«Μπογδάνεια λογική» για τη γυναικοκτονία στα Γλυκά Νερά

«Μπογδάνεια λογική» για τη γυναικοκτονία στα Γλυκά Νερά

Το δικό του ακροδεξιό δρόμο συνεχίζει να τραβά ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μπογδάνος.

Αυτή τη φορά ο λόγος για το έγκλημα στα Γλυκά Νερά και τον όρο «γυναικοκτονία» που χρησιμοποιείται για να δηλώσει και καταγγείλει παράλληλα την ενδοοικογενειακή βία ή τη βία κατά των γυναικών, κάτι αυξημένο λόγω του φύλου τους.

Εξάλλου αυτό καταγγέλλει ο όρος και δεν δηλώνεται ουδέποτε ως προς το σύνολο των δολοφονιών στον κόσμο…

Ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος ωστόσο έχει διαφορετική άποψη αφού μάλλον δεν θέλει να καταγγείλει την συχνά αδύναμη θέση της γυναίκας σε πολλές κοινωνίες και σε πολλές οικογένειες.

Αντίθετα με ανάρτησή του προσπαθεί να αρνηθεί τον όρο αφού –επίσης κατά την άποψή του- είναι κατά της ισότητας των φύλων (ο όρος) και έχει υιοθετηθεί από την αριστερά!

Εξάλλου για το νέο ιδεολόγο-βουλευτή της Ν.Δ. η Αριστερά είναι αυτή που «ιστορικά και διαχρονικά επενδύει στο να διχάζει έθνη, λαούς και κοινωνίες».

Προφανώς οι διχαστές δεν είναι αυτοί που υπερψηφίζουν ταξικές πολιτικές και φτωχοποίηση των ήδη φτωχών.

Ίσως ο κ. Μπογδάνος να μας εξέπληττε αν υποστήριζε το αντίθετο!

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος στην ανάρτησή του:

Με αφορμή την πράξη του -κατά Δημήτρη Σούρα- «κτηνανθρώπου» των Γλυκών Νερών: Η μετατροπή του ανθρωποκτονία, ή του συζυγοκτονία, σε γυναικοκτονία, πού ακριβώς αποσκοπεί; Αυτή η μετάβαση, δηλαδή, από το γενικό στο ειδικό, τί σκοπό έχει; Να κάνει μια δολοφονία καλύτερη, ή διαφορετικής αξίας από την άλλη; Και από τί διακρίνει; Από τον φόνο άνδρα από άνδρα; Από τον φόνο άνδρα από γυναίκα; Είναι κατά τι προτιμότερος ο τελευταίος από τον αντίστροφο; Επίσης, μια γυναίκα εμφορούμενη από τοξικά πατριαρχικά αισθήματα μπορεί να διαπράξει γυναικοκτονία;

Η εποχή στην οποία καθεμιά και καθένας μπαίνει στον πειρασμό να σηκώσει ως πολεμική σημαία μία εξειδικευμένη ταυτότητα, με αναφορά στο γένος, στο χρώμα του δέρματος, στην έμφυλη ταυτότητα, στη διαιτολογική επιλογή, ή σε οτιδήποτε άλλο, είναι εδώ. Σε πρώτη ανάγνωση, έτσι προάγεται η ευαισθητοποίηση έναντι ομάδων που έχουν στο παρελθόν περιθωριοποιηθεί, υποβαθμιστεί και αδικηθεί. Τελικά όμως, ίσως δεν υπάρχει χειρότερος «παρτακισμός». Διότι καταλήγουμε να μην είμαστε ως άνθρωποι και πολίτες όλες και όλοι πάντα και παντού ίσες και ίσοι, αλλά καθεμιά και καθένας να αυτοανάγεται σε προτεραιότητα σε βάρος των άλλων ως κάτι ανώτερο, ενάντια στο συνόλο.

Δεν είναι τυχαίο ότι αυτήν ακριβώς την ατζέντα υιοθετεί και προάγει πρώτη-πρώτη η Αριστερά, αφού ιστορικά και διαχρονικά επενδύει στο να διχάζει έθνη, λαούς και κοινωνίες.

