. Επίσης δεν λησμονούμε το ερωτικό δράμα εποχής «Η ζωή μιας γυναίκας» που βασιζόταν στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γκι ντε Μοπασάν. Στη νέα του ταινία, το ευαίσθητο «Μαζί ξανά», ο τόνος της αφήγησης είναι χαμηλός, ανεπαίσθητος και… ύπουλα αποστασιοποιημένος. Πίσω από τη σαρδόνια ματιά πάνω στις ψευδαισθήσεις της… καλοζωϊας που υπόσχονται οι εναλλακτικές ή τεχνολογικές ανέσεις του κλασάτου hotel spa, βρίσκεται η διαρκής αγωνία ενός ανασφαλή άντρα, του οποίου το κενό στην προσωπική ζωή δεν γεμίζει ούτε με χρήματα ούτε με επιφανειακές σχέσεις. Ο Μπριζέ με ευθύτητα και δίχως εξιδανικεύσεις τολμά να δείξει τα πράγματα ως έχουν. Η κάμερα του σπάει τη βιτρίνα της επίπλαστης ευτυχίας των σελέμπριτις και βουτάει στην ουσία των πραγμάτων.  Το θέμα της συντροφικότητας παρουσιάζεται μέσω μιας σειράς ερωτημάτων – πώς επιλέγουμε το ερωτικό μας ταίρι; τι ζητάμε από τη ζωή μας; με ποιο τρόπο υπερασπιζόμαστε τα ιδανικά αλλά και την ελευθερία μας; – θίγοντας ταυτόχρονα τη σημασία των δεύτερων ευκαιριών. Ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του σεναρίου δεν αφήνει απορίες ως προς το «τι θέλει να πει ο ποιητής». Μέσω της ιστορίας του σταρ που διαλύεται ψυχολογικά (απολαυστικός ο Κανέ σε ένα ρόλο ευκολάκι για αυτόν) ο Μπριζέ καταγράφει τη διαδρομή μιας συνηθισμένης μεν ερωτικής ιστορίας αλλά με απρόσμενα ιδεογράμματα, όπου η καταλυτική παρουσία της υπέροχης Αλίτσε Ρορβάχερ, προσδίδει στοιχεία μοναδικής γοητείας στο έργο.  

Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος (**1/2)

Δραματική ελληνικής παραγωγής 2024 (96)
Σκηνοθεσία: Χάρης Βαφειάδης Πρωταγωνιστούν: Θάνος Τοκάκης, Μιχάλης Συριόπουλος, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Ο Φάνης που κάποτε ήταν διάσημος («ήμουν ο νικητής του πρώτου Big Brother») έχει χάσει την οικογένεια του και προσπαθεί να την ξανακερδίσει. Την ίδια ώρα ο χρηματιστής Παύλος που έχει μείνει χωρίς δουλειά, το κρύβει από την γυναίκα και το γιο του, συνεχίζοντας να ζει να σαν μην έχει αλλάξει τίποτα.


Η φούσκα του ελληνικού θαύματος των 00ς, οι καταστροφικές συνέπειες της πολιτικο-οικονομικής κρίσης και οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας αποτελούν το θεματικό τρίπτυχο του Χάρη Βαφειάδη, ο οποίος με την πρώτη του κιόλας ταινία αφήνει υποσχέσεις για το μέλλον. Αν και ποτέ δεν δηλώνονται ποια είναι αυτά τα μικρά πράγματα που στράβωσαν στην πορεία, δεν είναι δύσκολο να τα φανταστούμε, χάρη στο καλογραμμένο ελλειπτικό σενάριο που διαθέτει μαύρο χιούμορ το οποίο αρκετές φορές κουμπώνει μια χαρά με το δράμα των δύο αντρών.

Το Κοράκι (The Crow) (**)

Περιπέτεια φαντασίας διεθνούς συμπαραγωγής 2024 (111)
Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Σάντερς Πρωταγωνιστούν: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, FKA Twigs, Ντάνι Χιούστον, Λόρα Μπερν, Τζόρναν Μπόλγκερ, Σαμί Μπουαζιλά

Ο Έρικ και η Σέλι γνωρίζονται σε ένα κέντρο απεξάρτησης και ερωτεύονται με πάθος. Όμως γίνονται στόχος αδίστακτου κακοποιού που αναθέτει στους μπράβους του την εξόντωση τους.

Σκοτεινό, κατάμαυρο κόμιξ που κουβαλά το… κληρονομικό βάρος της τραγικής ιστορίας που σχετίζεται με τον θάνατο του Μπράντον Λι στην ταινία του 1994 που είχε κάνει ο Άλεξ Πρόγιας. Ο Ρούπερτ Σάντερς («Η Χιονάτη και ο κυνηγός», «Το φάντασμα στο κέλυφος») αναδεικνύει με όρους καταραμένου ρομάντζου την ιστορία του graphic novel του Τζέιμς Ο‘ Μπαρ και συνθέτει ένα εντυπωσιακό οπτικά αλλά και φλύαρο μεταφυσικό θρίλερ. Η μελαγχολική παρουσία του Μπιλ Σκάρσγκαρντ (ο κλόουν Pennywise στο «Αυτό») ως Έρικ- Crow είναι το μεγάλο ατού της ταινίας.

 

Κώδικας κινδύνου (Blink Twice) (**1/2)

Θρίλερ αμερικανομεξικανικής συμπαραγωγής 2024 (102)
Σκηνοθεσία: Ζόι Κράβιτς Πρωταγωνιστούν: Ναόμι Ακι, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Σάιμον Ρεξ, Κάιλ ΜακΛάχλαν, Τζίνα Ντέιβις

Ο λευκός σελέμπριτι Σλέιτερ γνωρίζει τη μαύρη σερβιτόρα Φρίντα σε ακριβό γκαλά και μεταξύ τους υπάρχει ολοφάνερη έλξη. Ο παρορμητικός άντρας δεν κρύβει τα αισθήματα του και προσκαλεί την έκπληκτη κοπέλα στο πάρτι που δίνει για λίγους στενούς φίλους στο ιδιωτικό του νησί.

Έχει αρετές το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Ζόι Κράβιτς, παρότι επιλέγει ένα στόρι (το σενάριο γράφτηκε από κοινού με τον Ε.Τ. Φιγκενμπάουμ, σεναριογράφο της σειράς «High fidelity») που στις βασικές του γραμμές θυμίζει το «Τρέξε» του Τζόρνταν Πιλ. Όμως το ενίοτε κωμικό και άκρως ανατριχιαστικό θρίλερ της Κράβιτς παρότι χρησιμοποιεί το μοτίβο του εκτεθειμένου ατόμου σε κίνδυνο, δεν θίγει το ζήτημα του ρατσισμού: το πραγματικό θέμα του είναι η έμφυλη βία (κάποιες σκηνές στα όρια του σπλάτερ) και η νοσηρή αρρενωπότητα.

Μια συνηθισμένη υπόθεση (Le Fil) (**)

Δικαστικό θρίλερ γαλλικής παραγωγής 2024 (115)
Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Οτέιγ Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλ Οτέιγ, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν

Ένας άντρας και πατέρας πέντε παιδιών κατηγορείται για τη δολοφονία της γυναίκας του. Ο συνήγορος του ενώ αρχικά διστάζει να αναλάβει την υπόθεση, τελικά πείθεται για την αθωότητα του πελάτη του και επιχειρεί να την αναδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία.

Συνεπές, άρτιο, με το εύρημα της χιτσκοκικής αντιπαραβολής του ψέματος και της αλήθειας να δίνει το ρυθμό στην αφήγηση του Ντανιέλ Οτέιγ ο οποίος επιστρέφει για έκτη (!) φορά πίσω από την κάμερα (τελευταία σκηνοθετική δουλειά του η ρομαντική κωμωδία του 2018 «The other woman» με τον ίδιο και τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ). Δεν υπάρχουν πάντως καινοτομίες ή ιδιαίτερες εκπλήξεις στο φιλμ που αποτελεί διασκευή ενός μυθιστορήματος του Ζαν-Ιβ Μουαγιάρ, καθώς ο Οτέιλ προσφεύγει συχνά σε εύκολες λύσεις ή κλισέ από παραδοσιακά φιλμ του είδους.  

Διαβάστε επίσης

Στον Άρειο Πάγο η αποκάλυψη του Documento για το παραδικαστικό με τα πλαστά ποινικά μητρώα

Greek Mafia: Την ενοχή του κατηγορούμενου για τη δολοφονία Κοντογιώργη ζητά ο εισαγγελέας – «Είμαι αθώος, έχω δύο παιδιά» απαντά

Ντιμπέιτ Χάρις-Τραμπ: «Συμμαζέψαμε το χάλι σου – Είσαι μαρξίστρια» – Οι ατάκες για Πούτιν, Μπάιντεν, Ισραήλ

Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ: Κλείδωσε η υποψηφιότητα Πολάκη, ποιοι άλλοι αναμένεται να δώσουν τη μάχη – Άμεσα οι ανακοινώσεις από Κασσελάκη

Τέιλορ Σουίφτ: «Εγώ, η άτεκνη γατομαμά στηρίζω την Κάμαλα Χάρις»

Προς παραγραφή και το σκάνδαλο με τα λεφτά για το τσουνάμι

Κακοκαιρία Atena: Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν την Τετάρτη – Πότε εξασθενούν τα φαινόμενα (LIVE)

«Παιχταρά μου»: Η ατάκα του Ρότα στον Ιωαννίδη μετά το υπέροχο γκολ στο ματς με την Ιρλανδία (Video)

 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter