Τη δική του επιστημονική ερμηνεία για αυτό που βίωσε η Κινέτα δίνει ο αρχιτέκτονας Νίκος Μπελαβίλας Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ.
Ό ίδιος αποδίδει την πρόσφατη καταστροφή στην Κινέτα στην ανθρώπινη παρέμβαση και ιδιαίτερα πως έκλεισε το ρέμα «από ψηλούς φράκτες». Όπως αναφέρει έπρεπε να έχει πλάτος 50 μέτρα -όπως λένε οι κανονισμοί και η επιστήμη- αλλά έχει 20.
Σημειώνει πως ισχύει ότι ειπώθηκε και για το Μάτι και για τη Μάνδρα.
«Αυτές δεν είναι βιώσιμες πόλεις, αντέχουν ως την επόμενη μεγάλη πλημμύρα, ως την επόμενη μεγάλη πυρκαγιά. Δεν υπάρχει αντιπλημμυρικό ή αντιπυρικό έργο να τις σώσει, μόνο οι ευρύτατες κατεδαφίσεις στις διόδους του νερού και της φωτιάς. Αλλιώς θα κάνει η φύση της μόνη της τη δουλειά ανοίγοντας βίαια δρόμους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Τι έγραψε στο Facebook ο Νίκος Μπελαβίλας:
«Η σημερινή Κινέτα. Ένα ρέμα περιτοιχισμένο από ψηλούς φράχτες. Έπρεπε να έχει πλάτος 50 μέτρα όπως λένε οι κανονισμοί και η επιστήμη, όμως έχει 20. Για αυτό δεν μπόρεσε να παραλάβει τη μεγάλη νεροποντή. Ειδικά αυτό το ρέμα που φέρνει το νερό από τους γκρεμούς και τις πλαγιές των Γερανείων. Μία παραλία περιτοιχισμένη από ψηλούς φράχτες. Χωρίς ανοίγματα όπως λένε οι νόμοι εδώ και εκατό χρόνια. Με πυκνές συστάδες πεύκων. Χωρίς διέξοδο στη θάλασσα, χωρίς διέξοδο διαφυγής μέσα στους αδιέξοδους ελάχιστους δρόμους. Ξαναειπώθηκε και για το Μάτι και για τη Μάντρα, ξαναλέγεται σε πείσμα όσων ειπώθηκαν τότε αλλά και τώρα. Δεν φταίει η κλιματική κρίση – η κλιματική κρίση απλώς έκανε πιό συχνό το φαινόμενο. Αυτές δεν είναι βιώσιμες πόλεις, αντέχουν ως την επόμενη μεγάλη πλημμύρα, ως την επόμενη μεγάλη πυρκαγιά. Δεν υπάρχει αντιπλημμυρικό ή αντιπυρικό έργο να τις σώσει, μόνο οι ευρύτατες κατεδαφίσεις στις διόδους του νερού και της φωτιάς. Αλλιώς θα κάνει η φύση της μόνη της τη δουλειά ανοίγοντας βίαια δρόμους.»
Η σημερινή Κινέτα. Ένα ρέμα περιτοιχισμένο από ψηλούς φράχτες. Έπρεπε να έχει πλάτος 50 μέτρα όπως λένε οι κανονισμοί…
Gepostet von Nikos Belavilas am Montag, 25. November 2019