Για πρώτη φορά, το ποσό που δαπανάται στη διαδικτυακή διαφήμιση στις ΗΠΑ θα ξεπεράσει φέτος εκείνο των παραδοσιακών μέσων και η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με μια μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από την εταιρεία eMarketer.
Η διαφημιστική δαπάνη στα ψηφιακά μέσα εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 129 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 19%) έναντι 109 δισεκατομμυρίων για τα παραδοσιακά μέσα (μείωση 4%), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας. Η eMarketer υπολογίζει επίσης ότι μέχρι το 2021 τα ποσά που δαπανώνται για τη διαφήμιση στο διαδίκτυο θα αυξηθούν κατά 58%, έναντι μείωσης 4% για τα παραδοσιακά μέσα (εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαφημιστικές πινακίδες).
Σύμφωνα πάντα με την eMarketer, το 2021 η δαπάνη για τη διαδικτυακή διαφήμιση θα συνιστά σχεδόν τα δύο τρίτα (62%) της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης.
Μια άλλη ισχυρή τάση είναι η άνοδος της Amazon στον διαφημιστικό τομέα, όπου ο κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου άρχισε να επενδύει σχετικά πρόσφατα. Φέτος υπολογίζεται ότι συγκεντρώσει το 8,8% της διαφημιστικής δαπάνης στα ψηφιακά μέσα στις ΗΠΑ, από 1,5% το 2016. Η Μόνικα Πιερτ, η διευθύντρια προβλέψεων της eMarketer εξήγησε ότι για τους διαφημιζόμενους η Amazon πλεονεκτεί επειδή διαθέτει λεπτομερή δεδομένα για τις αγοραστικές συνήθειες των χρηστών της πλατφόρμας της. Και κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να τους προτείνει να διαφημιστούν “στα ράφια όπου κάνουν τα ψώνια τους οι καταναλωτές”.
Αντιθέτως, η Google αναμένεται να χάσει μία μονάδα (στο 37,2%) από την αγορά αυτή, ενώ μειωμένα θα είναι και τα έσοδα για τη Microsoft και τη Verizon, που ελέγχει μεταξύ άλλων το Yahoo.
Απέναντι στην άνοδο της Amazon, φαίνεται ότι μόνο το Facebook θα “αντισταθεί”, καταγράφοντας μικρή άνοδο φέτος, στο 22,1%, από 21,8% πέρσι, κυρίως χάρη στο Instagram.