Νέα Ford Mondeo και Ford Mondeo Hybrid Wagon

Νέα Ford Mondeo και Ford Mondeo Hybrid Wagon

Τα νέα Ford Mondeo και Ford Mondeo Hybrid Wagon, μοντέλα με ισχυρούς κινητήρες και προηγμένα συστήματα ασφαλείας, παρουσίασε η εταιρεία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.

Το Mondeo εφοδιάζεται με τον 2λιτρο diesel κινητήρα EcoBlue, το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που προσαρμόζεται με τα προγράμματα οδηγήσης και ξεχωρίζει από τον περιστροφικό επιλογέα του. Η οδήγηση γίνεται ακόμα πιο εύκολη με το προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go.

Η ευελιξία του Wagon με την υβριδική απόδοση

Τόσο στην έκδοση Wagon και την Coupe με τις τέσσερις θύρες, το Mondeo Hybrid μπορεί να οδηγηθεί με ηλεκτρική ενέργεια μέσα στην πόλη. Η επιτάχυνση είναι γραμμική, η εξοικονόμηση καυσίμου μεγάλη και η ροπή παρέχεται στο χαμηλότερο δυνατό σημείο των στροφών του μοτέρ.

Το υβδρικό σύστημα αποδίδει 187 ίππους και πλαισιώνεται από τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης τύπου Άτκινσον, το ηλεκτρικό μοτέρ, τη γεννήτρια, την 1,4kWh μπαταρία ιόντων-λιθίου και το ειδικά ανεπτυγμένο αυτόματο κιβώτιο της Ford.

Η τεχνολογία του συστήματος πέδησης μπορεί να αναπαράγει έως και το 90% της απώλειας ενέργειας, συνεισφέροντας στις χαμηλές εκπομπές 96 g/km CO2 και κατανάλωση 4,2 l/100 km για το 4πορτο και 101 g/km CO2 με κατανάλωση 4,4 l/100 για το Wagon.

Άλλες τεχνολογίες

-Το Ford SmartGauge εμφανίζει την κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου και του Brake Coach, που συμβάλλει στη σταδιακή πέδηση και την επιστροφή της ενέργειας στην μπαταρία.

-Ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικός κλιματισμός, σύστημα ψύξης και εισαγωγής αέρα, που βοηθούν τον κινητήρα.

-Ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης, που ανακτά τη θερμότητα και ζεσταίνει γρηγορότερα την καμπίνα.

-Το νέο wagon έχει χωρητικότητα 403 λίτρων στον χώρο φόρτωσης, που αυτός γίνεται μεγαλύτερος για το Mondeo Hybrid, όταν τα καθίσματα έχουν διπλωθεί. Αυτός ανέρχεται στα 1.508 λίτρα. Το επίπεδο πάτωμά του επιτρέπει ευκολότερη φόρτωση, ενώ ένα δεύτερο επίπεδο υπάρχει κάτω από το βασικό.

-Το Mondeo Hybrid Vignale έρχεται με αμάξωμα Wagon και 4θυρη εκδοχή.

Ισχυρός κινητήρας

Για πρώτη φορά τοποθετείται στο Mondeo ο 2λιτρος κινητήρας diesel EcoBlue, συνδυάζοντας επιδόσεις και κυρίως χαμηλές εκπομπές και κατανάλωση, που εντοπίζονται σε μικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες.

Η γκάμα του μοτέρ είναι η παρακάτω

-120 ίπποι, με εκπομπές από 117 g/km CO2 και κατανάλωση από 4.5 l/100 km

-150 ίπποι, με εκπομπές από 118 g/km CO2 και κατανάλωση από 4.5 l/100 km

-190 ίπποι, με εκπομπές από 130 g/km CO2 και κατανάλωση από 4.9 l/100 km

Το σύστημα εισαγωγής του ευνοεί την καλύτερη αναπνοή του, ο στροβιλοσυμπιεστής παρέχει ροπή από τις χαμηλές στροφές, το υψηλής πίεσης σύστημα έγχυσης βοηθά επίσης τον κινητήρα, ενώ προσφέρεται πιο ήσυχη και ακριβής παροχή καυσίμου συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 2.0-litre TDCi. Εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων, ενώ μειώνονται τα οξείδια του αζώτου.

Το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο – διατίθεται στους κινητήρες diesel των 150 και 190 ίππων – έχει σχεδιαστεί για να εξοικονομεί καύσιμο και για να κάνει τις αλλαγές σχέσεων πιο απαλές. Διαθέτει την τεχνολογία Adaptive Shift Scheduling, που εντοπίζει ανωφέρειες, κατωφέρειες και γρήγορες εισόδους σε στροφές και διαμορφώνει τις αλλαγές για πιο σταθερή οδήγηση.

