Ο Μητσοτάκης εξοφλεί τα γραμμάτιά του στους βαρόνους των media με πράσινο φως στο μαύρο χρήμα και στην αδιαφάνεια
-Novartis όπως Noor1; Οι 5 νεκροί, το FBI, ο ρόλος του Νίκου Μανιαδάκη και της Ελένης Ράικου.
-Συνέντευξη Δημήτρη Παπαγγελόπουλου: «Οι αντίπαλοί μου να μην υποτιμούν τα όπλα μου».
-Αποστολή Documento. Η νέα τουρκική εισβολή στη Συρία βάζει φωτιά στη Μέση Ανατολή. Ο Μητσοτάκης σφυρίζει αδιάφορα ενώ ο Ερντογάν αλωνίζει. Κυβέρνηση-θεατής χωρίς σχέδιο για την εξωτερική πολιτική.
-Νέα Δημοκρατία. Ο Κυριάκος κόβει τον Παυλόπουλο για χάρη του Σαμαρά. Αντάρτικο καραμανλικών με αρχή τις διαρροές στη Βουλή για την προανακριτική.
-ΚΕΕΛΠΝΟ: Εισαγγελική αγόρευση-καταπέλτης για την offshore του δημοσίου.
-ΔΕΠΑ: Μοντέλο παρατυπίας αλά ΕΥΠ στον διορισμό του διευθύνοντος συμβούλου.
-10 ερωτήσεις- απαντήσεις: Ο πόλεμος για την ψήφο των αποδήμων. Γιατί και σε ποια σημεία αντιδρούν τα κόμματα.
-Προϋπολογισμός 2020: τα κρυφά χαράτσια και η λυπητερή για όσους δεν πιάσουν το πλαφόν των e-αποδείξεων.
-Θανάσης Αντετοκούνμπο: «Θέλω να μιλήσω για τον Αριστοτέλη και τον Μίκη». Μια αποκλειστική συνέντευξη του διεθνή μπασκετμπολίστα που θα συζητηθεί.
ΗοtDoc History: Η επέτειος της απελευθέρωσης πίσω από τους πανηγυρισμούς – Η υποθηκευμένη ελευθερία
Η 12η Οκτωβρίου 1944 ήταν πράγματι «η πιο όμορφη, η πιο γλυκιά μέρα του κόσμου». Όμως η μέρα αυτή έκλεινε μέσα της τις πιο αντικρουόμενες ελπίδες εκατομμυρίων ανθρώπων. Και κυρίως έκρυβε, πίσω από τις αναπεπταμένες ελληνικές και συμμαχικές σημαίες, συμφωνημένους σχεδιασμούς των Μεγάλων. Στην «υποθηκευμένη» ελευθερία είναι αφιερωμένο το τεύχος του HotDoc History που κυκλοφορεί την Κυριακή 13 Οκτωβρίου, ένθετο στο Documento.
Από τις σελίδες του αναδεικνύεται το συμπέρασμα πως μια γιγαντιαία σύγκρουση σαν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο υπερέβαινε κατά πολύ τα ελληνικά μέτρα. Παρότι η Ελλάδα κατέβαλε και με το παραπάνω το συμμαχικό «οβολό» της -με την εξάμηνη πολεμική προσπάθεια το ΄40 και την τετραετή αντιστασιακή εποποιία της- δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσει το κέντρο των αποφάσεων. Παρά τις μεγαλοστομίες του Χάρτη του Ατλαντικού για αυτοδιάθεση των κρατών.
H «μεγάλη καμπή» του Στάλινγκραντ, η απόβαση στη Σικελία, το άνοιγμα δεύτερου μετώπου στη Νορμανδία, ο Κόκκινος Στρατός του Τολμπούχιν που σάρωνε τα Βαλκάνια και οι Δυτικοί Σύμμαχοι που έκλειναν την τανάλια από Γαλλία, Ιταλία, ανάγκασαν τη Βέρμαχτ να φύγει τρέχοντας από τον βαλκανικό/ελληνικό κλοιό.
