Στον µετεκλογικό µετασχηµατισµό δεν ήταν λίγα τα πρόσωπα που παρέµειναν αµετακίνητα. Ενα µόνο, όµως, µπορεί να επαίρεται ότι έχει στρογγυλοκαθίσει στον ίδιο υπουργικό θώκο έπειτα από δύο εθνικές εκλογές, κάµποσους ανασχηµατισµούς και µε εξαετία ήδη κλεισµένη. Μα φυσικά η Λίνα Μενδώνη, η οποία, ανάµεσα σε άλλα, θα µείνει στην ιστορία ως η δεύτερη µακροβιότερη υπουργός Πολιτισµού ύστερα από ολόκληρη Μελίνα Μερκούρη (που είχε κλείσει δεκαετία). Στο µεταξύ οι υφυπουργοί Πολιτισµού περνάνε και φεύγουν από την Μπουµπουλίνας χωρίς πεπραγµένα ή ακόµη και αφήνοντας χρονίζουσες «καυτές πατάτες». Μη θυµηθούµε το φιάσκο µε το προεδρικό διάταγµα επί των ηµερών του Νικόλα Γιατροµανωλάκη ή το γιοφύρι της Αρτας Ακροπόλ. Ενώ ο µόλις απελθών Χρίστος ∆ήµας άφησε πίσω του δύο νοµοσχέδια για τον σύγχρονο πολιτισµό, ένα για την άυλη πολιτιστική κληρονοµιά –µε πολλές ενστάσεις– κι ένα για τα οπτικοακουστικά, που αντί να λύνει δηµιουργεί περισσότερα και πολύ σοβαρά προβλήµατα. Ο κ. ∆ήµας, πάντως, πήρε προαγωγή και βρέθηκε υφυπουργός Οικονοµίας και Οικονοµικών.
Ο διάδοχός του, ο νέος υφυπουργός Πολιτισµού Ιάσων Φωτήλας, είναι γιος του ιστορικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ Ασηµάκη Φωτήλα και είχε εκλεγεί βουλευτής µε το Ποτάµι το 2015. Με σπουδές νοµικής έκανε διατριβή µε θέµα «Σχέσεις εκκλησίας και κράτους – ∆ικαιοδοσία της εκκλησίας στο ελληνικό κατεστηµένο». ∆ιαβάζω, επίσης, ότι υπήρξε µέλος των ∆Σ του Καρναβαλικού Κοµιτάτου Πάτρας ενώ έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά µε το θέατρο κερδίζοντας βραβεία σε διαγωνισµούς. Ελπίζω να µην ήταν αυτά τα προσόντα που ώθησαν τον πρωθυπουργό να τον τοποθετήσει επικεφαλής Σύγχρονου Πολιτισµού. Το µόνο σίγουρο πάντως είναι ότι η Λίνα Μενδώνη, η εκτελέστρια καταστροφικών (και νεοφιλελεύθερων) πολιτικών στην πολιτιστική κληρονοµιά, που απαξιώνει τον σύγχρονο πολιτισµό, παραµένει ακλόνητη σταθερά στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Η σχέση τής κ. Μενδώνη µε το Μαξίµου είναι… µπετόν αρµέ. Σαν το τσιµέντο που έριξε στην Ακρόπολη.