Νέα Δημοκρατία: Ο καλύτερος πελάτης της Google στην πολιτική διαφήμιση, παρά το εξωφρενικό χρέος της

AP Photo

Εξι μέρες πριν τις Ευρωεκλογές και η ερώτηση που ακούγεται πολύ είναι «πού βρήκε τα λεφτά η ΝΔ, που χρωστάει 500 εκατ. ευρώ, και κάνει τόσες πολλές διαφημίσεις;». Η απάντηση έχει ενδιαφέρον, επειδή η ΝΔ έχει μερικά… ρεκόρ εδώ.

Δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξεις γνωστή ιστοσελίδα και να μη δεις διαφήμιση της ΝΔ. Στο YouTube σχεδόν σε κάθε βίντεο εμφανίζονται ένα και δύο σποτ της.

Ξεκινώντας από τις οφειλές της Νέας Δημοκρατίας, τα τελευταία γνωστά στοιχεία είναι από πέρυσι το καλοκαίρι όπου, όπως έχει υποχρέωση από το νόμο, δημοσίευσε τον ισολογισμό της. Εκεί είδαμε ότι το χρέος ήταν 435 εκατ. ευρώ. Μάλιστα υπολογίζοντας προηγούμενες χρονιές φαίνεται ότι το χρέος της ανεβαίνει περίπου 30 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ομως το ίδιο κόμμα έχει καταλάβει το διαδίκτυο με διαφημίσεις παντού.

Μόνο τις τελευταίες 30 ημέρες και μόνο στη Google έδωσε, από τον επίσημο λογαριασμό της Νέας Δημοκρατίας, 192.000 ευρώ! Αυτό το ποσό αφορά μόνο διαφημίσεις που εμφανίζει η Google σε ιστοσελίδες και YouTube. Αλλες πλατφόρμες και διαφημίσεις από υποστηρικτές και υποψήφιους δεν υπολογίζονται εδώ.

Το ποσό αυτό είναι υπερδιπλάσιο από το συνολικό ποσό των άλλων κομμάτων όπως φαίνεται στο screenshot.

Ακόμη, η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δώσει περισσότερα χρήματα στη Google για διαφήμιση τις τελευταίες 30 ημέρες από όλα τα γερμανικά κόμματα που απευθύνονται σε έναν πληθυσμό 8 φορές πιο μεγάλο. Το screenshot:

 

Ακόμη η Νέα Δημοκρατία κατάφερε να φτάσει στη δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά στο ποσό που ξόδεψε για διαφημίσεις στη Google! Πρώτο είναι το κόμμα του Ορμπαν στην Ουγγαρία που έχει κι αυτός τους λόγους του να είναι ισχυρός στην Ευρωβουλή.

Αν σκεφτεί κανείς ότι σε αυτές τις ευρωεκλογές συμμετέχουν δεκάδες κόμματα από τις 27 χώρες της ΕΕ, είναι κατόρθωμα που ένα καταχρεωμένο κόμμα, που κυβερνάει μια καταχρεωμένη χώρα, είναι τόσο… λαρτζ.

Η Νέα Δημοκρατία διαφημίστηκε τις τελευταίες 30 μέρες με πολλά βίντεο αλλά σε κάποια έδωσε ιδιαίτερη σημασία και πλήρωσε πολλές φορές για να εμφανιστούν εκατομμύρια φορές. Στο παρακάτω screenshot φαίνονται τα οκτώ πρώτα ως προς τις εμφανίσεις. Το σχετικό με το gov.gr έχει πληρωθεί διπλά, για 5 εκατ. εμφανίσεις τη μια φορά και 3 εκατομμύρια την άλλη. Προφανώς θεωρείται «ισχυρό χαρτί».

Συνολικά τα 8 πρώτα σε εμφανίσεις βίντεο της ΝΔ έχουν 24 εκατ. εμφανίσεις (!) και υπάρχουν πολλά ακόμη βίντεο και έξι μέρες μέχρι τις εκλογές.

Στις διαφημίσεις της ΝΔ δεν βρήκαμε καμία απολογητική για την ακρίβεια, τα Τέμπη, τις υποκλοπές και πολλά άλλα που κάνουν την Ελλάδα να υποφέρει. Είναι μελετημένες να δείχνουν μια εικονική Ελλάδα όπου ο ισχυρός Μητσοτάκης λύνει όλα τα προβλήματα.

Από τα παραπάνω προκύπτουν ερωτήματα:

Γιατί, ενώ η Νέα Δημοκρατία είναι σίγουρο ότι θα κερδίσει τις εκλογές, σπαταλάει τόσο χρήμα για να πείσει τους ψηφοφόρους;

Γιατί χρεώνεται περισσότερο ενώ έχει εξωφρενικό χρέος;

Μια απλή αλλά όχι η μόνη εξήγηση είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης φοβάται, επειδή, αν τα ποσοστά του υποχωρήσουν στις Ευρωεκλογές, θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση.