Νέες ταινίες: Ένα αστικό νουάρ στις Βρυξέλλες

Νέες ταινίες: Ένα αστικό νουάρ στις Βρυξέλλες

Το νεονουάρ «Στα άκρα» που διαδραματίζεται στις Βρυξέλλες είναι η πιο κατάλληλη πρόταση για θερινό σινεμά αυτή τη βδομάδα.

Κριτική: Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στα άκρα (Entre la vie et la mort/ On the edge) (**1/2)

Αστυνομικό θρίλερ ισπανοβελγογαλλικής συμπαραγωγής 2022 (100)

Σκηνοθεσία: Τζιορντάνο Τζεντερλίνι Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μαρίν Βακτ, Ολιβιέ Γκουρμέ

Όταν ο οδηγός ενός συρμού στο μετρό των Βρυξελλών βλέπει έναν άντρα να επιχειρεί να αυτοκτονήσει πηδώντας στις ράγες του, προσπαθεί μάταια να τον σώσει. Αρχικά η αστυνομία θα θεωρήσει την υπόθεση ασήμαντη αλλά η αποκάλυψη της σχέσης των δύο αντρών θα πυροδοτήσει απρόσμενες εξελίξεις.

Στιβαρό, ατμοσφαιρικό, με σενάριο που κρύβει εκπλήξεις και ανατροπές, το δεύτερο φιλμ που σκηνοθετεί ο σεναριογράφος των πολυβραβευμένων «Αθλίων» (2019) του Λαντζ Λι εγγυάται την ψυχαγωγία του θεατή. Μπορεί μερικές τρύπες στην πλοκή να μην δικαιολογούνται αλλά ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες η επιβλητική προσωπικότητα του σπουδαίου Ισπανού ερμηνευτή Αντόνιο ντε λα Τόρε («Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει», «Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου») αρκεί για να ενισχύσει το φιλμ με μια έντονη τραγικότητα που πηγάζει από το παρελθόν του ήρωα και οδηγεί υποδειγματικά το μυστήριο σε μια υποδειγματική δραματουργική κορύφωση.  

Άιφελ (Eiffel) (**)

Βιογραφική γερμανοβελγογαλλικής συμπαραγωγής 2021 (108)

Σκηνοθεσία: Μαρτέν Μπουρμπουλόν Πρωταγωνιστούν: Ρομέν Ντιρί, Έμα Μακέι, Πιέρ Ντελαντονσάμπ

Παρίσι 1886. Ο διάσημος μηχανικός Γκιστάβ Άιφελ αναλαμβάνει απρόθυμα να φτιάξει ένα μνημείο της παρισινής πρωτεύουσας με αφορμή την παγκόσμια έκθεση του 1889. Κι ενώ η έμπνευση απουσιάζει, όλα αλλάζουν όταν συναντά και πάλι τη γυναίκα που είχε ερωτευτεί όταν ήταν νέος.

Η κατάλληλη ερωτική ιστορία για την ρομαντικότερη πόλη του κόσμου είναι μια ιδέα που γεννά μεγάλες προσδοκίες και φιλοδοξίες αλλά η ακαδημαϊκή στιβαρότητα του σκηνοθέτη δεν βοηθά το φιλμ να ξεφύγει από τις συμβατικές λύσεις. Μπορεί σε γενικές γραμμές το έργο να μην απογοητεύει (η εικόνα ενός νοσταλγικού και μεγαλειώδους Παρισιού είναι πάντα ακαταμάχητη και η ανάπλαση του πολιτικού κλίματος της εποχής αρκετά εύστοχη) αλλά η ενίσχυση με κλισέ του αδέξιου love story μεταξύ Γκιστάβ και Αντριέν, αποδυναμώνει αρκετά το τελικό αποτέλεσμα. 

Τελευταίο καλοκαίρι (Murina) (**)

Δραματική κροατικής παραγωγής 2021 (106)

Σκηνοθεσία: Αντονέτα Αλαμάτ Κουζιτσάνοβιτς Πρωταγωνιστούν: Γκραζίτσα Φιλίποβιτς, Ντανίτσα Γκούρτσιτς, Λεόν Λούτσεβ, Κλιφ Κέρτιτς

Σε κροατικό νησί ένας ντόπιος με την οικογένεια του ετοιμάζονται να φιλοξενήσουν έναν επιχειρηματία που σκέφτεται να αγοράσει μια τεράστια έκταση γης. 

Χρυσή Κάμερα στις Κάνες στο τμήμα Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών για ένα αισθησιακό δράμα που καταγγέλλει την πατριαρχία με υπόγεια ένταση και ενστικτώδη ορμή αλλά όχι και ιδεολογικά στηρίγματα. Η νεοφερμένη σκηνοθέτρια χρησιμοποιεί τις αινιγματικές πρωταγωνίστριες – ο επιχειρηματίας φλερτάρει ταυτόχρονα μητέρα και κόρη- ως σύμβολα μιας αδέξιας χειραφέτησης που σχετίζεται αποκλειστικά με το ξύπνημα της σεξουαλικότητας και την παρόρμηση της στιγμής. Η Κουζιτσάνοβιτς φτιάχνει μεν μια ελκυστική οπτικά και άκρως ατμοσφαιρική ταινία αλλά μένει αυστηρά προσκολλημένη στην επιφάνεια των πραγμάτων και της υπέροχης Αδριατικής θάλασσας.

Ετικέτες

Documento Newsletter