Νέα μονάδα ηλεκτρομαγνητικών δοκιμών από τη Mercedes

Νέα μονάδα ηλεκτρομαγνητικών δοκιμών από τη Mercedes

Με τη νέα μονάδα δοκιμών, η Mercedes-Benz κάνει ακόμα ένα βήμα προς την ψηφιοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ στην ειδική κατασκευή αξίας 50.000.000€, υπάρχει ένας θάλαμος στον οποίο γίνονται οι μετρήσεις.

Στόχος είναι, τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία να μην παρεμβάλλονται σε άλλα συστήματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονται στο ίδιο το όχημα, μειώνοντας την επίδραση που έχουν στους επιβάτες μέσα στην καμπίνα. Συν τοις άλλοις, η λειτουργία του οχήματος δεν θα πρέπει να επηρεάζεται από άλλα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, αυξάνοντας την απόδοση των κεραιών.

Για παράδειγμα, ένα επιβατικό αυτοκίνητο της Mercedes-Benz μπορεί να έχει πάνω από 200 σημεία ελέγχου. Μια S-Class έχει πάνω από πέντε χιλιόμετρα καλωδίων. Από τη μία, η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα πρέπει να εξασφαλίζει πως τα ηλεκτρονικά που έχουν ενσωματωθεί στην καμπίνα, δεν θα πρέπει να παρεμβάλλονται (σ.σ. το σήμα τους) σε άλλα οχήματα ή συσκευές. Από την άλλη, υπάρχουν εκατομμύρια ηλεκτρομαγνητικά κύματα που φτάνουν στο όχημα από έξω. Ως εκ τούτου, τα οχήματα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιον τρόπο, ώστε τα ηλεκτρονικά να συμβαδίζουν με τις σημαντικές λειτουργίες, όπως τον κινητήρα και τα συστήματα υποβοήθησης, επηρεάζοντάς τα όσο το δυνατόν λιγότερο.

Για αυτόν τον λόγο, ένα αυτοκίνητο της Mercedes περνά διάφορα τεστ EMC. Στον ειδικό θάλαμο εκπέμπονται διάφορα κύματα και εκτελούνται δοκιμές στις οποίες καταμετρώνται οι παρεμβολές στα αυτόνομα οχήματα. Ο θάλαμος στεγάζει τρεις μεγάλους «αναδευτήρες», όπως τους αποκαλεί η εταιρεία. Είναι σπιράλ και περιστρέφονται από 10 έως 120 στροφές το λεπτό, διανέμοντας ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Έτσι, προσομοιώνονται οι εκπομπές σε μια κεραία, η οποία τα δέχεται από όλες τις κατευθύνσεις.

Τα μοντέρνα οχήματα έχουν πάνω από μια κλασική κεραία ραδιοφώνου. Εξοπλίζονται μεν με μια τέτοια, αλλά περιλαμβάνουν και άλλες, όπως είναι για τα smartphone, την πλοήγηση, το WLAN, το Bluetooth και εκείνη του κεντρικού κλειδώματος. Όλες είναι σχεδιασμένες για να πετυχαίνουν απόλυτα τον σκοπό τους και η μία δεν πρέπει να παρεμβάλλεται στην άλλη.

Όσον αφορά στο νέο δίκτυο συνδεσιμότητας 5G, εκεί χρειάζονται άλλες απαιτήσεις, επιπρόσθετες. Μία κεραία δεν μπορεί να διαχειριστεί τα δεδομένα. Αυτός είναι ο λόγος που τοποθετούνται δύο ή τέσσερις. Πέραν των δοκιμών στους δέκτες, στην αίθουσα διενεργούνται και τεστ απόδοσης των κεραιών. Καθώς το σήμα επηρεάζεται από τον αριθμό των χρηστών στην καμπίνα, την πυκνότητα της μετάδοσης, τα άλλα διερχόμενα οχήματα, όπως είναι πχ. τα φορτηγά, τα κτίρια, αλλά και τη βλάστηση γύρω από το σημείο που βρίσκεται το όχημα.

Η Mercedes λοιπόν, σε συνεργασία με ειδικούς της Daimler και του Τεχνικού Πανεπιστημίου στο Ιλμενάου, ανέπτυξε μια μέθοδο κατά την οποία προσομοιώνονται αυτά τα σενάρια, κάτι πολύ σημαντικό για τη λειτουργία των κινητών επικοινωνιών, της πλοήγησης και της αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Αξίζει να τονιστεί πως χάρη στην επένδυση του ειδικού θαλάμου, δεν υπάρχει καμία παρεμβολή στα σήματα ραδιοφώνου, τηλεόρασης και κινητής τηλεφωνίας που μεταδίδονται στο Σιντελφίνγκεν και στις γύρω περιοχές.

Πηγή: Mercedes-Benz

Ετικέτες

Documento Newsletter