Νέα BMW Z4

Επιτέλους και μετά από αρκετή αναμονή έχουμε την ευκαιρία της πρώτης γνωριμίας με την 3η γενιά ενός από τα πιο διάσημα roadster της εποχής μας, με τη νέα BMW Ζ4.

H νέα Z4 υιοθετεί εκ νέου μαλακή υφασμάτινη οροφή, που μειώνει το βάρος και το κέντρο του, ανοίγει και κλίνει σε 10 δλ. κάθε φορά μέχρι και τα 50 χ.α.ω. Την αναδιπλούμενη σκληρή οροφή της δεύτερης γενιάς υποκαθιστά μια coupe εκδοχή, η οποία όμως θα διατίθεται από την Toyota.

Όμορφη, εντυπωσιακή, με καλοδουλεμένες, από την ομάδα του αυστραλού σχεδιαστή Calvin Luk, λεπτομέρειες, η νέα Z4 λάμπει κάτω από τον αττικό ήλιο, το φως του οποίου παίζει όμορφα με τις σκιές και τις γυαλάδες που δημιουργούν οι επανασχεδιασμένες, αλλά γνωστές από την πρώτη ήδη γενιά ως μοτίβα, βασικές γραμμές και ακμές του αμαξώματος. Αυτές των πλευρικών μερών επαναλαμβάνουν το καμπύλο μοτίβο που σβήνει προς τα πίσω και μεταμορφώνεται σε στιβαρά καπούλια.

Συμβάλει όχι μόνο στην αισθητική και τη σχεδιαστική συγγένεια και συνέχεια, αλλά και στη μείωση των στροβιλισμών και των αεροδυναμικών θορύβων. Με τον ίδιο τρόπο, τα οπίσθια και της τρίτης γενιάς της Z4 επιδεικνύουν πως ένα αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί και… σέξι. Όπως ακριβώς και η πρώτη γενιά της.

Είναι όμως διαφορετική. Ο οδηγός δεν κάθεται πάνω στο πίσω άξονα πλέον, αλλά μαζί με τον κινητήρα μοιράζεται το, κοντύτερο πλέον σε σχέση με την προκάτοχό της, μεταξόνιο. Το εμπρός μέρος παραμένει μεγάλο σε μήκος, δημιουργώντας μια όμορφη αναλογία σε συνδυασμό με τα αυξημένα μετατρόχια. Άλλωστε, στόχος του σχεδιαστή ήταν να ενσωματώσει στιλιστικά στοιχεία και αναλογίες από την all time classic Ζ8 της προ-προηγούμενης δεκαετίας.

Χαμηλή, φαρδιά και κοντά στο έδαφος, η νέα Z4 σε κερδίζει στο εσωτερικό της, από την πρώτη στιγμή, με τη θέση οδήγησής της. Εκ νέου θα έλεγα. Η θέση οδήγησης είναι, κατ’ επιλογήν, πολύ χαμηλή, το κάθισμα στην εξοπλιστική έκδοση M αγκαλιάζει σφικτά το σώμα, τα χέρια αγκαλιάζουν σφικτά το μικρό και χοντρό επίσης M τιμόνι και… άσε τη μουσική να παίξει.

Ωπ! Μισό λεπτό! Οι καφέδες πρέπει να μείνουν έξω. Η εταιρεία που έμαθε στις υπόλοιπες ποια είναι η σωστή θέση για τους αγαπημένους speciality μονο-ποικιλιακούς, την πήρε από εκεί και τη μετέφερε ανάμεσα στα καθίσματα. Άβολη θέση και επιπλέον δεν κλείνει ο σχετικός χώρος όταν οι ποτηροθήκες εκτελούν το έργο τους. Πφφφ!

Γιατί όλο το υπόλοιπο εσωτερικό αγγίζει την τελειότητα. Τόσο ως προς την εργονομία, όσο προς τη θέση και τη λειτουργία των χειριστηρίων, αλλά και την διαδραστικότητα με τον οδηγό. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι η BMW ήταν η πρώτη εταιρεία που ενσωμάτωσε, ή μάλλον καλύτερα, πειραματίστηκε, με το iDrive σε μοντέλο της, την 7άρα, στις πολύ αρχές του αιώνα μας. Μετά από τόσα χρόνια έχει βρει πλέον οριστικά το δρόμο της σε αυτόν τον περίπλοκο τομέα, που συνεχίζει να προκαλεί πονοκεφάλους σε άλλους κατασκευαστές. Βολική θέση 281 λίτρων θα βρουν στο πίσω μέρος και οι αποσκευές.

Η νέα Ζ4 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας, πάνω στην πλατφόρμα CLAR. Η CLAR εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας και σχετικά περιορισμένο για τα δεδομένα βάρος, κάτω από τα 1.500 κιλά στη βασική δίλιτρη έκδοση, όπως και κατανομή βάρους 50/50 εμπρός πίσω. Η ανάρτηση έχει επίσης διαφοροποιηθεί με γόνατα δύο συνδέσμων εμπρός και συνδυασμό πέντε στο πίσω μέρος. Στις δίλιτρες εκδόσεις των 2,0 λίτρων, 197 και 258 ίππων, η κινηματική του εμπρός μέρους επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος κινήσεων, πριμοδοτώντας την άνεση κι ένα ελαφρώς λιγότερο επιθετικό turn in, στην τρίλιτρη των 340 ίππων με το στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι περισσότερο άκαμπτη στοχεύοντας στον εκμηδενισμό των όποιων κλίσεων ή ανοχών, σύμφωνα πάντα με την ίδια την εταιρεία.

Ακόμη και στην πρώτη, την sDrive 2.0i με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic Sport οκτώ σχέσεων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, έχουμε να κάνουμε και πάλι με μια ιδιαίτερα δυναμική και σπορ έκδοση. Τα όρια της πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά, το πίσω μέρος ακολουθεί με ευκολία και χωρίς εκπλήξεις, εάν φυσικά δεν προκαλέσει κανείς στην υπερστροφή κυρίως με απότομη μεταφορά φορτίου. Το τιμόνι αποδεικνύεται σε κάθε στιγμή άμεσο και με κορυφαία ενημέρωση. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της πρώτης επαφής προέρχονται από την M. Οι πιο απαιτητικοί θα αποζητήσουν περισσότερη δύναμη στον πίσω άξονα, μια και τα 27,5 εκατοστά του πέλματος στο πίσω μέρος καταφέρνουν να δυσκολέψουν τα 320 Nm του κινητήρα, ιδιαίτερα στην έξοδο γρήγορων στροφών. Τα 6,6 δλ. για το 0-100 χ.α.ω. και τα 240 χ.α.ω. της τελικής ταχύτητας πείθουν ότι ακόμη και στη βασική έκδοση έχουμε να κάνουμε περισσότερο με ένα σπορ αυτοκίνητο και λιγότερο με ένα ανοικτό όχημα αναψυχής.

Η νέα BMW Z4 διατίθεται ήδη στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από τα 56.300 ευρώ.


Ετικέτες