Νέα «πυρά» Βενιζέλου κατά Ντογιάκου: Υπερέβη το όριο του νόμου – Να ανακαλέσει τη γνωμοδότηση

Νέα «πυρά» Βενιζέλου κατά Ντογιάκου: Υπερέβη το όριο του νόμου – Να ανακαλέσει τη γνωμοδότηση

Σφοδρή για ακόμη μια φορά είναι η αντίδραση του Ευάγγελου Βενιζέλου σχετικά με τη γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, με την οποία ο τελευταίος επιχειρεί ουσιαστικά να μπλοκάρει τις προσπάθειες της ΑΔΑΕ για την αποκάλυψη του σκανδάλου των υποκλοπών.

«Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου «υπερέβη το όριο που θέτει ο νόμος για τη γνωμοδοτική αρμοδιότητα, αλλά και την πάγια, μακροχρόνια τακτική της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου», είπε μεταξύ άλλων ο πρώην υπουργός και καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική σχολή του ΑΠΘ στο πλαίσιο συνέντευξής του στα Παραπολιτικά 90.1 FM, ενώ κάλεσε τον Ισίδωρο Ντογιάκο να ανακαλέσει την γνωμοδότηση.

«Θεωρώ ότι πρέπει να τροποποιηθεί ή, ακόμα καλύτερα, να ανακληθεί η γνωμοδότηση, διότι ο κ. Ντογιάκος και νομικά ξέρει και έχει αποδείξει ότι έχει αίσθημα ανεξαρτησίας και νομίζω ότι δεν θα ήθελε να θεωρείται ότι παρεμποδίζει την εφαρμογή των εγγυήσεων του απορρήτου ή και οποιουδήποτε άλλου δικαιώματος συνταγματικά κατοχυρωμένου», ανέφερε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του.

Εξήγησε επίσης πως η επίμαχη γνωμοδότηση δεν έχει καμία ισχύ. « Δεν έχει καμία ισχύ η γνωμοδότηση, ούτως ή άλλως δεν έχει καμία ισχύ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα επίσης με τον κ. Βενιζέλο η ουσία του ζητήματος που έχει προκύψει συνίσταται σε δύο πράγματα.

«Το πρώτο, λοιπόν, είναι εάν τις ανεξάρτητες αρχές που προβλέπει το Σύνταγμα, αλλά ανεξάρτητες αρχές προβλέπει και το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να έρθει ο εθνικός νομοθέτης ο κοινός και να τις ευνουχίσει, να περιορίσει τις ελεγκτικές αρμοδιότητές του, να τις διαπλάσει όπως νομίζει. Η απάντηση είναι όχι, διότι δεν ερμηνεύεται το Σύνταγμα με βάση το νόμο, αλλά ο νόμος με βάση το Σύνταγμα και άλλους υπερέχοντες κανόνες, όπως είναι το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αλλά πρωτίστως το Σύνταγμα.

Άρα, λοιπόν, όταν το άρθρο 19 παράγραφος 2 αναθέτει τον εν τέλει και συνολικό έλεγχο του απορρήτου των επικοινωνιών στην ΑΔΑΕ, πρέπει η ΑΔΑΕ να μπορεί να κάνει ελέγχους. Έρχεται λοιπόν το δεύτερο επιχείρημα που λέει, ψηφίστηκε ένας νόμος στο όνομα της διαφάνειας, αλλά στην πραγματικότητα έτσι όπως τον ερμηνεύει τώρα η Εισαγγελία στο όνομα της αδιαφάνειας και της συγκάλυψης και λέει «ένας που παρακολουθείται για λόγους εθνικής ασφαλείας μπορεί να ενημερωθεί μόνο μετά από τρία χρόνια και εάν το αποφασίσει ένα τριμελές όργανο με δύο εισαγγελείς και τον Πρόεδρο της ΑΔΑΕ». Ως εκ τούτου η ΑΔΑΕ δεν μπορεί πλέον να κάνει ελέγχους όταν κάποιος διαμαρτύρεται ότι παρακολουθείται ή υποπτεύεται, διότι δεν μπορεί να τον ενημερώσει».

«Εν πάση περιπτώσει δεν είναι το πρώτο ή το μόνο ζήτημα που έχει η χώρα, οι υποκλοπές, αλλά εάν καμφθούμε στα θέματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου, μετά δεν υπάρχει ούτε ανάπτυξη, δεν υπάρχει ούτε πρόοδος, ούτε ανταγωνιστικότητα και φοβούμαι ότι αποκλίνουμε από ένα πρότυπο το οποίο είναι το πρότυπο της ευρωπαϊκής δημοκρατίας που ήταν και το μεγάλο όραμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, έτσι δεν είναι;»., κατέληξε ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Διαβάστε επίσης:

Καταπέλτης ο Βενιζέλος κατά της γνωμοδότησης Ντογιάκου σχετικά με την ΑΔΑΕ

Βενιζέλος: «Πυρά» κατά Μητσοτάκη για τις υποκλοπές – Συντριπτικές οι επιπτώσεις από την υπόθεση Καϊλή

Απόφαση καταπέλτης ΔΣΑ κατά Ντογιάκου: Παρεμβαίνει ανεπίτρεπτα στην ΑΔΑΕ – Παραβιάζει τη δικαστική ανεξαρτησία

Documento Newsletter