Μυτιλήνη: Η γραφειοκρατία φέρνει σε αδιέξοδο μαθητή με αυτισμό – Ενώ τον αποδέχονται όλοι υποχρεώνεται να αλλάξει σχολείο

Μυτιλήνη: Η γραφειοκρατία φέρνει σε αδιέξοδο μαθητή με αυτισμό – Ενώ τον αποδέχονται όλοι  υποχρεώνεται να αλλάξει σχολείο

Σε αδιέξοδο έχουν έρθει γονείς μαθητή του Γυμνασίου Πλωμαρίου που από μικρό παιδί έχει διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού, αλλά έχει αναπτύξει πολλές δεξιότητες- χάρη στη στήριξη της οικογένειάς του, αλλά και τον θεσμό της παράλληλης στήριξης.

Το αδιέξοδο οφείλεται στο ότι η αρμόδια επιτροπή που εξέτασε τον μαθητή, επιμένει παρά την ένσταση που κατέθεσαν οι γονείς να μεταφερθεί στο ΕΝΕΕΓΥΛ, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο του Νομού Λέσβου. Όπως προαναφέραμε, ο μαθητής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου είχε γίνει αποδεκτός για παράλληλη στήριξη, το οποίο σημαίνει ότι είχε έναν καθηγητή δίπλα του στο μάθημα (σ.σ. εκτός από τις χρονιές που δεν έγιναν διορισμοί).

«Ο μαθητής (σ.σ. που φέτος πηγαίνει στην Α’ Γυμνασίου) έχει πάρει πολλή στήριξη από τους δικούς του, είναι ένα παιδί πολύ δημοφιλές, το οποίο μάλιστα ψηφίστηκε και στο 15μελές του σχολείου από τους συμμαθητές του. Είναι κρίμα η όποια προσπάθεια έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια να πάει στράφι», τονίζει στο «Ν» μαθηματικός του σχολείου.

«Οι ίδιοι οι καθηγητές του Γυμνασίου βλέπουν ότι το παιδί μπορεί να παρακολουθήσει στο κανονικό σχολείο. Να φύγει από κει και να χάσει την καθημερινότητά του και να πηγαίνει πότε στη Μυτιλήνη, πότε στην Καλλονή με το ταξί διανύοντας απόσταση 1,5 ώρας κάθε μέρα θα το ταράξει εντελώς», εξηγεί από την πλευρά του ο πατέρας του παιδιού, Γιώργος Π.

«Είναι πολύ δύσκολο γι’ αυτό το παιδί να πηγαινοέρχεται καθημερινά στη Μυτιλήνη» επισημαίνει στο «Ν» η φιλόλογος Ειδικής Αγωγής που εξηγεί ότι ο μαθητής έχει δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίας, κι ότι θα μπορούσε μετά το Γυμνάσιο να εγγραφεί σε ΕΠΑΛ.

Από την πλευρά του ο Στρατής Ψαραδέλλης, Συντονιστής Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης δήλωσε στο «Ν» ότι αρμόδια είναι η Επιτροπή που αξιολογεί κάθε περίπτωση και δεν μπορεί να παρέμβει.

Το ΕΝΕΕΓΥΛ

Ένα πάγιο αίτημα των οικογενειών παιδιών με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες στη Λέσβο ικανοποιήθηκε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να λειτουργήσει από την τρέχουσα σχολική χρονιά Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο.

Η Λέσβος δε διέθετε ειδικό επαγγελματικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πέραν των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης ΕΕΕΕΚ που το πτυχίο του είναι ισότιμο με το απολυτήριο του γυμνασίου.

Οι απόφοιτοι του ειδικού γυμνασίου θα λαμβάνουν απολυτήριο ισότιμο του Γυμνασίου και όσοι συνεχίζουν και αποφοιτούν από το Λύκειο το απολυτήριο και το πτυχίο τους θα είναι ισοδύναμο των ΕΠΑΛ. Επιπλέον θα τους παρέχεται η δυνατότητα συνέχισης στο Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας.

Παρόλ’αυτά οι καθηγητές του Γυμνασίου Πλωμαρίου είναι αρκετά δύσπιστοι ως προς τη μετακίνηση του μαθητή που έχει διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού, ενώ σχολιάζεται έντονα ότι το ΕΝΕΕΓΥΛ στη Λέσβο δεν έχει ακόμα την κατάλληλη υποδομή, ώστε να φοιτήσουν εκεί μαθητές.

Πηγή: stonisi.gr

Documento Newsletter