Υστερόγραφο: 

Ο Ορισμός «γυναικοκτονία» από το eige.europa.eu (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων)

Γενικός ορισμός: δολοφονίες γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του φύλου τους, οι οποίες διαπράττονται ή γίνονται ανεκτές τόσο από ιδιώτες όσο και από δημόσιους φορείς. Ο όρος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα άσκησης βίας από ερωτικό σύντροφο, τον βασανισμό και τη δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού, τη δολοφονία γυναικών και κοριτσιών ως «εγκλήματα για λόγους τιμής» και λοιπές μορφές δολοφονίας, τη στοχευμένη δολοφονία γυναικών και κοριτσιών στο πλαίσιο ένοπλων συγκρούσεων, και περιπτώσεις γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με συμμορίες, το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών και την εμπορία γυναικών και κοριτσιών. Ο όρος «femicidio» (από το αγγλικό «femicide», ήτοι γυναικοκτονία) χρησιμοποιείται εκτενώς στη Λατινική Αμερική ως χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση της ανησυχητικής κλιμάκωσης των πολύ βίαιων δολοφονιών γυναικών και κοριτσιών. Εισήχθη παράλληλα η λέξη «feminicidio» προκειμένου να αποτυπωθεί το στοιχείο της ατιμωρησίας και της θεσμικής βίας λόγω έλλειψης λογοδοσίας και επαρκούς ανταπόκρισης από την πλευρά του κράτους, όταν διαπράττονται τέτοιες δολοφονίες. Ο δεύτερος όρος χρησιμοποιείται όταν διακυβεύεται η ευθύνη του κράτους. Στατιστικός ορισμός: Η δολοφονία μιας γυναίκας από ερωτικό σύντροφο και ο θάνατος μιας γυναίκας ως αποτέλεσμα πρακτικής που είναι επιβλαβής στις γυναίκες. Ως ερωτικός σύντροφος νοείται πρώην ή νυν συζύγος ή συντρόφος, ανεξάρτητα από το αν ο/η δράστης/στρια έχει μοιραστεί ή μοιράζεται την ίδια κατοικία με το θύμα.

Ο ορισμός «γυναικοκτονία» από την Wikipedia 

Η γυναικοκτονία είναι ένας όρος για το έγκλημα μίσους που βασίζεται στο φύλο, ο οποίος γενικά ορίζεται ως «η δολοφονία γυναικών (ή κοριτσιών) επειδή είναι γυναίκες», αν και οι ορισμοί ποικίλλουν ανάλογα με το πολιτισμικό τους πλαίσιο. Η λέξη γυναικοκτονία καταγράφηκε για πρώτη φορά το 1820 έως το 1830. Ο όρος γυναικοκτονία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Αγγλία το 1801 για να υποδηλώσει “τη δολοφονία μιας γυναίκας”. Το 1848, αυτός ο όρος δημοσιεύθηκε στο νόμο λεξικό νομικών όρων του Wharton’s. Η φεμινίστρια συγγραφέας Ντιάνα Ε.Χ. Ράσελ (Diana EH Russell) ήταν το πρώτο πρόσωπο που καθόρισε και διέδωσε αυτόν τον όρο στη σύγχρονη εποχή, το 1976. Ορίζει τη λέξη ως «τη δολοφονία γυναικών από άντρες επειδή είναι γυναίκες». Άλλες φεμινίστριες δίνουν έμφαση στην πρόθεση ή τον σκοπό της πράξης που απευθύνεται σε γυναίκες ειδικά επειδή είναι γυναίκες. Άλλοι περιλαμβάνουν και την θανάτωση γυναικών από γυναίκες.

Συχνά, αμφισβητείται η αναγκαιότητα ορισμού της δολοφονίας γυναικών χωριστά από τη συνολική ανθρωποκτονία. Η ενδοοικογενειακή βία επηρεάζει 3 στις 10 γυναίκες καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους και εκτιμάται ότι το 13,5% των ανθρωποκτονιών συνολικά εμπλέκονται σε στενούς συντρόφους και το ποσοστό αυτό των δολοφονιών είναι έμφυλο. Οι αντίπαλοι υποστηρίζουν ότι, δεδομένου ότι πάνω από το 80% όλων των θυμάτων δολοφονίας είναι άνδρες, ο όρος δίνει μεγάλη έμφαση στη λιγότερο επικρατούσα δολοφονία γυναικών. Ωστόσο, ένας σύντροφος είναι υπεύθυνος στο 40% περίπου των ανθρωποκτονιών με θύμα γυναίκα, σε σύγκριση με το 6% της ευθύνης των συντρόφων σε ανθρωποκτονίες που αφορούν άντρα ως θύμα. Επιπλέον, η μελέτη της γυναικοκτονίας αποτελεί κοινωνική πρόκληση.

Documento Newsletter