Ναυάγιο στην Πύλο: Εως και 3 εκατ. ευρώ τα κέρδη των διακινητών από κάθε δρομολόγιο θανάτου

Ναυάγιο στην Πύλο: Εως και 3 εκατ. ευρώ τα κέρδη των διακινητών από κάθε δρομολόγιο θανάτου

Δρομολόγια θανάτου. Τα τελευταία χρόνια είναι αναρίθμητα τα σαπιοκάραβα που στοιβάζουν εκατοντάδες πρόσφυγες προκειμένου να τους μεταφέρουν από τη Λιβύη στην Ιταλία. Πρόκειται για ένα ταξίδι το οποίο κρατάει 3-4 ημέρες, κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, αφού στα συγκεκριμένα σαπιοκάραβα μπορεί να βρίσκονται έως και 800 άνθρωποι. Οπως εκτιμάται, τα κυκλώματα των διακινητών καρπώνονται περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ από κάθε δρομολόγιο. Είναι προφανές, ότι τα δίκτυα των διακινητών δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν αυτά τα παράνομα και πολυήμερα δρομολόγια, εφόσον δεν απολάμβαναν μιας –ιδιότυπης έστω- ασυλίας από τις διωκτικές Αρχές.

Ως επί το πλείστον, τα δρομολόγια από τη Λιβύη, ξεκινούν από τρία σημεία: τη Μισράτα, τη Σύρτη και το Τομπρούκ απ’ όπου αναχώρησε και το μοιραίο σκάφος που βυθίστηκε στα ανοιχτά της Πύλου στοιχίζοντας τη ζωή σε άγνωστο αριθμό προσφύγων. Όπως άλλωστε αναγράφεται και στην ιστοσελίδα ieidiseis.gr, τα δρομολόγια θανάτου από τη Λιβύη, έχουν εντοπιστεί από τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες ασφαλείας, ενώ «καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η πληρωμή των κυκλωμάτων σε πολλές περιπτώσεις γίνεται ηλεκτρονικά από τις οικογένειες των προσφύγων, μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού, με αποτέλεσμα οι διακινητές να ρισκάρουν τα πάντα για να μη χάσουν τα κέρδη τους. Ενδεχομένως αυτός να ήταν ένας από τους λόγους που ο διακινητής του σκάφους που ναυάγησε στην Πύλο έλεγε στις Αρχές ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και ότι θέλει να συνεχίσει το ταξίδι για την Ιταλία».

Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι τα επίμαχα σαπιοκάραβα που χρησιμοποιούν οι διακινητές, είναι παροπλισμένα και προέρχονται κατά κύριο λόγο από Λίβυους ψαράδες, οι οποίοι τα χρησιμοποιούσαν επί δεκαετίες. Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, «οι διακινητές στοιβάζουν στα σκάφη αυτά, που συνήθως είναι μπλε χρώματος και σκουριασμένα, από 400 έως 800 άτομα. Το σοκαριστικό είναι ότι στοιβάζουν κόσμο σα αμπάρια, ακόμα και στο κάτω μέρος του σκάφους, στο σημείο όπου βρίσκονται οι μηχανές», ενώ «το κάθε άτομο πληρώνει στα κυκλώματα 4.000-5.000 ευρώ. Τα κέρδη των δουλεμπόρων από το κάθε δρομολόγιο υπολογίζονται στα 2-3 εκατομμύρια ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των επιβαινόντων».

Ενδεικτικό των συνθηκών που επικρατούν σε αυτά τα δρομολόγια θανάτου από τη Λιβύη προς την Ιταλία, αποτελεί και σχετικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας time.com στα τέλη του 2017. Στο επίμαχο ρεπορτάζ αναγράφεται μεταξύ άλλων πως ήδη έως τότε 107.000 πρόσφυγες είχαν επιχειρήσει να κάνουν αυτό το αβέβαιο ταξίδι.

Όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται, «οι αδίστακτοι Λίβυοι λαθρέμποροι, εκμεταλλευόμενοι την απελπισία τους (σ.σ. των προσφύγων), χρεώνουν από 750 έως 3.500 δολάρια τον καθένα για μια θέση σε ένα πλοίο που λένε ότι κατευθύνεται προς την Ιταλία. Αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις τα σκάφη είναι ακατάλληλα και υπερπλήρη. Οι λαθρέμποροι παρέχουν μόλις και μετά βίας αρκετά καύσιμα για να φτάσουν στα διεθνή ύδατα και στη συνέχεια εγκαταλείπουν τις βάρκες και τους επιβάτες στη μοίρα τους. Αν δεν υπήρχε μια πολυεθνική προσπάθεια διάσωσης που αποτελείται από διεθνή ναυτικά σκάφη, οργανισμούς ανθρωπιστικής βοήθειας, εμπορικά πλοία και διάφορες ακτοφυλακές, οι περισσότεροι από αυτούς τους μετανάστες θα πέθαιναν».

Διαβάστε επίσης

Εγκλημα: Το πιο σύγχρονο ναυαγοσωστικό παρακολουθούσε τη ναυτική τραγωδία δεμένο στο λιμάνι του Γυθείου

Monde και γαλλικός Τύπος καταγγέλλουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη – «Συνοδεύουν τα πλοιάρια εκτός της ζώνης διάσωσης»

Τραγωδία στην Πύλο: Μαρτυρία ακτιβίστριας αποδομεί τους ισχυρισμούς του Λιμενικού

Ναύαρχος στηλιτεύει τους χειρισμούς του Λιμενικού στην Πύλο: «Σαν να μου λέτε ότι πνίγεστε και δε θα σας βοηθήσω» (Video)

Documento Newsletter