Πάνω σ΄ αυτόν τον συσχετισμό οικοδομήθηκε η μεταπελευθερωτική ισορροπία στη χώρα μας. Πολύ περισσότερο που –όπως αναδεικνύεται από τα άρθρα του τεύχους- ο στρατάρχης Τολμπούχιν είχε «φρενάρει» στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Και τρεις μέρες πριν από την απελευθέρωση της Αθήνας ο Τσόρτσιλ στη Μόσχα είχε εξασφαλίσει οριστικά τη συναίνεση του Στάλιν για την παραμονή της Ελλάδας στη βρετανική σφαίρα επιρροής από τις 9 Οκτωβρίου.
Εξ αυτού, η προσήλωση του ΕΑΜ στην εθνική ενότητα και κάθε προσπάθεια του για συνεννόηση και ειρήνευση προσέκρουσε στην αποφασιστικότητα των Αγγλων να αποκαταστήσουν την προπολεμική τάξη πραγμάτων. Στηριζόμενοι ακόμη και στους πρώην συνεργάτες των Γερμανών…
Docville: Ο κόσμος της γυναίκας – Ένα εκπληκτικό φωτογραφικό λεύκωμα για τη Θεσσαλονίκη
-Ένα φωτογραφικό λεύκωμα με θέμα την πλούσια παρουσία της γυναικείας μορφής στην Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι δεκαετιών, με τον Ηρακλή Παπαϊωάννου, επιμελητή του MOMus / Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, να αναφέρεται στην ιστορική αξία του εν λόγω λευκώματος. Στο ρεπορτάζ η Μαρίνα Αγγελάκη.
-Ο ηθοποιός Σεμπάστιαν Κοχ ήρθε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα» και είχε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη για την πολιτική, την τέχνη και τον κίνδυνο που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα «αν δεν εξαφανιστεί ο φασισμός».
-Ο ζωγράφος Γιάννης Ψυχοπαίδης συναντάει την ποίηση και απεικονίζει στην έκθεση του «Ποιητικά. Η ζωγραφική συναντάει την ποίηση» που πραγματοποιείται στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μορφές και έννοιες που είναι συνυφασμένες με τον έμμετρο λόγο. Για όλα αυτά μιλά στον Παναγιώτη Φρούντζο.
-Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μιλάει στην Ηλέκτρα Ζαργάνη για την παράσταση «Το Τάβλι» στην οποία πρωταγωνιστεί και υπογραμμίζει τους λόγους που ένα έργο που ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή του θεάτρου το 1972 ξεφεύγοντας από το ψαλίδι της λογοκρισίας της Χούντας, εξακολουθεί να μας αφορά ακόμη και σήμερα.
-Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Κάρλος Φονσέκα «Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει». Η Εμυ Ντούρου μίλησε με τον συγγραφέα ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόσωπο του μαθηματικού Αλεξάντερ Γκρότεντικ που τον ενέπνευσε να γράψει την ιστορία του βιβλίου.
-Σινεμά και εκπαίδευση. Μαθήματα κινηματογράφου σε παιδιά απομακρυσμένων και υποβαθμισμένων περιοχών δίνει το Νεανικό Πλάνο που διοργανώνει το πρόγραμμα «Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης» το οποίο εκτείνεται σε ολόκληρη τη χώρα. Στο ρεπορτάζ η Αφροδίτη Ερμίδη.
-Ο δήμαρχος Ιωαννιτών Μωυσής Ελισάφ γράφει για το βιβλίο «Ισραηλίτικη Κοινότητα Ιωαννίνων» του Πάνου Τζιόβα, που καλύπτει σημαντικές ανάγκες της ιστοριογραφίας, αφού για πρώτη φορά φέρνει στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για την ιστορία και την πολυκύμαντη διαδρομή της ρωμανιώτικης κοινότητας της πόλης.
-Ταξίδι στον χρόνο πίσω από τον μπερντέ. Ο καραγκιοζοπαίχτης Θανάσης Σπυρόπουλος μιλάει για τα εξήντα χρόνια πορείας του στο θέατρο Σκιών. Στο ρεπορτάζ ο Σπύρος Οικόπουλος.
-Στη στήλη New Entries που επιμελείται η Αφροδίτη Ερμίδη μας συστήνεται η ηθοποιός Ηρώ Κισσανδράκη.