Nα καθηγητής, να… μάλαμα

Nα καθηγητής, να… μάλαμα

Μαθηματικός σε Λύκειο του Αιγαίου, διαμαρτύρεται γιατί τέθηκε σε αργία και ζητά από το ΣτΕ την ακύρωση της σχετικής απόφασης, ενώ υπάρχουν σε βάρος του σωρεία καταγγελιών για κατάπτυστη συμπεριφορά σε βάρος των μαθητών του.

Μεταξύ άλλων, ο κος καθηγητής, ο οποίος τώρα επικαλείται την οικογένεια του, που έχει πρόβλημα επιβίωσης λόγω της περικοπής του μισθού του, φέρεται να άφηνε μέσα στην τάξη αισχρά σεξουαλικά υπονοούμενα, ότι έκανε σεξιστικά σχόλια σε μαθήτριες, σήκωνε στον πίνακα μόνο κορίτσια και παρατηρούσε τα οπίσθια τους, ειρωνευόταν και χλεύαζε τους αλλοδαπούς μαθητές.

Οι καταγγελίες που έγιναν σε βάρος του τόσο από μαθητές όσο και από γονείς ήταν τόσο σαφείς που ο καθηγητής τέθηκε σε αργία λόγω της παραπομπής του τόσο στο πειθαρχικό συμβούλιο όσο και στα Ποινικά δικαστήρια .

Τα όσα περιλαμβάνονται, από τις μαρτυρίες των ίδιων των παιδιών, στο πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που διενεργήθηκε, για τις πράξεις του που φέρεται να τελέστηκαν κατά το σχολικό έτος 2012-2013, είναι πραγματικά σοκαριστικά.

  • Τι έλεγε στους μαθητές

Προκειμένου να πείσει μαθήτρια να να συμμετάσχει στην ομάδα του πινγκ-πονγκ, φέρεται να της είπε:

«Θέλω να έρθεις στην ομάδα γιατί ξέρω ότι παίζεις καλά τα μπαλάκια».

Ενώ, απευθυνόμενος σε άλλη μαθήτρια που έκανε λάθος της ανέφερε: «F; Σιγά μην είναι και G!! Το σημείο G το ξέρετε;».

Όταν δόθηκε λάθος απάντηση για το πεδίο ορισμού μιας συνάρτησης είπε: «Παίρνουμε την τάδε συνάρτηση και τη χώωωωωνουμε (με έμφαση, συνοδευόμενη με ανάλογη κίνηση) στην άλλη συνάρτηση», ενώ απευθυνόμενος σε μαθήτρια που ζήτησε να βγει από την αίθουσα της είπε με πονηρό ύφος: «Όχι μου είσαι απαραίτητη».

«Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο…» ρώτησε μια άλλη μαθήτρια ,ενώ σε μαθητή ο οποίος ανέφερε ότι έτρωγε φρούτα, τον ρώτησε: «Τι, μπανάνες; Μακριές; Κοντές; Ίσες ή κυρτές;».

Σε μαθητή της Α΄ τάξης ο οποίες είχε σιδεράκια στα δόντια του ζητούσε να κάνει διάφορους μορφασμούς με τα χείλη για να τα δει δήθεν καλύτερα, μειώνοντας έτσι τον έφηβο και προκαλώντας αναστάτωση στην τάξη καθώς κάποιοι συμμαθητές του παιδιού ξεσπούσαν σε γέλια.

Ακόμα, σύμφωνα με τις καταγγελίες ο καθηγητής σήκωνε στον πίνακα κυρίως τα κορίτσια εστιάζοντας το βλέμμα του στα οπίσθια τους, γεγονός που είχε γίνει αντιληπτό από τους άλλους μαθητές, ενώ σχεδόν πάντα καθόταν στην καρέκλα του με τα… τα πόδια ανοικτά.

Ιδιαίτερα προσβλητική ήταν όμως η συμπεριφορά του και σε βάρος των αλλοδαπών μαθητών.

Έκανε σχόλια, όπως «Αλβανέ εσύ θα πεις μάθημα;», «Αλβανέ εσύ έφερες τις ασκήσεις;», «ήρθαν οι Αλβανοί και μας πήραν τις δουλείες», «έχει καμιά τουρίστρια κάτω γιατί μας τις έχουν πάρει όλες οι Αλβανοί», «μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί είναι μολυσμένα αφού τρώνε λαθρομετανάστες», κ.λπ.

Μετά τις καταγγελίες των γονέων για τα περιστατικά αυτά, άρχισε να εκφοβίζει γονείς και μαθητές, με τις φράσεις: «όποιος γονέας βάλει την υπογραφή του στην καταγγελία θα έχει να κάνει μαζί μου».

Απευθυνόμενος δε στους μαθητές του έλεγε: «εσάς δεν σας πιάνει ο νόμος αλλά πιάνει τους γονείς σας γι΄ αυτό θα πρέπει να προσέχετε τι λέτε και τι κάνετε, γιατί σε κάποια σημεία ο νόμος πιάνει και εσάς», «ακόμα και φοιτητές που θα είστε θα ακούτε Γ… (το επώνυμο του) και θα κοιτάζετε πίσω σας».

  • Τι υποστηρίζει

Ο καθηγητής ζητά τώρα να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και ως μη νόμιμη, η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκε σε προσωρινή αργία.

Όπως υποστηρίζει, η θέση σε αργία τον τιμωρεί για πειθαρχικό αδίκημα που δήθεν διέπραξε, ως «ποινή υπόνοιας», παραβιάζοντας έτσι το τεκμήριο της αθωότητας,ενώ έχει και εντονότατη ηθική και υλική αποδοκιμασία, αφού φέρεται ως δράστης αδικήματος, χωρίς αυτό να έχει από πουθενά κριθεί, ενώ παράλληλα στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε περικόπτεται μεγάλο κομμάτι του μισθό του, δημιουργώντας προβλήματα επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του.

Αναφέρει τέλος ότι η θέση σε αργία που τέθηκε παραβιάζει κατάφωρα την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθώς «η ποινή» είναι δυσανάλογο με τα όσα του αποδίδονται, κι ότι πριν τεθεί σε αργία δεν κλήθηκε, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του Συντάγματος και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, να δώσει εξηγήσεις και να εκθέσει τις απόψεις του για όσα του καταλογίζουν.  

Documento Newsletter