Την 11-11-2019, το Υπουργείο Ανάπτυξης κατέθεσε αίτηση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας και ζητά την αναβολή της συζήτησης της αίτησης ακύρωσης, που έχουν ασκήσει από τα μέσα Αυγούστου 2019, η πρώην Πρόεδρος και η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Βασιλική Θάνου και Άννα Νάκου, η συζήτηση της οποίας έχει προσδιοριστεί για τις 6 Δεκεμβρίου 2019.
Ως λόγους για το αίτημα της αναβολής επικαλείται τον φόρτο εργασίας της νομικής υπηρεσίας του Υπουργείου (!!!) και το ότι εκκρεμεί η διαδικασία για την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2019/1 και δηλώνει ότι δεν δύναται να καταθέσει τις απόψεις του, προς συζήτηση της υπόθεσης.
Αυτό υπερβαίνει κάθε όριο αυθαιρεσίας και κατάχρησης εξουσίας, διότι α) το Δημόσιο (Υπουργείο Ανάπτυξης) είχε πλήρη άνεση χρόνου (τρεισήμισι μήνες) για να ετοιμάσει τις απόψεις του, τις οποίες εξ άλλου είχε ήδη καταθέσει, στο από 26/8/2019 πολυσέλιδο υπόμνημά του, για τη συζήτηση της αίτησης αναστολής, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, που συζητήθηκε στις 30-8-2019, β) η προθεσμία για την ενσωμάτωση της Οδηγίας λήγει τον Φεβρουάριο του 2021 και μέχρι σήμερα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας δεν έχει γίνει καν έναρξη της διαδικασίας γ) διότι τα έκπτωτα μέλη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, εκτός από την παραβίαση της Οδηγίας επικαλούνται και άλλους λόγους ακύρωσης, δηλαδή αφενός μεν παραβίαση του Συντάγματος, αφετέρου δε παραβίαση του πρωτογενούς Ενωσιακού Δικαίου και της πάγιας νομολογίας του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για το δεύτερο αυτό σκέλος υποχρεούται το Συμβούλιο της Επικρατείας να απευθύνει προδικαστικό ερώτημα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τη μεθόδευση αυτή του Υπουργείου προς καθυστέρηση , υποβοηθά και ο νέος Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Ιωάννης Λιανός, ο οποίος, επίσης, με αίτηση του προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, η οποία κατά σύμπτωση κατατέθηκε την ίδια ημερομηνία με αυτή του Υπουργείου Ανάπτυξης (11/11/19), ζητά την αναβολή, για το λόγο ότι έχει την πρόθεση να ασκήσει παρέμβαση υπέρ του Δημοσίου, κάτι το οποίο είχε όλη την άνεση χρόνου να το πράξει, μέσα στους τρεις (3) μήνες που μεσολαβούν από τον διορισμό του μέχρι τη δικάσιμο της 6ης Δεκεμβρίου 2019.
Επισημαίνεται ότι, εάν γίνει δεκτό το αίτημα αναβολής από τον Εισηγητή, ο οποίος προτείνει και τη νέα δικάσιμο, τότε γίνεται και επιλογή των μελών της σύνθεσης που θα δικάσει, διότι, ως γνωστό, στην πλήρη Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν συμμετέχουν όλα τα μέλη, αλλά, από το σύνολο των εξήντα (60) Συμβούλων, σε κάθε δικάσιμο συμμετέχουν μόνον είκοσι πέντε (25), οι οποίοι έχουν ορισθεί ήδη εκ των προτέρων, από την Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας και κατά συνέπεια, είναι ήδη γνωστά τα πρόσωπα των Δικαστών που θα συμμετέχουν σε κάθε μία από τις επόμενες δικασίμους της Ολομέλειας.
Οι ως άνω συνδυασμένες ενέργειες συνιστούν κατάχρηση δικαιώματος. Πρόκειται για κωλυσιεργία και προκλητική μεθόδευση, που αποσκοπεί στην καθυστέρηση έκδοσης της απόφασης. Πρόκειται για αυθαιρεσία και αυταρχισμό της Κυβέρνησης, των οποίων πρέπει να παρεμποδίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αναμένεται να δούμε εάν θα το πράξει,ή εάν θα μεροληπτήσει εις βάρος της έκπτωτης Διοίκησης λαμβανομένου υπόψη ότι η ορισθείσα νέα Εισηγήτρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Μαρία Ράντου, της οποίας ο διορισμός προσβάλλεται ως παράνομος και άκυρος , με τις κρινόμενες αιτήσεις ακύρωσης ,είναι κόρη του εν ενεργεία Αρχαιοτέρου Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, Αθανασίου Ράντου και έχει ασκήσει παρέμβαση υπέρ του Δημοσίου και κατά συνέπεια έχει άμεσο συμφέρον από την έκβαση της υπόθεσης.