Το Adaptive Shift Quality Control βοηθά να προσαρμοστεί η πίεση στον συμπλέκτη για πιο απαλές αλλαγές σχέσεων, ενώ προσαρμόζεται και στο σύστημα οδήγησης.

Υπάρχει και η διάθεση ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου για τα 2λιτρα Mondeo με τους κινητήρες EcoBlue, που συνδυάζονται με το σύστημα 4κίνησης της εταιρείας, Intelligent All-Wheel Drive, όπου ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών, κατανέμενεται η ροπή σε ποσοστό 50/50 σε διάστημα κάτω των 20 millisecond, 20 φορές γρηγορότερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού. Αυτό προσφέρει καλύτερο «πάτημα» στο αυτοκίνητο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ο κινητήρας βενζίνης EcoBoost, ισχύος 165 ίππων και χωρητικότητας 1,5 λίτρων με εκπομπές από 150 g/km CO2 και κατανάλωση από 6.5 l/100 km, υποστηρίζεται με αναβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής και διάφορες τεχνολογίες για καλύτερη ψύξη.

Ορατές διαφοροποιήσεις

Από εκεί και πέρα, αναφορικά με το εσωτερικό και το εξωτερικό, η 4θυρη, 5θυρη και Wagon έκδοση διαφοροποιούνται στα επίπεδα εξοπλισμού Titanium, ST-Line και Vignale, όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς.

Στην Titanium, το πάνω μέρος της τραπεζοειδούς γρίλιας δίνει την αίσθηση του βάθους, ενώ στην ST-Line είναι μαύρη με «αυλάκια», τη στιγμή που στη Vignale εμφανίζεται σε satin silver, σχήματος «ιπτάμενου V». Στις Titanium και Vignale οι προβολείς ομίχλης περιβάλλονται από μικρότερες γρίλιες, ενώ στην ST-Line, ο σχεδιασμός είναι πιο σπορ. Νέοι είναι γενικότερα οι προβολείς ομίχλης και τα φώτα ημέρας LED και ο σχεδιασμός τους, ενώ πίσω υιοθετείται ο σχεδιασμός «C» στα φωτιστικά σώματα, που είναι πλατιά. Στα πλευρά το αυτοκίνητο είναι πιο «φωτεινό», χάρη στις γραμμές του, το καπό διαθέτει έντονες ακμές, ενώ ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων εμπρός, είναι πιο λεπτός.

Οι τροχοί είναι από αλουμίνιο, 17 και 18 ιντσών, ενώ διατίθενται και 19 σε φινίρισμα Liquid Aluminium. Αποκλειστική απόχρωση Blue Panther διατίθεται για τη Vignale και Stealth grey για την ST-Line, με την πλήρη γκάμα του Mondeo να υποστηρίζεται από τη νέα Urban Teal.

Όλα τα επίπεδα εξοπλισμού παρέχουν πλείστες επιλογές, ενώ στην κεντρική κονσόλα, ο περιστροφικός επιλογέας απελευθερώνει χώρο για θύρα USB, ώστε να φορτίζεται το smartphone και άλλα πολλά.

Άνετη και εύκολη οδηγική εμπειρία

To Mondeo εφοδιάζεται με το προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go. Διατίθεται με το λανσάρισμα του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου και μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και αυτομάτως να το επιταχύνει, αν η επιβράδυνση διαρκέσει κάτω από τρία δευτερόλεπτα. Αν είναι περισσότερα, το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός, είναι να πατήσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή απαλά το πεντάλ του γκαζιού.

Για πρώτη φορά στο Mondeo υπάρχει από εκεί και πέρα το Intelligent Speed Limiter, που συνδυάζει τις τεχνολογίες Speed Limiter και Traffic Sign Recognition. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να ελέγχει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Όταν το όριο είναι χαμηλότερο από την ταχύτητα του οχήματος, το επιβραδύνει. Αν είναι υψηλότερο από την ταχύτητά του, τότε ο οδηγός είναι ελεύθερος να την αναπτυξει, έως σε αυτό.

Τέλος, το σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης SYNC 3 επιτρέπει στους επιβαίνοντες να ελέγξουν την ακρόαση, την πλοήγηση, τον κλιματισμό, τις διασυνδεδεμένες συσκευές, εκτελώντας απλά φωνητικές εντολές. Διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών και μπορεί να εκτελέσει τις υπηρεσίες της μέσω «καρφιτσώματος» ή κινήσεις του χεριού. Είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto.

Πηγή: Ford

Ετικέτες

Documento Newsletter