Ναυάγιο στην Πύλο: Περίπου 600 άτομα ήταν στο αλιευτικό που βυθίστηκε εκτιμά ο επικεφαλής της Frontex

Ναυάγιο στην Πύλο: Περίπου 600 άτομα ήταν στο αλιευτικό που βυθίστηκε εκτιμά ο επικεφαλής της Frontex

Για περίπου 600 άτομα στο αλιευτικό πλοίο που ναυάγησε σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου κάνει λόγο ο επικεφαλής της FRONTEX, Χανς Λέιτενς, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung (SZ).

«Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δραματική», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Λέιτενς, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα.

«Την Τρίτη, οι συνάδελφοί μου εντόπισαν το αλιευτικό σκάφος, με το οποίο περίπου 600 άτομα, στοιβαγμένοι πιθανότατα από λαθρεμπόρους, κατευθύνονταν προς την Ελλάδα. Αναφέραμε το σκάφος στις τοπικές αρχές, όπως ήταν καθήκον μας. Είναι ασύλληπτα λυπηρό το γεγονός, ότι βυθίστηκε την Τετάρτη και σημειώθηκε άλλο ένα τραγικό δυστύχημα. Πέταξα κατευθείαν στην Ελλάδα, για να διευκρινίσω, τι ακριβώς συνέβη και πώς μπορούμε να παράσχουμε περισσότερη προστασία».

Στην ερώτηση, αν θα προτιμούσε η Frontex να έχει δική της αποστολή διάσωσης, ο Λέιτενς απάντησε: «Το αίτημα υπήρχε παλαιότερα. Αλλά η FRONTEX είναι μια υπηρεσία διαχείρισης συνόρων. Αντί να διευρύνουμε την αποστολή της, θα ήταν προτιμότερο να επενδύσουμε στην ακτοφυλακή των εθνικών κρατών», τόνισε

Όπως διευκρινίζει, υπάρχουν πολλοί λόγοι που οδηγούν τους ανθρώπους να μπαίνουν σε τέτοια πλοία και βάρκες: «Πολλοί άνθρωποι από την Υποσαχάρια Αφρική έχουν ήδη κάνει το ταξίδι για να ξεφύγουν από τη φτώχεια και τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. Προέρχονται από χώρες, όπως η Ακτή Ελεφαντοστού και η Γουινέα και βρίσκονται ήδη στη Βόρεια Αφρική. Εκεί όμως, όπως και στην Τυνησία, οι συνθήκες γίνονται όλο και πιο δύσκολες για τους μετανάστες. Το δίλημμά τους είναι: να επιστρέψουν στη χώρα τους, πράγμα επίσης επικίνδυνο, ή να δοκιμάσουν τη διαδρομή της Μεσογείου».

Μάλιστα, όπως αναφέρει, έχει αλλάξει ριζικά και η τακτική των διακινητών. Όπως είπε ο Λέιτενς μιλώντας στην γερμανική εφημερίδα: «Παλαιότερα πλήρωναν έως και 2.000 δολάρια για μια θέση σε ένα μεγαλύτερο πλοίο που έφτασε στη Λαμπεντούζα με σχετική ασφάλεια. Αλλά πολλοί από τους μετανάστες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά αυτές τις τιμές. Ως εκ τούτου, οι λαθρέμποροι κατασκευάζουν μικρότερες βάρκες – πρόχειρα συγκολλημένες μέσα σε 24 ώρες. Σ΄ αυτές επιβιβάζονται 25 – 30 άτομα, πληρώνοντας 400 – 500 ευρώ. Οι λαθρέμποροι στέλνουν πολλές βάρκες ταυτόχρονα. Υπάρχει και ανταγωνισμός μεταξύ τους, κάποια σκάφη απειλούνται. Τους λένε: Θα σας ρυμουλκήσουμε στη Λαμπεντούζα, αυτό κοστίζει επιπλέον. Εάν οι μετανάστες δεν πληρώσουν, περικυκλώνονται μέχρι να βυθιστεί το σκάφος. Αυτό κάνει τη διάσωση πιο δύσκολη: αντί να διασωθεί ένα μεγάλο σκάφος, τώρα πρέπει να διασωθούν δέκα μικρά. Αυτό το μείγμα είναι απάνθρωπο και εξαιρετικά επικίνδυνο».

Διαβάστε επίσης:

Nαυάγιο-Πύλος: Εγκλημα αλά Φαρμακονήσι περιγράφουν οι διασωθέντες – «Το Λιμενικό έσπρωχνε το αλιευτικό στην Ιταλία»

Ναυάγιο στην Πύλο: Αθλιότητες από τον υπηρεσιακό υπουργό για να καλύψει το Λιμενικό (Video)

Ναυάγιο στην Πύλο: Εννέα άτομα συνελήφθησαν ως διακινητές από το Λιμενικό

Documento Newsletter