Τη νέα AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake παρουσιάζει η Mercedes, η οποία την έχει εφοδιάσει με όλα τα συστήματα που απαιτούνται για τη σύγχρονη εποχή.
Εξωτερικά, το μακρύ καπό, το πίσω παρμπρίζ, οι μυώδεις ώμοι και το χαμηλό οπίθιο μέρος, αποκαλύπτουν τα σπορ γονίδια του μοντέλου. Στη γρίλια, δεσπόζουν οι κάθετες περσίδες, χαρακτηριστικό των Shooting Brake της οικογένειας AMG Performance, την ίδια ώρα που το «ρύγχος καρχαρία» με τους στενούς προβολείς και το αεροδυναμικό καπό ενισχύουν τον χαρακτήρα του.
Πιο φαρδιά είναι τα εμπρός φτερά με τα λαμπερά τους τόξα. Οι εισαγωγές παραπέμπουν στην AMG GT 4-Door Coupe, με τον εμπρός διαχωριστή ροής αέρα να τον κατευθύνει προς τις αντίστοιχες εισαγωγές εμπρός από τους τροχούς, βελτιώνοντας την οπισθέλκουσα.
Στο πίσω μέρος διακρίνονται οι διπλές απολήξεις των 82mm και το φαρδύτερο τμήμα του οχήματος. Στα μοντέλα S η διάμετρος είναι 90mm με ολογράφως το ΑMG. Το φάρδος ενισχύεται από τα δύο τμημάτων φωτιστικά σώματα, ενώ ο διαχύτης με τις τέσσερις περσίδες βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση. Ξεχωριστό επίσης είναι και το σπόιλερ της οροφής στην απόχρωση του αμαξώματος.
Ο χώρος φόρτωσης είναι κι αυτός φαρδύτερος. Αντί για άνοιγμα 635mm, τώρα είναι 871mm και μπορεί να ανοίξει τόσο με το Easy Pack ή με τη λειτουργία Hands-Free. Η χωρητικότητά του ανέρχεται στα 500 λίτρα.
Ενισχυμένος σκελετός
Όπως στην Coupe, το σασί είναι ενισχυμένο, ενώ πρόσθετα μέρη αλουμινίου αυξάνουν την ακαμψία του εμπρός μέρους.
Κινητήρας
Είναι ισχύος 310 kW (421 hp), 2λιτρος, 4κύλινδρος και ο πιο δυνατός τέτοιας χωρητικότητας με turbo, όπως υποστηρίζει η εταιρεία και αυτό αφορά αυτοκινήτου παραγωγής. Η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 30 kW (40 hp) και η ροπή έχει αυξηθεί κι αυτή από τα 475, στα 500Nm. Στη βασική έκδοση (όχι στα μοντέλα S δηλαδή), το μοτέρ αποδίδει 285 kW (387 hp). Η CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake χρειάζεται 4δλ. για τα πρώτα 100 χ.α.ω., ενώ η «απλή» έκδοση, 4,1. Η βασική έκδοση αναπτύσσει ταχύτητα έως τα 250 χ.α.ω., η S 270, ενώ με το προαιρετικό πακέτο AMG Driver, αυτή τα ξεπερνά. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη στο εύρος 5.000-5.250 σ.α.λ. και στις 4.750-5.000 στη βασική έκδοση.
Κιβώτιο AMG SPEEDSHIFT DCT 8G διπλού συμπλέκτη
Είναι οκτώ σχέσεων και βοηθά στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί την ξαφνική επιτάχυνση σε όλες τις συνθήκες, σε συνδυασμό με τις γρήγορες αλλαγές. Ανάλογα με το προφίλ του AMG DYNAMIC SELECT, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά τις επιτάχυνσης και του κιβωτίου.
Σύστημα 4κίνησης AMG Performance 4MATIC+ με AMG TORQUE CONTROL
Το σύστημα 4κίνησης είναι στάνταρ και το AMG TORQUE CONTROL στο νέο πίσω διαφορικό έχει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες. Η κίνηση μπορεί να μεταδοθεί στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς, αλλά και στους δεξιούς ή αριστερούς. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική πρόσφυση, ενώ αξίζει να αναφερθεί και το πρόγραμμα Drift (στάνταρ στα μοντέλα S και διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο AMG DYNAMIC PLUS της απλής έκδοσης), που κάνει την οδήγηση πιο διασκεδαστική. Το πρόγραμμα Drift επιλέγεται στο προφίλ Race, χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι, με το ESP απενεργοποιημένο και τη μετάδοση σε χειροκίνητη λειτουργία.
