Μπορεί το λίθιο να αντικατασταθεί;

Μπορεί το λίθιο να αντικατασταθεί;

Πώς θα εξασφαλίσει η Volkswagen μια βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού και γιατί το λίθιο είναι τόσο σημαντικό για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Σήμερα, το μεταλλεύμα λιθίου εξάγεται κυρίως στην Αυστραλία. Ο Όμιλος Volkswagen προχωράει με τη θεμελιώδη αλλαγή του συστήματος στην ατομική κινητικότητα και εστιάζει συνεχώς στους ηλεκτρικούς κινητήρες. Κατά τα επόμενα δέκα χρόνια, ο Όμιλος προτίθεται να λανσάρει σχεδόν 70 νέα ηλεκτρονικά μοντέλα – αντί για 50 όπως είχαν προγραμματιστεί αρχικά. Αυτό θα αυξήσει επίσης τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κατασκευαστούν στις ηλεκτρικές πλατφόρμες του Ομίλου την επόμενη δεκαετία από 15 εκατομμύρια σε 22 εκατομμύρια.

Ο Δρ. Στέφαν Σόμερ, μέλος για τις προμήθειες εξαρτημάτων της Volkswagen AG, λέει. «Μακροπρόθεσμες συμφωνίες όπως αυτή που έχουμε κάνει τώρα με την Ganfeng για τη σημαντικότερη πρώτη ύλη, το λίθιο, έχουν αποφασιστική στρατηγική σημασία για την εφαρμογή της ηλεκτρικής αναπτύξεώς μας». Το κοινό μνημόνιο συμφωνίας με τον κινέζικο παραγωγό λιθίου εξασφαλίζει την ασφάλεια του εφοδιασμού στην βασική τεχνολογία του μέλλοντος και συμβάλλει αποφασιστικά στην υλοποίηση του στόχου του Volkswagen Group, να ξεκινήσει τη μεγαλύτερη επίθεση στην αυτοκινητοβιομηχανία και έχει προβλέψει 22 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως μέχρι το 2028.

Ο Μίχαελ Μπάκερ, Διευθυντής Προμηθειών για την Ηλεκτρική Κινητικότητα της Volkswagen AG, εξηγεί από τη μεριά του. «Η στρατηγική συνεργασία με την Ganfeng είναι το αποτέλεσμα μιας εντατικής ανάλυσης των αγορών από την ομάδα e-Raw Material της Volkswagen. Αυτή η εξειδικευμένη ομάδα επικεντρώνεται στη δημιουργία σχέσεων με εταιρείες στη βιομηχανία πρώτων υλών. Μαζί με επιλεγμένους στρατηγικούς εταίρους, εργαζόμαστε για συνεργίες στην αλυσίδα δημιουργίας αξίας για τις μπαταρίες υψηλής τάσης. Εκτός από την εξασφάλιση δυνατοτήτων σε ανταγωνιστικές τιμές, η ομάδα εστιάζει ιδιαίτερα στη βιωσιμότητα».

Αλλά γιατί είναι το λίθιο τόσο σημαντικό για την παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων; Και πώς θα εξασφαλίσει η Volkswagen μια βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού;

Το λίθιο θα είναι στο εγγύς μέλλον μια από τις πιο περιζήτητες πρώτες ύλες στη γη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η παγκόσμια ζήτηση λιθίου θα υπερδιπλασιαστεί έως το 2023 – σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της επεξεργασίας στις μπαταρίες αυτοκινήτων.

Βασικά, απαιτούνται πέντε βασικές πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την πλευρά της καθόδου, μια ένωση των στοιχείων κοβαλτίου, νικελίου και μαγγανίου λειτουργεί μέσω της δομής της ως χώρος αποθήκευσης για το φορέα φορτίου λιθίου. Στην πλευρά ανόδου αυτό είναι ο γραφίτης. Το λίθιο περιέχεται επίσης στον ηλεκτρολύτη. Το λίθιο θεωρείται επί του παρόντος ως ένας ασυναγώνιστος φορέας φόρτισης που θα είναι αναντικατάστατος στο άμεσο μέλλον, καθώς κανένα άλλο στοιχείο δεν προσφέρει συγκρίσιμες ιδιότητες για εφαρμογές μπαταριών αυτοκινήτων. Κατά συνέπεια, η εξασφάλιση της πρόσβασης στις πρώτες ύλες και στην αγορά είναι απαραίτητη.

Είναι ένα διαφορετικό θέμα, για παράδειγμα, για το κοβάλτιο: το ποσοστό αυτής της πρώτης ύλης πρέπει να μειωθεί από το σημερινό 12-14% (αναλογία βάρους στην κάθοδο) στο 5% μέσα στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια. Η Volkswagen εργάζεται για την περαιτέρω ανάπτυξη μπαταριών χωρίς κοβάλτιο.

Το αλκαλικό μεταλλικό λίθιο εμφανίζεται σε πολλές χώρες. Η εξόρυξη θεωρείται ως απόλυτα βιώσιμη λύση, τόσο εμπορικά όσο και από άποψη βιωσιμότητας. Η εκχύλιση λιθίου στις αλατούχες λίμνες – κυρίως στη Χιλή, την Αργεντινή και τη Βολιβία – θεωρείται δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς η διαδικασία εξάτμισης μπορεί να επηρεαστεί σοβαρά από τη βροχή, το χιόνι και τις φυσικές προσμείξεις στο υλικό και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον (π.χ. η στάθμη των υπογείων υδάτων) και μπορεί να είναι δυνητικά προβληματική. Το λίθιο που εξάγεται από την εξόρυξη για το μελλοντικό μεσοπρόθεσμο προϊόν «υδροξείδιο του λιθίου», είναι εμπορικότερα ελκυστικό, πιο σταθερό για εκχύλιση και γενικά περισσότερο βιώσιμο. Ο ηγέτης στην παγκόσμια αγορά στην παραγωγή με βάση το μεταλλεύμα είναι η Αυστραλία, μια χώρα με σταθερό πολιτικό σύστημα, υψηλό βαθμό διαφάνειας και φιλόδοξα περιβαλλοντικά πρότυπα. Ο μελλοντικός προμηθευτής της Volkswagen Ganfeng εξάγει υλικό από αρκετά ορυχεία εκεί. Επιπλέον, το λίθιο που εξάγεται από το μετάλλευμα είναι πιο κατάλληλο για τις μπαταρίες των επόμενων γενεών.

Πηγή: Volkswagen

Ετικέτες

Documento Newsletter