Ανάρτηση
Μεγάλο ρόλο στην άνεση και την ασφάλεια του οχήματος, παίζει φυσικά και η ανάρτηση. Εξουδετερώνει κατά το μέτρο του δυνατού τις κλίσεις στις στροφές και τις διαμήκεις δυνάμεις. Εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson, με το ψαλίδι να έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά από το κέντρο του τροχού. Είναι από αλουμίνιο και αλληλεπιδρά με τα ελατήρια. Οι δαγκάνες των φρένων στον εμπρός άξονα είναι εμπνευσμένες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στον πίσω άξονα, υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι και οι τροχοί μπορούν να απορροφήσουν τις ανωμαλίες μεμονωμένα.
AMG RIDE CONTROL με τρία προφίλ
Είναι προαιρετικό και με αυτό ο οδηγός μπορεί να αλλάξει την οδήγησή του από χαλαρή και άνετη, σε σπορ. Το σύστημα ελέγχει αυτόματα τις δυνάμεις που ασκούνται σε κάθε τροχό και κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή και άνετη.
Το AMG DYNAMIC SELECT περιλαμβάνει έξι προγράμματα οδήγησης και είναι τα Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual και Race (στάνταρ στα μοντέλα S και διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο AMG DYNAMIC PLUS της απλής έκδοσης). Αλλάζουν πολλά στο αυτοκίνητο, όπως η χαρτογράφηση του κινητήρα, η μετάδοση, το AMG DYNAMICS, ο ήχος της εξάτμισης, η ανάρτηση (στο προαιρετικό AMG RIDE CONTROL) και άλλα πολλά.
AMG DYNAMICS
Επεκτείνει τις δυνατότητες του ESP, παρεμβαίνοντας στο σύστημα 4κίνησης. Για παράδειγμα, σε μια γρήγορη στροφή, παρουσιάζεται μικρή μείωση της ταχύτητας περιστροφής του εσωτερικού τροχού, κρατώντας το όχημα στον δρόμο. Μάλιστα, οι επιλογές του συνδυάζονται και με τα προγράμματα οδήγησης.
Το Basic με τα Slippery και Comfort, το Advanced με το Sport, το Pro με το Sport+ και το Master με το Race. Το Master απευθύνεται σε όλους εκείνους τους οδηγούς που θέλουν να κινηθούν κάπως πιο ακραία. Το αυτοκίνητο, επιτρέπει έτσι να εμφανίσει μικρή υπερστροφή. Όσον αφορά στο Individual, ο οδηγός μπορεί να τα επιλέξει όλα τα παραπάνω ξεχωριστά (Basic, Advanced, Pro, Master).
Σύστημα πολυμέσων MBUX με προφίλ AMG
Το σύστημα επιτρέπει τη σύνδεση των επιβατών με το όχημα. Έχει 3D γραφικά και οι δύο ξεχωριστές οθόνες, μοιράζονται το ίδιο κρύσταλλο. Υπάρχουν και τα προφίλ Classic, Sport και Supersport που αλλάζουν την απεικόνιση του πίνακα οργάνων. Με την πρόταση Hey Mercedes, το σύστημα ενεργοποιεί τη λειτουργία φωνητικών εντολών, πραγματοποιώντας τις επιθυμίες του οδηγού, αρκεί να τις ζητήσει.
Τιμόνι AMG Performance
Είναι πολυλειτουργικό με δέρμα nappa, έχει ειδικές περιοχές για τους αντίχειρες και ανάλογα με την απόχρωση της ταπετσαρίας, υπάρχουν λεπτομέρειες κίτρινης, κόκκινης ή μαύρης ραφής, μαζί με χρώμιο. Τα paddles είναι γαλβανισμένα. Στα μοντέλα S, το τιμόνι είναι επενδυμένο με δέρμα nappa και μικροΐνες Dinamica (προαιτερικό για την απλή έκδοση). Τα μπουτόν του τιμονιού (στάνταρ στα μοντέλα S, προαιρετικά στη βασική έκδοση σε συνδυασμό με το τιμόνι Performance), διευκολύνουν από εκεί και πέρα τον οδηγό να ενεργοποιήσει άλλες λειτουργίες.
Πηγή: Mercedes-Benz